Google oznámil významnú novinku vo svojej populárnej emailovej službe Gmail, ktorá používateľom prinesie vyšší komfort a pomôže im zbaviť sa nežiaducich e-mailov efektívnym spôsobom. Nová funkcia „Spravovať odbery“ umožní jednoducho nájsť a zastaviť nepotrebné odbery e-mailových správ priamo v aplikácii.
Jednoduché odhlásenie jedným kliknutím
Gmail postupne pridáva možnosť „Spravovať odbery“, vďaka ktorej používatelia rýchlo získajú prehľad všetkých prichádzajúcich e-mailov zo svojich aktívnych odberov. Tieto odbery sú prehľadne zoradené podľa frekvencie posielania správ a podľa množstva e-mailov prijatých v posledných týždňoch.
Po kliknutí na konkrétneho odosielateľa v zozname sa používateľovi zobrazia všetky správy zaslané od tejto spoločnosti či webovej stránky. Zastavenie príjmu nežiaducich správ následne prebieha jednoduchým kliknutím. Gmail automaticky odosielateľovi odošle žiadosť o odhlásenie v mene používateľa, čím šetrí jeho čas aj úsilie.

Google uvádza, že novinka bude dostupná prostredníctvom navigačného panela vo vrchnej časti aplikácie Gmail. Používatelia, ktorí možnosť momentálne ešte nevidia, sa nemusia obávať – spoločnosť uvádza, že aktualizácia prebieha postupne a čoskoro by mala zasiahnuť všetkých používateľov.
Lepšia ochrana pred spamom a podvodmi
V rámci širšej stratégie boja proti spamu Google nedávno začal používať pokročilé mechanizmy založené na umelej inteligencii. Podľa údajov spoločnosti dokáže Gmail takýmto spôsobom blokovať viac ako 99,9 % spamových správ, phishingových e-mailov a škodlivého softvéru.
Vďaka týmto novým technológiám a posilnenej ochrane pred neželanými správami Google tvrdí, že počet podvodných e-mailov sa znížil až o 35 %. Spoločnosť chce týmto krokom ponúknuť svojim používateľom ešte väčšiu kontrolu nad správami, ktoré denne dostávajú do svojich schránok.
Novinka príde na web aj do mobilných aplikácií
Funkcia „Spravovať odbery“ aktuálne prichádza do aplikácie Gmail nielen v internetovom rozhraní na webe, ale aj na mobilných platformách Android a iOS. Spoločnosť zatiaľ sprístupnila túto možnosť len niektorým krajinám, do budúcna však plánuje plošné sprístupnenie celosvetovo.
Zavedenie tejto zmeny odráža kontinuálne úsilie Googlu o zlepšenie používateľskej skúsenosti v jednej z najpoužívanejších e-mailových služieb sveta. Podľa expertov predstavuje tento krok významnú pomoc pre používateľov, ktorých schránky sú zahltené reklamnými správami, promo ponukami alebo nadbytočnými newslettermi.
Zavedenie týchto vylepšení podľa Googlu prinesie výraznú úsporu času pre všetkých používateľov Gmailu a zároveň pozitívne ovplyvní kvalitu ich každodenného používania e-mailu.