Silné AMG motory, ktoré si vodiči spájajú s mohutným dunením a praskotom výfuku, postupne miznú z výrobného plánu Mercedesu. Nie je za tým zákaz spaľovacích motorov, ale nové pravidlá pre hluk, ktoré majú v Európe chrániť zdravie obyvateľov. Fanúšikovia výrazného zvuku tak majú na objednanie viacerých modelov len obmedzený čas.
Európska hospodárska komisia OSN pripravuje od polovice roka 2026 sprísnené limity vonkajšieho hluku. Automobilky musia autá prispôsobiť, inak ich nebudú môcť ďalej ponúkať. Mercedes-Benz preto interne oznámil, že niektoré motorizácie AMG už do nových požiadaviek nezapadnú, pričom namiesto úprav techniky padlo rozhodnutie ukončiť ich výrobu v konkrétnych termínoch.
Hluk ako nový problém AMG
Podľa odhadov trpí nadmerným hlukom približne 16 miliónov obyvateľov Nemecka a situácia je podobná aj v ďalších krajinách Európskej únie. Regulátori preto dlhodobo tlačia na znižovanie hluku motorových vozidiel, pričom sa zameriavajú nielen na sériové výfuky, ale aj na náhradné systémy. Normy sa sprísňujú v niekoľkých vlnách a práve ďalší krok má pre časť portfólia AMG zásadné dôsledky.

Mercedes v internej komunikácii uviedol, že musí výraznejšie stiahnuť vonkajšiu hlučnosť športových modelov. Týka sa to najmä verzií, ktoré sa spoliehajú na charakteristický zvuk ako na súčasť imidžu. Konštruktéri by síce vedeli motory „utíšiť“, no automobilka by súčasne prišla o časť emocionálneho prejavu, na ktorý sú zákazníci AMG zvyknutí. Preto si radšej zvolila obmedzenie ponuky.
Ktoré modely končia a ktoré nie
V internom ozname produktoví manažéri potvrdili, že modely Mercedes-AMG C 43 4MATIC a Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC s interným označením 206.x87 a 254.x87 zostanú vo výrobe len do konca tretieho februárového týždňa 2026. Do rovnakého termínu má podľa dokumentu pokračovať aj produkcia športového crossoveru Mercedes-AMG GLA 35 4MATIC, označeného ako 247.751.
Silnejšie plug-in hybridné verzie Mercedes-AMG C 63 SE Performance a Mercedes-AMG GLC 63 SE Performance, teda 206.x80 a 254.x80, dostali o niečo dlhší čas. Mercedes uvádza, že ich plánuje vyrábať do konca tretieho májového týždňa 2026, pričom predajcovia majú prijať objednávky len v rámci aktuálne dostupných kvót. Po vyčerpaní kapacity sa majú všetky nové objednávky zastaviť.
Zaujímavou výnimkou je Mercedes-AMG GLA 45 s 4MATIC+, interné označenie 247.754. V prípade tohto modelu výrobca interným kanálom oznámil, že objednávky môže dealer sieť prijímať bez ďalších obmedzení, pochopiteľne len v rámci pridelených výrobných limitov. Naznačuje to, že technické parametre a hlučnosť GLA 45 už teraz lepšie zapadajú do pripravovaného regulačného rámca.
Najväčšia produktová ofenzíva AMG
Hovorca Mercedes-AMG pre nemecký portál Elektroauto News uviedol, že značka sa k budúcemu portfóliu štandardne nevyjadruje. Súčasne však potvrdil, že AMG v nasledujúcich rokoch rozbehne najrozsiahlejšiu produktovú ofenzívu vo svojej histórii. To naznačuje, že miesto po hlučnejších modeloch obsadia nové športové autá, pravdepodobne s výraznejšou elektrifikáciou a sofistikovanejším riadením zvuku.
Fanúšikovia klasického benzínového „orchestera“ tak stoja na križovatke. Časť zákazníkov siahne po posledných kusoch odchádzajúcich modelov, iní budú čakať na nástupcov, ktorí majú skombinovať výkon, nižší hluk a prísnejšie emisie. Otvorenou otázkou zostáva, či sa novej generácii AMG podarí vyvolať rovnaké emócie, aj keď zvuk motora bude mať po zásahu regulácií citeľne iný charakter.