Pandémia a rapídny nárast popularity online nákupov zásadne menia maloobchodný sektor. Najnovšie sa spoločnosť Torrid, známa americká značka orientovaná na plus-size módu, rozhodla výrazne upraviť svoje podnikanie. Kvôli dlhodobému poklesu predaja a snahe optimalizovať svoje náklady Torrid v najbližšom období zatvorí asi tretinu všetkých svojich predajní v Spojených štátoch.
180 obchodov skončí, prioritou sa stáva internet
Podľa informácií portálu Wiadomosci Handlowe plánuje Torrid zrušiť približne 180 kamenných obchodov z celkového počtu viac ako 630 predajní v USA. Manažment sa pre tento krok rozhodol kvôli pretrvávajúcim slabým obchodným výsledkom. Torrid tým sleduje výrazné zníženie nákladov a zvýšenie efektivity svojich aktivít.
Spoločnosť zároveň uviedla, že prostriedky ušetrené týmto spôsobom plánuje investovať do rozvoja online obchodu. Ten podľa riadenia firmy predstavuje kľúčovú cestu k udržaniu konkurencieschopnosti a naplneniu očakávaní zákazníčok, ktoré čoraz častejšie volia pohodlie elektronického nákupu.

Torrid dlhodobo patrí k popredným americkým značkám zameraným na ženy, ktoré hľadajú pestrý sortiment nadrozmernej módy. Zákazníčky oceňujú najmä zaujímavé strihy, moderné vzory a širokú škálu veľkostí, ktoré sú na trhu často nedostatočne zastúpené.
Zákazníčky majú obavy, najväčší problém je skúšanie odevov
Napriek nadšenému prijatiu online ponuky značky veľká časť doterajších klientiek vyjadrila sklamanie zo zatvorenia kamenných predajní. Ženy podľa ich vlastných vyjadrení vnímajú tento krok veľmi negatívne a cítia sa byť znevýhodnené nedostatkom dostupnej plus-size módy v bežných nákupných centrách a mestách.
Jedným z hlavných argumentov nespokojnosti zákazníčok je nemožnosť vyskúšania oblečenia pred nákupom, čo online prostredie momentálne nedokáže plnohodnotne vyriešiť. Zákaznícky segment plus-size pritom často vyžaduje odevy s dôkladným prispôsobením a primeranými proporciami, ktoré je lepšie odskúšať priamo na mieste.
Nadmerná móda v problémoch, Torrid vsádza na svoje sociálne siete
Podľa odborníkov problémy spoločnosti Torrid presahujú jednoduché trendy presunu do online priestoru. Analýzy trhu totiž odhaľujú, že celý segment plus-size módy v poslednom čase zažíva pokles záujmu aj obratu. Pre značky špecializujúce sa len na tento druh sortimentu je tak stále náročnejšie udržiavať trvalú ziskovosť.
Výsledkom tejto situácie je, že viacero podobne orientovaných firiem už v minulosti čelilo podobným ťažkostiam. Analytici preto nevylučujú, že Torrid bude možno prinútený pristúpiť aj k ďalším škrtom. Spoločnosť však zatiaľ ďalšie detaily či časový rámec možných opatrení nezverejnila.
Torrid medzičasom (a napriek problémom svojich kamenných obchodov) ďalej posilňuje svoju silnú pozíciu na sociálnych médiách. Jeho instagramový profil už sleduje viac než milión ľudí. Práve priazeň zákazníčok v digitálnom priestore môže byť kľúčovou stratégiou, ktorá firme pomôže prekonať toto náročné obdobie a zabezpečiť si stabilnú budúcnosť aj v prípade pokračujúcich zmien nákupného správania zákazníkov.