Košický výrobca výživových doplnkov a fitness oblečenia GymBeam má na ďalší rozvoj k dispozícii spolu 110 miliónov eur. Tridsať miliónov získal od nových investorov, ďalších 80 miliónov poskytli banky. Firma chce vďaka tomuto balíku zrýchliť expanziu najmä na trhoch západnej a strednej Európy, posilniť distribúciu a investovať do vlastnej výroby aj automatizácie skladov.
Zakladateľ a generálny riaditeľ Dalibor Cicman na sociálnej sieti zdôraznil, že je hrdý na budovanie silnej medzinárodnej firmy s koreňmi na Slovensku. Podľa jeho slov sa GymBeam postupne radí medzi najväčšie značky vo svojej kategórii na svete, pričom ho teší aj rastúci záujem zákazníkov z náročných trhov, ako sú Nemecko či Švajčiarsko.
Noví investori a rozdelenie kapitálu
Investičné kolo vo výške 30 miliónov eur uzavrela firma v uplynulých dňoch s podporou poradenskej spoločnosti Rothschild & Co. Do GymBeamu vstúpili dvaja noví investori, investičná spoločnosť PortfoLion s podielom 8 percent a Európska banka pre obnovu a rozvoj (EBRD) so 4 percentami. Dlhodobí investori sú zapojení cez platformu Crowdberry, ktorá do firmy vstúpila už skôr.

Zakladateľ Dalibor Cicman si napriek novému kapitálu udržal rozhodujúci vplyv, vlastní stále 72 percent akcií. Bankové financovanie vo výške 80 miliónov eur dopĺňa investíciu investorov, takže GymBeam má po aktuálnom kole na rast k dispozícii celkovú sumu 110 miliónov eur. Podľa vedenia má kapitál pokryť najmä rozšírenie kapacít a urýchlenie expanzie na zahraničných trhoch.
Výroba na Slovensku aj v Nemecku
Výrazná časť nových peňazí má smerovať do výroby. GymBeam plánuje nakúpiť výrobné linky na Slovensku, čím chce posilniť vlastnú produkciu výživových doplnkov. Zároveň sa pripravuje akvizícia výrobného podniku v Nemecku, ktorá má podporiť pôsobenie na západoeurópskych trhoch a skrátiť logistické reťazce smerom k tamojším zákazníkom.
Firma sa súčasne zameriava na modernizáciu logistiky. Plánuje nákup robotických systémov na automatizáciu skladov v Miláne a Košiciach. Automatizované sklady majú zrýchliť vybavovanie objednávok a znížiť náklady pri rastúcom počte zákazníkov, pričom GymBeam sa aj naďalej spolieha najmä na online predaj cez svoj e‑shop.
Rast tržieb, nižší zisk
GymBeam pôsobí na trhu takmer desať rokov a za toto obdobie sa vyprofiloval na jednu z najrýchlejšie rastúcich značiek v segmente fitness a výživy v Európe. Podľa portálu FinStat dosiahla firma v roku 2024 tržby 166 miliónov eur, čo znamenalo medziročný rast o viac ako 20 percent. V aktuálnom roku plánuje tržby približne 220 miliónov eur.
Zisk sa však vlani znížil z 11 na 5 miliónov eur. Spoločnosť to vysvetľuje tým, že intenzívne investuje do zahraničnej expanzie, ktorá má priniesť dlhodobý rast a posilnenie pozície na zahraničných trhoch. GymBeam má viac ako 2 milióny aktívnych zákazníkov, v ponuke vyše 11-tisíc produktov a zamestnáva takmer 500 ľudí.
Silné online zázemie a plány na burzu
Okrem Slovenska a Česka pôsobí GymBeam v Maďarsku, Rumunsku, Chorvátsku, Bulharsku, na Ukrajine, v Slovinsku, Poľsku, Grécku, Nemecku a Taliansku. Firma sa výrazne opiera o online predaj a marketing, spolupracuje s početnou skupinou influencerov a je aktívna na sociálnych sieťach. Touto komunikáciou postupne presviedča zákazníkov, že športová výživa je určená nielen profesionálnym športovcom, ale aj bežným ľuďom, ktorí dbajú o svoju kondíciu.
Predaj cez e‑shop má v podnikaní GymBeamu naďalej dominantné postavenie. Už v roku 2019 získala firma od investorov z Crowdberry a štátneho podniku Slovak Investment Holding spolu 6 miliónov eur, čo bol prvý väčší vstup externého kapitálu. Cicman zároveň začiatkom tohto roka pre portál Seznam Zprávy povedal, že vstup na európsku burzu zvažuje po roku 2028, keď spoločnosť podľa neho dosiahne optimálnu veľkosť.