Klienti Tatra banky dnes ráno opäť zažívajú problémy s fungovaním služieb. Banka informuje o výpadku spracovania okamžitých platieb, ktoré bežne prebehnú v priebehu niekoľkých sekúnd. Teraz však môžu odchádzajúce transakcie doraziť s oneskorením a prichádzajúce okamžité platby sú počas poruchy zamietané. Problém je na strane banky a podľa inštitúcie sa už intenzívne rieši.
Tatra banka označuje výpadok ako krátkodobý, presný čas úplného obnovenia prevádzky však neuvádza. Zákazníkov upozorňuje, aby počítali s tým, že okamžité odchádzajúce prevody sa nestihnú spracovať štandardnou rýchlosťou. Pri prichádzajúcich platbách zase treba rátať s ich dočasným odmietaním.
Čo banka oficiálne oznámila
„Aktuálne evidujeme krátkodobú nedostupnosť spracovania okamžitých platieb. Odchádzajúce okamžité platby preto budú spracované neskôr a prichádzajúce okamžité platby budú počas nedostupnosti spracovania zamietané,“ uviedla Tatra banka vo svojom ozname. „Za vzniknutý komfort sa ospravedlňujeme,“ dopĺňa banka.

Na rozdiel od nedávnej poruchy banka teraz nespresňuje, akým spôsobom bude oneskorené platby spracovávať. V predchádzajúcom prípade oznámila, že odchádzajúce okamžité prevody dočasne prechádzajú do režimu štandardných SEPA platieb. Tentoraz iba konštatuje, že budú vybavené neskôr, bez bližšieho vysvetlenia, čo v praxi znamená pre klientov a čas pripísania peňazí.
Výpadok webu a problém Cloudflare
Okrem platieb dnes ráno nefungovala ani webová stránka Tatra banky. Okolo 9.50 hod. sa pri pokuse o jej načítanie zobrazovalo chybové hlásenie 500 Internal Server Error. Znamená to, že výpadok nemal vplyv len na platobný styk, ale aj na prístup k online informáciám a niektorým službám, ktoré banka poskytuje cez svoj web.
AKTUALIZOVANÉ 5. decembra o 9.59 Tatra banka následne spresnila, že za poruchu webovej stránky pravdepodobne nenesie zodpovednosť samotné bankové prostredie. Problém má mať pôvod u platformy Cloudflare, ktorá zabezpečuje infraštruktúru a ochranu pre veľké množstvo známych webov a portálov. To znamená, že výpadok sa môže dotýkať aj iných online služieb mimo banky.
Opakovaný problém s okamžitými platbami
Súčasná porucha pritom nie je prvým výpadkom okamžitých platieb v Tatra banke za posledné obdobie. Koncom novembra, konkrétne 27. novembra, banka riešila veľmi podobnú situáciu, o ktorej sme priniesli samostatnú správu. Aj vtedy klienti narážali na nefunkčné okamžité prevody, čo naznačuje, že problémy môžu mať hlbšie technické pozadie.
Pri novembrovom výpadku Tatra banka výslovne uviedla, že odchádzajúce transakcie sa dočasne spracúvajú ako klasické SEPA platby, teda v pomalšom režime. V aktuálnom oznámení tento detail chýba. Banka len všeobecne hovorí o neskoršom spracovaní bez konkrétnych časových údajov. Klienti tak musia do vyriešenia poruchy počítať s neistým načasovaním pripísania peňazí.
Inštitúcia zdôrazňuje, že porucha má mať krátkodobý charakter a na jej odstránení sa pracuje. Presnejšie termíny spustenia plnej prevádzky však zatiaľ neposkytla. V prípade ďalších informácií o vývoji situácie budeme článok priebežne aktualizovať.