Energetická spoločnosť ZSE upozorňuje svojich klientov na nový podvod, ktorý zneužíva jej meno a značku. Podvodníci sa prostredníctvom falošných e-mailových správ snažia vylákať osobné údaje a citlivé informácie zákazníkov, najmä prihlasovacie údaje k online službám spoločnosti. Klienti, ktorí potenciálne môžu byť cieľom phishingového útoku, sú vyzývaní k maximálnej obozretnosti a opatrnosti.
Falošná faktúra a phishing cez e-mail
Podľa informácií spoločnosti ZSE dostávajú zákazníci e-maily od neznámeho odosielateľa používajúceho adresu no-reply@practicepanther.com. Už na prvý pohľad pôsobí táto adresa podozrivo, pretože sa výrazne odlišuje od oficiálnych komunikačných kanálov ZSE. Vo falošnom e-maile je odkaz, ktorý údajne smeruje na elektronickú faktúru, ktorú má zákazník zaplatiť. Po kliknutí na odkaz sa obeť dostane na podvodnú webovú stránku, ktorá vizuálne pripomína oficiálny portál energetickej spoločnosti a požaduje zadanie prihlasovacích údajov.
Cieľom tejto phishingovej kampane je získanie prístupu k osobným účtom zákazníkov ZSE. Podvodníci následne môžu zneužiť citlivé informácie, ako napríklad kontaktné údaje, históriu fakturácie, alebo dokonca platobné údaje klientov. Spoločnosť dôrazne odporúča zákazníkom, aby boli opatrní, neklikali na žiadne podozrivé odkazy a ignorovali e-maily z neoverených zdrojov.

Opatrnosť a prevencia sú základ
ZSE odporúča každému z jej zákazníkov overiť si pravosť všetkých prijatých e-mailov, najmä tých, ktoré vyžadujú kliknutie na odkaz alebo zadanie osobných údajov. Autentickosť prijatých informácií je možné overiť na oficiálnej Zákazníckej linke (0850 111 555) alebo prostredníctvom zabezpečeného osobného účtu na stránke spoločnosti www.zse.sk. Vo všeobecnosti platí, že pri akomkoľvek najmenšom podozrení treba e-mail odignorovať a nevykonávať žiadnu interakciu, aby sa človek nestal obeťou internetových podvodníkov.
Zvýšenú opatrnosť odporúča spoločnosť aj kvôli aktuálnym zmenám, ktoré sa týkajú nedávneho zlúčenia ZSE a VSE a vzniku novej spoločnosti Energetika Slovensko (E.SK). Hoci obe spoločnosti naďalej používajú svoje pôvodné značky, nové spojenie môže predstavovať príležitosť pre podvodníkov a spôsobovať dodatočný zmätok medzi zákazníkmi. Práve túto situáciu niektorí kyberzločinci využívajú, preto je mimoriadne dôležité zachovať si obozretnosť a informovať sa z oficiálnych zdrojov.
Overenie údajov cez oficiálne zdroje
Kľúčovým opatrením pri prevencii phishingových útokov je podľa spoločnosti vždy overovať platnosť pohľadávok a faktúr výlučne cez oficiálne informačné kanály, ktoré ZSE poskytuje. Zákaznícka podpora cez telefonickú linku, prípadne online účet zákazníckeho portálu, sú ideálne spôsoby na to, ako bezpečne skontrolovať stav a informácie bez toho, aby zákazník ohrozil svoje súkromné a platobné údaje.
Rastúca aktivita kybernetických podvodníkov je dôraznou pripomienkou, že internetová byť opatrný a overovať všetku e-mailovú komunikáciu sú dôležitou súčasťou modernej bezpečnosti spotrebiteľov. Spoločnosť ZSE sa preto intenzívne snaží zvyšovať povedomie svojich klientov o potenciálnych hrozbách a poskytuje im spoľahlivé odporúčania, ako týmto podvodom predchádzať.