NEWSBYTE.sk
sobota, 11. okt 2025
  • Titulka
  • Slovensko
  • Ekonomika
  • Zahraničie
  • Politika
  • Technológie
  • Slovensko
  • EK
  • Vláda
  • auto
  • Vodiči
  • Slováci
  • Daň
  • AI
NEWSBYTE.skNEWSBYTE.sk
  • Titulka
  • Ekonomika
  • Politika
  • Bezpečnosť
  • Zahraničie
  • Technológie
Hľadať
  • Novinky
  • Ekonomika
  • Technológie
  • Bezpečnosť
  • Mobilita
  • Slovensko
  • Zahraničie
  • Politika
  • Kontakt
Follow US
© 2025 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.
NEWSBYTE.sk > Blog > Novinky > Lidl zavádza NOVINKU, ktorá zmení váš nákup: Tichá hodinka pre každého, ale má to háčik
NovinkySlovensko

Lidl zavádza NOVINKU, ktorá zmení váš nákup: Tichá hodinka pre každého, ale má to háčik

Lidl po vzore konkurencie zavádza do svojich predajní takzvanú Tichú hodinku. Zákazníci si nakúpia bez toho, aby ich rušila hudba či reklamy.

11. októbra 2025

Obchodný reťazec Lidl prichádza s novinkou, ktorá poteší mnohých zákazníkov na Slovensku. Všetkých 156 predajní zavádza pravidelnú Tichú hodinku, počas ktorej sa nakupovanie stane menej hlučné a pokojnejšie.

Tichá hodinka každý deň

Iniciatíva Tichá hodinka je súčasťou spolupráce spoločnosti Lidl s organizáciou SPOSA Bratislava, ktorá sa angažuje v oblasti podpory ľudí s autizmom. Novinka bude platná každý deň vrátane víkendov, pričom v čase od 13:00 do 14:00 hodiny sa slovenské predajne zmenia na tiché zóny. Hudba, reklamné spoty a zvukové prejavy budú vypnuté, a zníži sa aj hlasitosť prístrojov, ako sú pokladnice. Týmto krokom Lidl reaguje na potreby zákazníkov, ktorí si chcú nákup viac užiť bez rušivých vplyvov.

Dátum zavedenia Tichej hodinky nebol zvolený náhodne. Lidl spustil novinku v piatok 10. októbra 2025, na Medzinárodný deň duševného zdravia. Diskont týmto spôsobom pretavil myšlienku na zlepšenie nakupovacieho prostredia aj pre zákazníkov so špeciálnymi potrebami, vrátane tých, ktorí trpia zvýšenou citlivosťou na zvukové podnety.

TECHBYTE
Vodiči, POZOR: Poznáte toto pravidlo, ktoré platí len na diaľnici? Ak nie, hrozí vám pokuta!

Vodiči, POZOR: Poznáte toto pravidlo, ktoré platí len na diaľnici? Ak nie, hrozí vám pokuta!

Slováci, POZOR: Nepremeškajte TENTO dôležitý termín. Hrozí desivá pokuta

Slováci, POZOR: Nepremeškajte TENTO dôležitý termín. Hrozí desivá pokuta

Štát si kope vlastný hrob: Spravil niečo, čo absolútne nikto nechápe. Týka sa to všetkých Slovákov

Štát si kope vlastný hrob: Spravil niečo, čo absolútne nikto nechápe. Týka sa to všetkých Slovákov

Vodiči, POZOR: Poznáte toto pravidlo, ktoré platí len na diaľnici? Ak nie, hrozí vám pokuta!
Vodiči, POZOR: Poznáte toto pravidlo, ktoré platí len na diaľnici? Ak nie, hrozí vám pokuta!
Slováci, POZOR: Nepremeškajte TENTO dôležitý termín. Hrozí desivá pokuta
Slováci, POZOR: Nepremeškajte TENTO dôležitý termín. Hrozí desivá pokuta
Štát si kope vlastný hrob: Spravil niečo, čo absolútne nikto nechápe. Týka sa to všetkých Slovákov
Štát si kope vlastný hrob: Spravil niečo, čo absolútne nikto nechápe. Týka sa to všetkých Slovákov

Koncept, ktorý si nachádza miesto aj inde

Lidl nie je jediným reťazcom na Slovensku, ktorý zaviedol podobné opatrenie. Obchodná sieť Kaufland ponúka svojim zákazníkom možnosť nakúpiť v útlme každý deň od 11:00 do 12:00, počas tzv. Tichej hodinky. V tom čase sú vypnuté reklamné spoty aj hudobný podmaz.

Podobnú myšlienku zastáva aj Tesco so svojimi Pokojnými hodinami, ktoré sú dostupné každý pondelok od 12:00 do 13:00 hodiny. Tesco naviac pridal ďalší prvok – znížené osvetlenie v predajniach, čo ešte viac prispieva k celkovému odbúraniu rušivých elementov. Reťazec dokonca zvažuje rozšírenie tohto opatrenia na ďalšie dni a časy, čím chce vyhovieť nielen zákazníkom s poruchou autistického spektra, ale tiež ľuďom s vyššou citlivosťou na svetlo a hluk.

Pokojné nakupovanie ako nový trend

Hudba a zvukové efekty v predajniach sú často formou marketingového nástroja, ktorý ovplyvňuje správanie zákazníkov. Tiché hodinky však prichádzajú ako signál zmeny v prístupe obchodných reťazcov, ktoré reagujú na potreby rôznorodých skupín zákazníkov. Tento trend vytvára príjemnejšie prostredie pre všetkých nakupujúcich a zároveň umožňuje reťazcom prispieť k spoločenskej zodpovednosti. Lidl, Kaufland aj Tesco tak potvrdzujú, že moderné nákupné prostredia môžu byť nielen efektívne, ale aj inkluzívne a empatické.

Zdieľať tento článok
Facebook Skopírovať odkaz
Predchádzajúci článok Štát sľubuje miliardové úspory: Kto zaplatí skutočnú cenu za škrty v rozpočte?
Ďalší článok Živnostníkom hrozí veľká zmena: Nové pravidlá môžu ZRUINOVAŤ tisíce ľudí, existuje však spôsob, ako sa tomu vyhnúť
Najčítanejšie
Biedronka prichádza do vášho kraja: Už zajtra otvára predajňu v Leviciach, zákazníci sa môžu tešiť na prekvapenia
Novinky Slovensko
Slovensko pod útokom: Nový kanál Púchoviny šíri ruskú propagandu s obrovským dosahom (čo sa deje)
Bezpečnosť Novinky
POZOR na nový zákon: 20 sekúnd rozhodne, či dostanete pokutu na diaľnici
Mobilita Novinky
Orange prichádza s revolučnou ponukou: Nový paušál, ktorý zmení život seniorov na Slovensku
Novinky Slovensko
Slovensko zasiahne extrémne počasie: Silné víchrice a sneženie ohrozia bezpečnosť, výstrahy už platia
Bezpečnosť Novinky
Ostatní tiež čítajú

Slovákom zostane ešte menej: Daňové zaťaženie dosiahne historické maximum, odborníci bijú na poplach

Živnostníkom hrozí veľká zmena: Nové pravidlá môžu ZRUINOVAŤ tisíce ľudí, existuje však spôsob, ako sa tomu vyhnúť

Štát sľubuje miliardové úspory: Kto zaplatí skutočnú cenu za škrty v rozpočte?

Štát čelí vážnym obvineniam: 140 miliónov zmizlo mimo rozpočtu, NKÚ odhalil systematické zlyhanie

Tesla v problémoch: Úrady vyšetrujú nehody, autonómne riadenie čelí kritike

NEWSBYTE.sk
Správy, ktorým môžete dôverovať: Majte neustály prehľad o najnovších udalostiach a živých aktualizáciách zo Slovenska aj zo sveta. Od politiky a ekonomiky cez technológie až po kultúru a zábavu – prinášame vám spoľahlivé a overené informácie v reálnom čase. Sme váš dôveryhodný zdroj správ dostupný nonstop, vždy keď to potrebujete.
Užitočné odkazy
  • Ekonomika
  • Politika
  • Bezpečnosť
  • Zahraničie
  • Technológie
O nás
  • Kontakt
  • Reklama
  • Podmienky používania
  • Cookies

© BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.