Poľský obchodný reťazec Biedronka vstúpil na slovenský trh v marci tohto roka, keď otvoril svoju prvú predajňu v obci Miloslavov. Odvtedy neustále rozširuje svoju sieť predajní a dynamicky napreduje v budovaní svojej prítomnosti na Slovensku.
Expanzia sa zatiaľ zameriava na menšie mestá a obce
Biedronka aktuálne pôsobí v rôznych mestách a obciach po celom Slovensku. Okrem Miloslavova si zákazníci môžu nakúpiť v prevádzkach umiestnených v Považskej Bystrici, Senici, Liptovskom Mikuláši, Nových Zámkoch a vo Zvolene, kde sa dokonca nachádzajú dve predajne. Reťazec sa zatiaľ sústreďuje na menšie mestá a dediny, čo je výrazný krok oproti konkurencii.
Pokračujúca expanzia naznačuje, že Biedronka plánuje ďalšie otvorenie predajní v lokalitách, ktoré sa nachádzajú mimo hlavných obchodných uzlov. Medzi obcami, kde si zákazníci budú môcť už čoskoro nakúpiť, sú Revúca, Chorvátsky Grob, Tomášov, Malinovo, Levice, Alekšince, Gbelce, Nesvady a Myjava. Záujem reťazca o menšie regióny je strategicky výhodný, pretože prináša prístup k širokej spotrebiteľskej základni, ktorá bola doteraz limitovaná ponukou iných reťazcov.

Predajňa v Žiline bude prvou v krajskom meste
Ako vyplýva z údajov o pracovných pozíciách, Biedronka plánuje expandovať aj do väčších miest. Reťazec totiž inzeruje pozíciu zástupcu manažéra pre predajňu, ktorá by mala byť otvorená v Žiline. Ide o významný krok, pretože Žilina by sa stala prvým krajským mestom, v ktorom bude Biedronka pôsobiť.
Presný dátum otvorenia žilinskej predajne zatiaľ nie je známy, keďže reťazec v svojich inzerátoch neuvádza konkrétny termín nástupu. Náznaky však potvrdzujú, že práca na žilinskej predajni už prebieha, a je pravdepodobné, že obchod otvorí svoje dvere v blízkej dobe.
Alekšince ako dôležitá strategická lokalita
Osobitnú pozornosť si zasluhuje obec Alekšince, ktorá podľa reťazca predstavuje strategicky výhodnú lokalitu. Z geografického hľadiska sa nachádza medzi Nitrou a Hlohovcom a zároveň relatívne blízko k Trnave. Táto poloha umožní obchodu osloviť nielen obyvateľov Alekšiniec, ale aj zákazníkov z troch okolitých miest a ďalších priľahlých obcí.
Pre plánovanú predajňu v Alekšinciach aktuálne reťazec hľadá manažéra a jeho zástupcu. Manažérovi predajne ponúka mesačnú mzdu vo výške 1 750 eur (brutto) a bonus do výšky 400 eur. Od manažéra sa očakávajú minimálne dvojročné skúsenosti s riadením maloobchodnej prevádzky a schopnosť efektívne viesť tím. Zástupca manažéra si môže zarobiť 1 375 eur (brutto) a získať príplatky vo výške 200 eur, pričom jeho úlohou bude okrem iného organizácia pracovných zmien a školenie nových zamestnancov.
Výhľad na budúcnosť
Expanzia spoločnosti Biedronka na Slovensku svedčí o jej ambíciách výrazne rozšíriť svoju pôsobnosť na novom trhu. Reťazec sa zatiaľ sústreďuje na menšie obce, pričom však začína pokrývať aj väčšie mestá. Postupný rast jej predajní naznačuje, že poľský maloobchodník plánuje dlhodobý a stabilný rozvoj. Slovenský trh tak môže očakávať ďalšie pracovné príležitosti a širší sortiment v oblasti diskontného predaja.