Operátor Antik Telecom sa oficiálne pridal k rastúcemu zoznamu poskytovateľov, ktorí zavádzajú obmedzenia pri pretáčaní reklamných blokov v archívnych televíznych reláciách. Nové pravidlá, ktoré sa aktuálne týkajú programov mediálnej skupiny TV Markíza, vrátane staníc Doma, Dajto, Markíza Krimi a Markíza Klasik, boli klientom operátora oznámené v týchto dňoch.
Nové pravidlá obmedzujú pretáčanie reklám na tri minúty
Podľa novozavedeného systému môže divák po spustení akejkoľvek relácie z televízneho archívu prvých 60 sekúnd voľne pretáčať dopredu alebo dozadu. Tento úvodný čas bol stanovený najmä z dôvodu pohodlného nájdenia presného bodu, odkiaľ chce klient reláciu sledovať. Po prvej minúte však nasledujú tri minúty povinného sledovania reklamného bloku, kedy je funkcia pretáčania dopredu vypnutá. Po uplynutí povinne sledovaného trojminútového reklamného úseku sa divákovi zobrazí tlačidlo „Preskočiť“, ktorého aktiváciou sa stáva zvyšok reklamného bloku opäť preskočiteľným. Následne je možné reláciu opäť ľubovoľne pretáčať po celú dobu sledovania.
Dôležitým aspektom nového opatrenia od Antik Telecom je jeho časové obmedzenie. Povinné sledovanie reklamných blokov v archíve je platné len počas prvých troch dní po odvysielaní relácie. Pokiaľ divák spustí vybranú reláciu až od štvrtého dňa po premiére alebo neskôr, obmedzenie pretáčania neplatí a reklamné bloky môže bez prekážok preskočiť.

Zvýhodnené skupiny zákazníkov zostanú bez obmedzení
Nie všetkých klientov Antik Telecom nové obmedzenia zasiahnu. Zákazníci, ktorí využívajú satelitné prijímače vlastnené operátorom, hybridné set-top boxy či zaznamenanie obsahu prostredníctvom vlastných nahrávok (technológia PVR) neprídu o možnosť preskočiť reklamné bloky. Títo používatelia budú môcť aj naďalej sledovať televízne relácie archívneho obsahu skupiny Markíza bez nutnosti absolvovať povinnú trojminútovú reklamnú prestávku.
Rovnako bude zvýhodnená aj skupina zákazníkov služby Antik SAT, využívajúca najnovšie satelitné boxy Antik Nano 4, ktoré operátor nedávno uviedol na trh. Používatelia týchto zariadení budú aj naďalej bez obmedzení pri pretáčaní reklamných prestávok, čo im poskytne komfortnejší používateľský zážitok.
Nejde o izolovaný prípad, podobný trend medzi operátormi silnie
Antik Telecom nie je jediným operátorom, ktorý sa rozhodol aplikovať takéto reštrikčné opatrenie. Podobný krok už realizovalo viacero slovenských operátorov. Zavádzanie obmedzení pretáčania reklamných blokov vychádza z požiadaviek samotných televíznych vysielateľov. Tí argumentujú tým, že pre zachovanie spolupráce je nevyhnutné dodržiavať pravidlá, ktoré zabezpečia sledovanosť komerčných prestávok aj pri digitálnom prenose a využívaní archívneho obsahu.
Prevádzkovatelia televíznych služieb sa však stále viac stretávajú aj s negatívnymi reakciami svojich klientov na tieto zmeny. Keďže komfort sledovania je výrazne ovplyvnený, operátor Antik Telecom naďalej komunikuje so stanicami skupiny Markíza a zdôrazňuje dopad takýchto opatrení na spokojnosť svojich zákazníkov.
Napriek výraznej zákazníckej kritike a obavám o používateľský komfort sa však trend neobmedzeného blokovania reklamných segmentov stáva na Slovenskom trhu čoraz rozšírenejším javom. Vzhľadom na dôležitosť udržania partnerských vzťahov s televíznymi skupinami je pravdepodobné, že počet prevádzkovateľov zavádzajúcich podobné pravidlá bude ešte stúpať.