Slovenská pošta oznámila aktualizáciu prevádzkových hodín na niektorých pobočkách počas letných mesiacov. Zmeny platné od 1. júla až do konca septembra sú dôsledkom obvyklej sezónnej aktivity klientov. Spoločnosť chce počas tohto obdobia efektívnejšie prerozdeliť pracovnú kapacitu na miesta, kde je najviac potrebná. Verejnosť bude o všetkých prevádzkových zmenách informovaná prostredníctvom plagátov v priestoroch samotných pôšt, ako aj cez web a aplikáciu Slovenskej pošty.
Úprava prevádzky – kratšie hodiny a presmerovanie zásielok
Letné úpravy môžu okrem iného znamenať skrátené otváracie hodiny jednotlivých prevádzok alebo dokonca ich dočasné uzatvorenie. Slovenská pošta zároveň informovala, že všetci klienti majú možnosť využiť rôzne alternatívne formy na zabezpečenie včasného prevzatia zásielok. Možnosť presmerovať doporučené zásielky na inú adresu, napríklad priamo do zamestnania adresáta alebo na inú pobočku s priaznivejším otváracím časom, ostáva zachovaná aj počas letných mesiacov. Rovnako je umožnené delegovať príjem zásielok na splnomocnenú osobu – každý klient môže na tento účel poveriť až tri konkrétne osoby.
Vedenie Slovenskej pošty odporúča klientom aktívne sledovať všetky dostupné informačné zdroje tak, aby sa úspešne vyhli komplikáciám súvisiacim s prevzatím alebo zaslaním zásielok počas uvedených prevádzkových úprav v letnom období.

Predaj nehnuteľnosti v Detve pokračuje – cena sa stále znižuje
V kontexte pokračujúceho procesu efektívneho hospodárenia Slovenská pošta naďalej ponúka na predaj nehnuteľnosť na sídlisku v Detve. Objekt patrí pošte od roku 1993, pričom spoločnosť momentálne využíva iba menej než polovicu celkovej dostupnej plochy. V budove v súčasnosti pracuje 18 zamestnancov pošty a ostatné priestory sú čiastočne obsadené inými firmami na základe prenájmu.
Cena nehnuteľnosti prešla už viacerými znižovaniami, aktuálna minimálna predajná suma je stanovená na 971 164 eur. Napriek tomu zatiaľ Slovenská pošta nezaznamenala definitívny záujem o kúpu. Spoločnosť zároveň plánuje v daných priestoroch zachovať fungovanie svojej pobočky aj po uskutočnení prípadného predaja.
Podmienkou predaja je zachovanie služieb verejnosti
Zámerom Slovenskej pošty ostáva zachovať súčasné služby verejnosti aj v prípade možného predaja budovy v Detve. Spoločnosť to plánuje zabezpečiť záväzkami budúceho majiteľa prostredníctvom nájomnej zmluvy na priestory využívané pobočkou. Súčasťou dohody by malo byť aj vecné bremeno, ktoré zaručí zachovanie dostupnosti poštových služieb pre miestnych klientov.
Spoločnosť dôrazne zabezpečuje, aby optimalizácia aktív vo vlastníctve neovplyvnila každodennú prevádzku a komunikáciu s obyvateľmi. Slovenská pošta sa zaviazala situáciu dôsledne monitorovať, pravidelne posudzovať efektívnosť zvolených opatrení a včas informovať verejnosť o všetkých ďalších krokoch.