Slovenský operátor Orange oznámil významnú zmenu, ktorá sa dotkne spôsobu doručovania elektronických faktúr svojim zákazníkom. Od 12. novembra 2025 začne spoločnosť využívať novú adresu faktury@orange.sk, čím nahradí staršiu a komplikovanejšiu adresu faktura@ocs.sun.orange.sk. Tento krok má uľahčiť komunikáciu a zvýšiť úroveň digitálnej bezpečnosti pre tisíce zákazníkov na Slovensku.
Jednoduchšia a bezpečnejšia komunikácia
Nový e-mail s názvom faktury@orange.sk má prispieť k lepšej ochrane používateľov pred čoraz častejšími pokusmi o podvody prostredníctvom falošných e-mailov. Orange uviedol, že nová adresa bude vybavená moderným bezpečnostným certifikátom na overenie pravosti správ. Zákazníci tak budú môcť jednoduchšie identifikovať legitímne faktúry a zároveň lepšie filtrovať falošné správy.
Operátor odporúča klientom pridať novú e-mailovú adresu medzi dôveryhodné kontakty vo svojich e-mailových klientoch, aby sa predišlo riziku, že legitímne faktúry skončia v nevyžiadanej pošte. Zároveň zdôrazňuje, že spoločnosť nikdy nepožaduje citlivé údaje prostredníctvom odkazov v e-mailoch a na rozosielanie faktúr nepoužíva žiadnych externých sprostredkovateľov. Informáciu o zmene má spoločnosť plán distribuovať aj prostredníctvom nadchádzajúcich faktúr, aby sa minimalizovali akékoľvek obavy či nejasnosti.

Bežná fakturácia zostáva bez zmien
Hoci dôjde k zmene adresy na doručovanie faktúr, zákazníci Orangeu môžu byť pokojní. Spoločnosť garantuje, že spôsob úhrady faktúr aj termíny splatnosti zostanú nezmenené. Klienti môžu naďalej platiť prostredníctvom internet bankingu, inkasom alebo online, bez potreby akýchkoľvek úprav vo svojom nastavení. Používané programy na spracovanie e-mailovej komunikácie túto zmenu nijako nenarušia.
Orange tiež uviedol, že stará adresa faktura@ocs.sun.orange.sk sa postupne úplne prestane používať a nová adresa sa stane trvalým kontaktom pre všetky fakturačné e-maily. Táto zmena bude implementovaná automaticky, bez potreby zásahu zo strany zákazníkov. Spoločnosť verí, že rozhodnutie zmeniť kontakt prispeje nielen k vyššej bezpečnosti, ale aj k zlepšeniu prehľadnosti ich služieb.
Reakcia na aktuálne kybernetické výzvy
Digitálny svet čelí čoraz častejším pokusom o phishing, pričom odborníci upozorňujú, že viac než 90 percent podvodných e-mailov zneužíva meno známych značiek. Orange Slovensko sa prispôsobuje tejto situácii a prostredníctvom nového systému chce posilniť dôveru zákazníkov vo svoje elektronické služby.
Jednoduchšia a zrozumiteľnejšia e-mailová adresa má byť prostriedkom, ktorý zákazníkom uľahčí identifikáciu legitímnych správ. Nové opatrenia tak majú nielen eliminovať riziko spojené s phishingom, ale aj zdôrazniť, že komunikácia operátora bude prehľadnejšia a bezpečnejšia. Z pohľadu spoločnosti ide o dôležitý krok v boji proti rastúcemu počtu online hrozieb a zároveň o spôsob, ako posilniť postavenie značky v digitálnej ére.