Slovenský maloobchodný trh sa stáva atraktívnym pre zahraničné reťazce, ktoré v snahe zaujať zákazníkov prinášajú širokú ponuku sortimentu za výhodné ceny. Rok 2025 je v tomto smere výnimočný, nakoľko na našom trhu pribúdajú noví hráči. Po úspešnom vstupe poľskej Biedronky, nemeckého Müllera a ruského diskontu Mere sa o priazeň Slovákov uchádza aj ďalší významný reťazec z Nemecka – Woolworth.
Prvá predajňa Woolworth v Bratislave
Woolworth je reťazec, ktorý sa zameriava na predaj oblečenia, domácich potrieb, elektroniky, drogérie a hračiek. Jeho strategickým cieľom je ponúkať nízke ceny, čím priamo konkuruje už etablovaným reťazcom ako Pepco, Kik, TEDi a Action. Prvá predajňa Woolworth bude otvorená v Bratislave, konkrétne v nákupnom centre Bory Mall. Podľa dostupných informácií otvorenie tejto prevádzky prebehne už tento mesiac.
Plán expanzie spoločnosti tým však nekončí. Woolworth plánuje rozšírenie svojich predajní aj do ďalších regiónov Slovenska, aby sa priblížil širokému spektru zákazníkov. Medzi prvé mestá, kde sa nové prevádzky objavia, patria Prešov, Michalovce a Spišská Nová Ves. Tieto predajne by mali byť otvorené ešte v októbri, pričom ďalšia expanzia smeruje do Ružomberka začiatkom novembra.

Rýchly rast a ambiciózne ciele
História reťazca Woolworth je bohatá a zaradzuje ho medzi najrýchlejšie rastúce značky v Európe. Vo svojej domovskej krajine, Nemecku, už prevádzkuje viac ako 800 predajní, pričom v jeho ponuke sa nachádza približne 18-tisíc produktov. Ich cenová politika hovorí jasne – tretina tohto sortimentu stojí menej ako tri eurá.
Ambície reťazca nie sú malé. Woolworth plánuje v dlhodobom horizonte dosiahnuť až 5-tisíc predajní naprieč Európou. Vstup na slovenský trh je preto len jedným z krokov, ktorý má podporiť jeho medzinárodné expanzné plány. Okrem už spomenutých miest Trnavy, Revúcej, Žiliny a Liptovského Mikuláša sa plánuje otváranie ďalších predajní, čím sa naplní cieľ osloviť čo najširšiu zákaznícku základňu.
Dobré načasovanie pre nové prevádzky
Rozširovanie siete Woolworth prichádza v čase zvýšeného záujmu o maloobchodné nákupy. Predvianočné obdobie je tradične spojené s vyššími tržbami maloobchodníkov, čo môže firme výrazne pomôcť pri získavaní nových zákazníkov. Napriek silnej konkurencii na trhu vsádza reťazec na svoju osvedčenú stratégiu dostupných cien a širokého sortimentu.
Woolworth zároveň hľadá nových zamestnancov, ktorí by posilnili prevádzky plánované do budúcnosti. Výber lokalít, ako sú Trnava, Revúca či Žilina, naznačuje, že spoločnosť myslí aj na pokrytie menších regiónov, čím ešte viac zvýši svoju dostupnosť pre slovenských spotrebiteľov.
Rýchla expanzia Woolworthu na Slovensko dokazuje, že naša krajina má veľký potenciál pre zahraničné maloobchodné reťazce, ktoré dokážu ponúknuť výhodné podmienky. Úspech však bude závisieť od schopnosti prispôsobenia sa potrebám lokálneho trhu a od reakcií zákazníkov na novú konkurenciu.