NEWSBYTE.sk
utorok, 16. dec 2025
  • Titulka
  • Slovensko
  • Ekonomika
  • Zahraničie
  • Politika
  • Technológie
  • Slovensko
  • Vláda
  • EK
  • Vodiči
  • auto
  • Daň
  • Slováci
  • peniaze
NEWSBYTE.skNEWSBYTE.sk
  • Titulka
  • Ekonomika
  • Politika
  • Bezpečnosť
  • Zahraničie
  • Technológie
Hľadať
  • Novinky
  • Ekonomika
  • Technológie
  • Bezpečnosť
  • Mobilita
  • Slovensko
  • Zahraničie
  • Politika
  • Kontakt
Follow US
© 2025 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.
NEWSBYTE.sk > Mobilita > Nabíjanie elektromobilu vás môže zruinovať: O desiatky eur drahšie, ak spravíte jednu chybu
MobilitaNovinky

Nabíjanie elektromobilu vás môže zruinovať: O desiatky eur drahšie, ak spravíte jednu chybu

Majitelia elektromobilov čelia veľkému problému. Niektorí za rovnakú elektrinu platia dvojnásobok.

28. júla 2025

Vodiči elektromobilov, ktorí prechádzajú cez Nemecko, často zažijú nepríjemné situácie, keď sa ocitnú na nabíjacích staniciach. Oproti klasickým čerpacím staniciam s homogénnou cenotvorbou je situácia v prípade elektromobilov značne komplikovanejšia. Nemecký automotoklub ADAC vykonal analýzu cien u najväčších poskytovateľov nabíjacích staníc a výsledky poukazujú na veľké rozdiely v poplatkoch, ktoré môžu výrazne ovplyvniť cestovný rozpočet.

Cenové rozdiely pre registrovaných a neregistrovaných

Najväčší rozdiel medzi cenami pre registrovaných a neregistrovaných zákazníkov vykazuje sieť EWE GO. Ak vodič nemá zákaznícku kartu alebo aplikáciu tejto spoločnosti, zaplatí až 0,84 eura za jednu kilowatthodinu, čo je v porovnaní s cenou pre registrovaných, ktorá predstavuje 0,52 eura, rozdiel o 62 percent. Nabitie priemernej 60 kWh batérie tak môže pre neregistrovaných znamenať preplatok takmer 20 eur.

Podobná situácia nastáva aj pri nabíjačkách EnBW, kde príplatok pre neregistrovaných zákazníkov dosahuje 47 percent. Spoločnosť MER si účtuje o 39 percent viac, zatiaľ čo u poskytovateľa E.ON je tento rozdiel o tretinu vyšší v neprospech nečlenov. Tento dvojaký cenový systém môže byť pre vodičov veľkým obmedzením a prinúti ich k registrácii len pre nižšie ceny, a to aj pri občasnom využití služieb.

Spravodlivé podmienky bez registrácie

Nie všetci poskytovatelia uplatňujú rovnakú cenovú politiku založenú na registrácii. Spoločnosti Allego, Circle K, EAM a Fastned ponúkajú rovnaké ceny pre všetkých vodičov bez ohľadu na to, či majú ich aplikáciu. U týchto prevádzkovateľov nie sú vodiči nútení k zdĺhavej registrácii, čo zaisťuje férovejší prístup.

Mierne rozdiely sú viditeľné v prípade sietí Citywatt a IONITY, kde cenový rozdiel medzi registrovanými a neregistrovanými vodičmi nepresahuje desať percent. Tento poplatok je možné akceptovať ako bonus za jednorazovú transakciu. Jasne však vystupuje problém pri poskytovateľoch, ktorí si diktujú o desiatky percent vyššie ceny len na základe absencie registrácie.

Príprava ako základ pre úspory

Európska komisia síce zaviedla povinnosť, aby všetky rýchlonabíjačky s výkonom nad 50 kW akceptovali platby kartou, avšak niesú povinné zjednotiť ceny pre všetkých používateľov. Pre slovenských vodičov plánujúcich cestu cez Nemecko to znamená jednoduché riešenie – zaregistrovať sa v aplikáciách hlavných poskytovateľov nabíjacích staníc ešte pred odchodom.

Takáto príprava sa vypláca, najmä ak cestujete pravidelne. Pri mesačnej trase 1000 kilometrov môžu rozdiely v nákladoch medzi registrovanými a neregistrovanými vodičmi dosiahnuť 50 až 100 eur. Tento cenový rozdiel jasne naznačuje, že investovať čas do registrácií môže byť finančne veľmi výhodné.

Situácia zdôrazňuje nové výzvy, ktoré prechod na elektromobilitu prináša. Zatiaľ čo motoristi tankujúci benzín či naftu sa nemusia zaoberať registráciami alebo aplikáciami, elektromobilisti sú nútení venovať čas príprave, aby sa vyhli nepríjemným cenovým prekvapeniam. Táto asymetria poukazuje na potrebu lepšej regulácie a spravodlivejších postupov v rámci rozvoja elektromobilnej infraštruktúry.

Neprehliadnite

Eurostat 2024: Potraviny na Slovensku sú pod priemerom EÚ, rozhodujú príjmy domácností
Starnutie Slovenska ohrozí verejné financie, dlhodobá starostlivosť má pribudnúť o 100-tisíc klientov
Konsolidácia od roku 2026: vyššie dane a odvody pre živnostníkov, drahšie poistky
Od januára 2026 budú mať vo Zvolene MHD zadarmo seniori nad 70 rokov a ŤZP
ŠTÍTKY:BenzínEurópska komisiaRozpočetVodiči
Zdieľať tento článok
Facebook Skopírovať odkaz
Predchádzajúci článok Rozhodnutie, ktoré zmení online svet: Meta končí s politickými reklamami v celej EÚ. Čo nás čaká?
Ďalší článok ÚRSO mení pravidlá: Lacnejšia elektrina pre Slovákov alebo vyššie ceny všetkého? (čo nás čaká)
Najčítanejšie
Štát ruší finančné stropy na výnimkové lieky, poisťovne musia dodržať jednotné pravidlá
Novinky Politika
Štát preberá nákup učebníc za 20 miliónov eur, učitelia varujú pred návratom minulosti
Novinky Politika
Okay fón strháva poplatky aj po zrušení služieb, štát má obmedzené možnosti
Ekonomika Novinky
Od januára 2026 zmení poisťovňu 124-tisíc Slovákov, VšZP príde o 26-tisíc poistencov
Ekonomika Novinky
Slovensko.sk vypnú v noci 15. decembra, štátne e-služby budú nedostupné do rána
Novinky Slovensko
Ostatní tiež čítajú

MMF varuje Európu: Dlh môže do 20 rokov vyskočiť na 150 percent HDP

Od februára 2027 štát výrazne zvýši poplatky za vodičské preukazy a skúšky

Transakčná daň fiaskom: štát vybral len 283 miliónov, živnostníkov oslobodia od 2026

STVR spustí vlastnú streamovaciu službu, posilní reklamu a plánuje prebytkový rozpočet 2026

Slováci držia miliardy na bežných účtoch: inflácia im denne ukrajuje z úspor

NEWSBYTE.sk
Správy, ktorým môžete dôverovať: Majte neustály prehľad o najnovších udalostiach a živých aktualizáciách zo Slovenska aj zo sveta. Od politiky a ekonomiky cez technológie až po kultúru a zábavu – prinášame vám spoľahlivé a overené informácie v reálnom čase. Sme váš dôveryhodný zdroj správ dostupný nonstop, vždy keď to potrebujete.
Užitočné odkazy
  • Ekonomika
  • Politika
  • Bezpečnosť
  • Zahraničie
  • Technológie
O nás
  • Kontakt
  • Reklama
  • Podmienky používania
  • Cookies

© BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.