Populárne hudobné televízne stanice značky MTV, ktoré mali na slovenskom trhu stabilnú pozíciu a patrili medzi divákmi k dlhoročným favoritom, ukončia k 31. decembru 2025 svoje vysielanie. Pri tejto príležitosti budú z trhu stiahnuté kanály Club MTV, MTV Hits, MTV Live HD, ako aj tematické stanice MTV 80s, MTV 90s a MTV 00s. Prevádzkovateľ staníc neplánuje ich vysielanie do budúcnosti obnovovať ani hľadať za ne alternatívu. Potvrdil to slovenský technologický portál Živé.sk.
Na trhu zostane jediná stanica s logom MTV – MTV Europe. Kanál je dostupný pre slovenských divákov aj s českými titulkami, no výraznú časť jeho obsahu tvoria reality šou a zábavné relácie. Z hudobnej televízie sa tak obsahovo posúva bližšie k formátu zameranému na široké, komerčne orientované publikum.
Operátori bez jasných dôvodov, diváci stratia tradičné hudobné kanály
Zastúpenie televíznych staníc MTV na Slovensku zabezpečuje spoločnosť Axocom. Jej predstaviteľ sa vyjadril, že firma nedisponuje bližšími detailmi, ktoré by vysvetlili dôvody celkového odchodu tematických kanálov zo slovenského trhu. Podľa Axocomu nie sú v súčasnosti známe ani prípadné nové alternatívne kanály, ktoré by nahradili stratu tejto etablovanej hudobnej značky.

Rozhodnutie ukončiť vysielanie hudobných kanálov zapadá do širšieho trendu na trhu: tradičné lineárne televízne formáty postupne ustupujú digitálnym platformám. YouTube, Spotify či Apple Music čoraz viac dominujú v preferenciách najmä mladších používateľov. Tieto platformy ponúkajú priamy prístup k obsahu, vysokú obrazovú aj zvukovú kvalitu a umožňujú vytváranie playlistov prispôsobených individuálnym preferenciám diváka.
Digitálne služby dnes ponúkajú poslucháčom možnosť vybrať si hudobný obsah presne podľa želania. Zatiaľ čo YouTube ponúka zadarmo videá prerušované reklamami, Spotify a Apple Music stavajú na platených predplatných bez reklám, offline dostupnosti a pokročilej personalizácii.
Nová šanca pre konkurenčné televízie a digitálny obsah
Odchod tematických stanic MTV zo Slovenska môže priniesť novú príležitosť konkurenčným televíziám pôsobiacim v regióne. Pozornosť divákov by tak mohli získať napríklad televízie z českej skupiny Óčko. Tá dnes na slovenskom trhu ponúka štyri platené kanály – hlavný kanál Óčko, retro kanál Óčko Star, kanál Óčko Expres venovaný modernej mainstreamovej hudbe a Óčko Black, orientovaný najmä na hiphop a R’n’B štýly.
Práve tieto kanály majú reálny potenciál osloviť publikum, ktoré sa po ukončení prevádzky MTV kanálov ocitne bez svojich obľúbených hudobných televíznych staníc. Či však tieto stanice skutočne dokážu prevziať pozície MTV a pritiahnuť verných divákov, ukáže až budúcnosť.
Zmeny na slovenskom trhu zároveň poukazujú na posun k digitálnej konzumácii obsahu pre nové generácie divákov. Ukončenie vysielania tradičných tematických televíznych kanálov môže ešte viac zrýchliť adopciu digitálnych platforiem, čo dáva podnet na ďalší rast moderných služieb ako Spotify či YouTube. Operátori a konkurenčné televízie tak budú musieť situáciu vyhodnotiť a prispôsobiť sa meniacim sa diváckym preferenciám, aby neprišli o cenné publikum.