NEWSBYTE.sk
pondelok, 22. dec 2025
  • Titulka
  • Slovensko
  • Ekonomika
  • Zahraničie
  • Politika
  • Technológie
  • Slovensko
  • Vláda
  • EK
  • Vodiči
  • Daň
  • auto
  • Slováci
  • peniaze
NEWSBYTE.skNEWSBYTE.sk
  • Titulka
  • Ekonomika
  • Politika
  • Bezpečnosť
  • Zahraničie
  • Technológie
Hľadať
  • Novinky
  • Ekonomika
  • Technológie
  • Bezpečnosť
  • Mobilita
  • Slovensko
  • Zahraničie
  • Politika
  • Kontakt
Follow US
© 2025 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.
NEWSBYTE.sk > Mobilita > Tunel Višňové sa po 27 rokoch otvoril, odľahčí tranzit a obíde Žilinu
MobilitaNovinkyPolitikaSlovensko

Tunel Višňové sa po 27 rokoch otvoril, odľahčí tranzit a obíde Žilinu

Nekonečný príbeh sa konečne skončil. Najdlhší tunel Višňové je otvorený, vodiči sa vyhnú nočnej more pod Strečnom.

22. decembra 2025

Slovenská diaľničná sieť zaznamenala v pondelok 22. decembra 2025 zásadný moment, keď sa prvé autá previezli najdlhším tunelom v krajine, Višňovým. Spustením dopravy na úseku Lietavská Lúčka – Dubná Skala sa otvorilo 13,5 kilometra strategickej časti D1, ktorá má výrazne zmeniť tok tranzitu na severe Slovenska a priniesť citeľnú úľavu vodičom aj obyvateľom regiónu.

Najväčší prínos pocítia motoristi smerujúci zo západu na východ, vrátane početných českých turistov mieriacich do Tatier. Nový úsek im umožní vyhnúť sa dlhodobo preťaženej ceste prvej triedy popri rieke Váh pod Strečnom, kde sa roky tvorili kolóny a často dochádzalo k nehodám. Tranzitná doprava zároveň obchádza Žilinu, čo mestu a okoliu prinesie menej hluku aj znečistenia.

Otvorenie s obmedzením

Sprevádzkovanie diaľnice však neprichádza bez komplikácií. Vodiči zatiaľ nemôžu využívať zjazd do Vrútok, čo vyvolalo negatívne reakcie. Minister dopravy Jozef Ráž zo strany Smer-SD vysvetlil, že prístupová komunikácia bola vybudovaná približne pred desiatimi rokmi a dnes už nespĺňa aktuálne bezpečnostné normy. Rezort preto rozhodol o jej dočasnom uzavretí.

Výsledkom je paradoxná situácia, keď sa autá plynulo dostanú cez moderný tunel, no následné napojenie v smere na Martin môže v prvých dňoch či týždňoch spôsobovať neprehľadnosť. Vodiči sú nútení zvoliť obchádzkové trasy v dopravnom uzle, ktorý mal po otvorení úseku fungovať bez obmedzení. Podľa odborníkov ide o dočasný stav, ktorý by sa mal vyriešiť po úpravách infraštruktúry.

Dlhá a problémová výstavba

Príbeh tunela Višňové patrí k najkomplikovanejším dopravným projektom v novodobej histórii Slovenska. Prieskumná štôlňa sa začala raziť už v roku 1998, no nasledujúce desaťročia sprevádzali zmeny vlád, projekčné úpravy aj opakované meškania. V roku 2010 kabinet Roberta Fica deklaroval, že tunel bude hotový do štyroch rokov, skutočný pokrok však prišiel oveľa neskôr.

Po krachu projektu verejno-súkromného partnerstva sa stavba rozbehla až v roku 2014. Práce následne prevzalo taliansko-slovenské konzorcium Salini Impregilo – Dúha, ktoré štát v roku 2019 zo stavby odvolal pre neplnenie harmonogramu. Obrat nastal až po roku 2021, keď projekt dokončila spoločnosť Skanska, hoci termíny sa posúvali aj v tejto fáze.

Diaľnica stále nie je hotová

Hoci otvorenie Višňového znamená výrazný posun, súvislé spojenie Bratislavy s Košicami zostáva vzdialeným cieľom. Na D1 pretrvávajú dve kľúčové medzery. Prvou je obchvat Ružomberka s tunelom Čebrať, ktorý mal byť hotový už pred ôsmimi rokmi a podľa aktuálnych plánov by sa mal dokončiť v budúcom roku. Ešte zložitejšia situácia panuje na úseku Turany – Hubová.

Na poslednom chýbajúcom úseku sa zatiaľ nezačali ani samotné stavebné práce. Procesy sa opakovane vracajú na začiatok a len nedávno úrady zrušili tender na zhotoviteľa, keďže jednu z podmienok vyhodnotili ako diskriminačnú. Sen o plynulej jazde naprieč Slovenskom sa tak opäť odsúva na neurčito, napriek tomu, že Višňové prinieslo dlho očakávaný posun.

Neprehliadnite

Meteorológovia varujú vodičov pred hmlou: 22. a 23. decembra klesne viditeľnosť
Vlaky a MHD prechádzajú na vianočný režim, zmeny platia od 22. decembra
Česko po 57 rokoch dokončilo diaľnicu D1, pribudlo 47 kilometrov a úľava doprave
Slovinská ročná diaľničná známka bude pri aktivácii do 1. decembra 2025 platiť 16 mesiacov
ŠTÍTKY:Diaľnicadopravainfraštruktúramartintranzittunelvišňovévýstavbažilina
Zdieľať tento článok
Facebook Skopírovať odkaz
Predchádzajúci článok ČSOB varuje pred sviatkami: Platby zadané po 31. decembri dorazia až v januári
Ďalší článok Vypnuté, no berú elektrinu: Nenápadné spotrebiče zvyšujú účty slovenských domácností
Najčítanejšie
Výdaj liekov na Slovensku čakajú zmeny, lekárne vrátia neprevzaté balenia do troch dní
Novinky Politika
Poďakovanie výstražnými svetlami môže vodičov na Slovensku stáť pokutu až 150 eur
Bezpečnosť Mobilita
Prebytok masla v Európe stlačil ceny na Slovensku pod 1 euro
Ekonomika Novinky
Eurobarometer: Slováci dôverujú Európskej únii viac než vláde, podpora stúpla na 54 percent
Novinky Politika
Slovenská obchodná inšpekcia sťahuje z trhu narodeninové sviečky, ktoré sa po sfúknutí samovoľne zapaľujú
Bezpečnosť Novinky
Ostatní tiež čítajú

Jazda bez PZP od augusta 2024 môže vodičov stáť pokutu až 5 000 eur

Od 1. januára 2026 mení Španielsko povinnú výbavu áut, trojuholník nahrádza svetlo V16

Neografia v insolvencii, 150-ročná tlačiareň žiada ochranu a ohrozených je 400 pracovných miest

Úsek D1 pri Žiline bude 20.–22. decembra úplne uzavretý, vodičov čakajú obchádzky

Orange rozšíril 5G na 89,6 percenta Slovenska a spustil samostatnú 5G sieť

NEWSBYTE.sk
Správy, ktorým môžete dôverovať: Majte neustály prehľad o najnovších udalostiach a živých aktualizáciách zo Slovenska aj zo sveta. Od politiky a ekonomiky cez technológie až po kultúru a zábavu – prinášame vám spoľahlivé a overené informácie v reálnom čase. Sme váš dôveryhodný zdroj správ dostupný nonstop, vždy keď to potrebujete.
Užitočné odkazy
  • Ekonomika
  • Politika
  • Bezpečnosť
  • Zahraničie
  • Technológie
O nás
  • Kontakt
  • Reklama
  • Podmienky používania
  • Cookies

© BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.