Zákazníci kuriérskej služby Packeta musia tento víkend rátať s výrazným obmedzením jej služieb. Spoločnosť oznámila plánovanú odstávku kvôli komplexnej údržbe systémov, ktorá dočasne obmedzí prístup k mobilnej aplikácii a ovplyvní aj niektoré funkcie na výdajných miestach. Predpokladaná dĺžka odstávky je približne 12 hodín, pričom firma avizuje, že sa snaží obmedziť negatívne dôsledky pre svojich zákazníkov.
Mobilná aplikácia a služby Z-BOXov dočasne nedostupné
Údržbové práce začnú v sobotu 28. júna o 20:00 a skončia v nedeľu 29. júna o 8:00 ráno. Počas tejto dvanásťhodinovej odstávky nebude možné prihlásiť sa do mobilnej aplikácie Packety. Zákazníci tak nebudú môcť cez aplikáciu vyzdvihovať svoje zásielky zo samoobslužných Z-BOXov, sledovať ich aktuálnu polohu ani vytvárať nové odoslania. Taktiež nebude k dispozícii možnosť platiť za dobierky elektronicky cez aplikáciu.
Z-BOXy s automatizovaným výdajným systémom budú počas odstávky fungovať len v obmedzenom režime. Zákazníci budú môcť svoje zásielky vyzdvihnúť iba manuálnym zadaním číselného hesla na klávesnici boxu. Dobrou správou však je, že zásielky uložené pred začiatkom odstávky zostanú nedotknuté. Pre balíky, ktorým úložná lehota končí práve počas soboty, spoločnosť automaticky predĺži čas uskladnenia o dodatočný jeden deň, teda až do nedeľnej polnoci.

Výdajné miesta budú pracovať v núdzovom režime
Sobotná odstávka bude mať významný dopad aj na tradičné výdajné miesta Packety. Výdaj zásielok bude možný len s platným vyzdvihovacím heslom, pričom elektronické platby za dobierky budú dočasne zastavené. Jedinou možnosťou úhrady za zásielky s dobierkou zostáva platba v hotovosti. Zamestnanci výdajných miest budú využívať núdzové pracovné nástroje, kým sa systém vráti späť do plnej prevádzky.
Zasiahnuté budú aj e-shopy, API rozhranie bude odstavené
Plánované obmedzenia ovplyvnia okrem súkromných zákazníkov aj stovky e-shopov využívajúcich služby Packeta. API rozhranie spoločnosti bude počas odstávky úplne vypnuté. Internetové obchody tak nebudú môcť vytvárať a podávať nové zásielky, ani sledovať ich aktuálny stav prostredníctvom klientskych systémov Packety. Po ukončení údržby bude navyše nutnosťou opätovné prihlásenie všetkých používateľov do aplikácií a elektronických služieb.
Packeta zvolila načasovanie tejto nevyhnutnej servisnej odstávky na víkendové hodiny s cieľom minimalizovať potenciálne komplikácie pre všetky strany. Spoločnosť sa zároveň zákazníkom a partnerským e-shopom vopred ospravedlnila za možné nepríjemnosti a požiadala ich o pochopenie a zhovievavosť.