Nadnárodný automobilový gigant Stellantis čelí významnému bezpečnostnému incidentu. Po hackerskom útoku na platformu Salesforce, ktorú spoločnosť využíva na podporu zákazníckych služieb, došlo k úniku citlivých údajov. Incident sa dotkol predovšetkým zákazníkov zo Severnej Ameriky, zatiaľ čo postihnutie klientov v iných regiónoch zostáva nejasné.
Hackeri zasiahli kontaktné údaje
Podľa oficiálneho vyhlásenia Stellantisu sa útočníci cielene zamerali na kontaktné informácie zákazníkov. Platforma Salesforce, ktorú koncern používa, neuchováva finančné ani iné kriticky citlivé osobné údaje, čo zmiernilo možné následky útoku. Napriek tomu však situácia upozorňuje na rastúcu hrozbu kybernetických útokov v automobilovom priemysle.
Prístup útočníkov k týmto údajom sa uskutočnil prostredníctvom poskytovateľa služieb tretej strany. Stellantis momentálne analyzuje rozsah problému a preveruje, aké ďalšie údaje mohli byť potenciálne kompromitované. Je však jasné, že napadnutá platforma hrala kľúčovú úlohu v zákazníckej podpore severoamerického trhu.

Kroky na zmiernenie škôd
Automobilka reagovala rýchlo a spustila interné mechanizmy na riešenie problémov so zabezpečením. Spoločnosť okamžite podnikla opatrenia na minimalizáciu rozsahu následkov, vrátane aktivácie incidentných protokolov a začatia rozsiahleho vyšetrovania incidentu. Okrem toho Stellantis vyzval zákazníkov na zvýšenú obozretnosť a upozornil ich na riziko phishingových útokov.
Zákazníkom odporúčajú neklikať na podozrivé odkazy a byť opatrní pri zdieľaní citlivých údajov prostredníctvom e-mailov alebo telefónu, aby sa zamedzilo ďalším možným škodám spôsobeným kriminálnymi aktivitami hackerov. Toto upozornenie zároveň zvýrazňuje dôležitosť bezpečnostných opatrení, ktoré by mali byť v digitálnom prostredí neustále posilňované.
Súčasť globálneho trhu
Stellantis, založený v roku 2021 zlúčením skupiny PSA a Fiat Chrysler Automobiles, patrí medzi najväčšie automobilové koncerny na svete. Spoločnosť vlastní 14 význačných značiek, ku ktorým patria napríklad Jeep, Peugeot, Fiat, Opel, či Maserati, a globálne pôsobí na mnohých trhoch vrátane Európy, Severnej Ameriky a Južnej Ameriky. Výrobné závody má aj na Slovensku, konkrétne pri Trnave.
Súčasná udalosť zdôrazňuje potrebu vyššej odolnosti voči kybernetických hrozbám, najmä v odvetviach, kde sa spája pokročilá technológia so spotrebnými službami. Stellantis podnikol kroky na elimináciu rizík a zabezpečenie bezpečnosti svojich zákazníkov, čím vysiela signál o svojej pripravenosti čeliť podobným hrozbám aj v budúcnosti.