Predvianočné obdobie je tradične spojené s nákupnou horúčkou, ktorá zaplavuje nielen kamenné predajne, ale aj internetové obchody. Kým zákazníci si užívajú pohodlie výberu darčekov z domova, kuriéri sa pripravujú na jednu z najnáročnejších častí roka. Prepravné spoločnosti preto prijímajú mimoriadne opatrenia, aby dokázali zvládnuť obrovský nápor zásielok.
Krátka lehota na vyzdvihnutie balíkov
Pre zvýšený záujem o doručovacie služby pristupujú viaceré logistické spoločnosti k obmedzeniu doby na vyzdvihnutie balíkov z výdajných miest. Spoločnosť Packeta informovala o skrátení štandardnej lehoty o jeden deň. Zákazníci majú na vyzdvihnutie svojich zásielok šesť dní, čo je úprava oproti obvyklým siedmim dňom. Slovak Parcel Services zaviedla podobné opatrenie, kde bude doba na vyzdvihnutie balíkov skrátená na päť dní.
Pre tých, ktorí uprednostňujú balíkoboxy, nastáva ďalšia významná zmena. Slovenská pošta avizuje, že nevyzdvihnuté balíky z balíkoboxov nebudú vrátené odosielateľom, ale budú premiestnené na poštové pobočky, kde na zákazníkov počkajú. Toto opatrenie má zaručiť, že darčeky prídu k majiteľom, aj keď s menším oneskorením.

Termíny objednávok a kuriérske výkony
Nákupy počas Black Friday pridávajú kuriérom ďalší tlak, keďže množstvo online objednávok narastá aj o desiatky percent. Pracovný deň kuriéra môže znamenať doručenie približne 150 balíčkov, no v predvianočných týždňoch sa toto číslo môže vyšplhať až na 200. Spoločnosti sa preto snažia zvýšiť kapacitu služieb náborom brigádnikov a zavádzaním nových pravidiel pre urýchlenie logistiky.
Spotrebitelia by mali venovať pozornosť termínu 18. december, čo je posledný deň, kedy si môžu objednať tovar so zárukou doručenia pred Vianocami. Po tomto dátume nie je garantované, že balíky dorazia načas. Táto informácia má pomôcť predísť nepríjemnostiam, ktoré môžu byť spojené s oneskoreným doručením darčekov.
Očakávané rekordné objemy zásielok
Po minuloročných skúsenostiach kuriéri vyzývajú zákazníkov, aby si objednávanie nenechávali na poslednú chvíľu. Príkladom bizarných situácií môže byť prípad, keď zákazník objednal živé rybičky. Počas víkendu, ktorý strávili na výdajni, uhynuli. Aj keď živé zvieratá nie sú v súlade s prepravnými podmienkami povolené, nepripravenosť zákazníkov komplikuje situáciu.
Obrovský nápor na výdajné miesta a prepravcov zostáva každoročným problémom. Len systematická príprava zo strany spoločností a zodpovedné správanie zákazníkov môžu zmierniť riziko meškaní a neúspešných doručení.