Nemecký maloobchodný reťazec Lidl prichádza s inovatívnym riešením, ktoré má rozšíriť dostupnosť jeho produktov pre širšiu skupinu obyvateľov. V snahe osloviť zákazníkov v menších mestách a vidieckych oblastiach, kde nemá vybudované štandardné prevádzky, spúšťa prvé pojazdné predajne na štyroch kolesách. Pilotnú fázu tohto projektu už reťazec spustil v Maďarsku.
Pojazdné predajne na skúšku v Maďarsku
Pojazdné prevádzky Lidl začali fungovať v Maďarsku, kde počas svojho úvodného turné navštívia 48 lokalít. Projekt umožní obslúžiť približne 28-tisíc obyvateľov vidieckych častí, ktorí sa nachádzajú 20 až 30 kilometrov od najbližšieho supermarketu. Vozidlá sú navrhnuté tak, aby poskytovali základný sortiment za rovnaké ceny ako v klasických predajniach, a to bez akejkoľvek cenovej prirážky. Mobilné predajne sprevádzajú dodávkové vozidlá, ktoré zabezpečia rýchle dopĺňanie zásob počas jednotlivých zastávok.
Predajne fungujú denne, pričom v rámci jedného dňa môžu obslúžiť jedno až dve mestá. Miesta zastávok sa nachádzajú na frekventovaných miestach, ako sú hlavné námestia alebo lokality v blízkosti kostolov. Predajcovia ostanú v každej lokalite niekoľko hodín, čo dáva zákazníkom dostatok času na každodenný nákup bez nutnosti dlhých presunov.

Obmedzený sortiment, lokálna obsluha
Kapacita pojazdných predajní je obmedzená, preto svojim zákazníkom ponúkajú približne 80 produktov, ktoré patria do kategórie nevyhnutných tovarov. Zákazníci si tak môžu zakúpiť čerstvé ovocie a zeleninu, mliečne výrobky, mrazené potraviny a základné trvanlivé produkty. Prevádzku každej predajne zabezpečuje dvoj- až trojčlenný tím pracovníkov Lidlu.
Pilotná fáza projektu potrvá počas jesene a reťazec si od nej sľubuje spätnú väzbu, ktorá rozhodne o budúcnosti tohto konceptu. Po dôkladnej analýze jesenného „turné“ chce spoločnosť vyhodnotiť, či má zmysel rozšíriť podobné mobilné predajne aj do ďalších krajín a pokračovať v tejto iniciatíve na jar.
Novinka pre dostupnejšie nákupy
Cieľom projektu je zvýšiť pohodlie nakupovania pre zákazníkov v menších mestách, kde neexistuje dostatočná infraštruktúra maloobchodu. Tento formát predstavuje efektívnejšie riešenie v porovnaní s budovaním klasických predajní, ktoré so sebou nesú vysoké náklady na realizáciu a prevádzku. Lidl tak reaguje na potreby menej dostupných oblastí, pričom sa snaží prilákať nových zákazníkov a zároveň posilniť lojalitu tých existujúcich.
Ak sa tento pilotný projekt, ktorý už začal vzbudzovať záujem, osvedčí, Lidl môže čoskoro zaviesť pojazdné predajne aj v ďalších európskych krajinách. Tento koncept by mohol znamenať nový štandard v prispevaní k lepšej dostupnosti základných produktov pre obyvateľov v obmedzených oblastiach.