Mnoho slovenských motoristov dlhodobo váha s prechodom na elektrické vozidlá. Hlavným dôvodom ich opatrnosti býva stále ešte vysoká cena čistých elektromobilov a slabá nabíjacia infraštruktúra. Potenciálnu alternatívu k čisto elektrickým vozidlám však prinášajú plug-in hybridy, ktorých popularita v poslednom období rastie. Čínska automobilka Geely prichádza s modelom, ktorý môže byť pre slovenský trh obzvlášť zaujímavý: Galaxy A7 má totiž kombinovať mimoriadne dlhý dojazd a atraktívnu cenu.
Hybridný pohon s rekordným dojazdom za dostupnú cenu
Geely Galaxy A7, nový plug-in hybrid od dcérskej firmy skupiny Geely Auto Group, by mal na čínskom trhu disponovať štartovacou cenou na úrovni približne 100 000 juanov, čo v prepočte znamená len zhruba 12 225 eur. Automobil bol nedávno odhalený čínskym ministerstvom priemyslu a informačných technológií (MIIT). Už počas skorších testovacích jázd v kamufláži upútal pozornosť nápismi naznačujúcimi mimoriadne nízku spotrebu paliva a dojazd presahujúci až 2 100 kilometrov, čo naznačuje výnimočnú efektivitu hybridného systému.
Vozidlo charakterizujú výrazné predné LED svetlomety vizuálne prepojené dlhým pásom, dynamické línie karosérie a celkové rozmery vhodné aj pre rodinných či firemných zákazníkov. Model má na dĺžku 4 918 mm, na šírku 1 905 mm, výšku 1 495 mm a rázvor s dĺžkou 2 845 mm, pričom ponúkne dve varianty hmotnosti (1 599 kg a 1 735 kg). Zákazníci si budú môcť vybrať aj zo širokej palety doplnkových prvkov ako sú rôzne veľkosti kolies, panoramatické strešné okno, chrómové lišty či pokročilé parkovacie systémy s kamerami.

1,5-litrový benzínový motor a moderná batéria od CALB-Tech
Srdcom hybridného pohonu Galaxy A7 je plug-in hybridný systém označovaný NordThor EM-i, ktorému dominuje benzínový agregát s objemom 1,5 litra. Tento atmosférický motor poskytne výkon 82 kW (110 konských síl). Elektrickú časť pohonu zabezpečí lítium-železo-fosfátová (LFP) batéria od popredného výrobcu CALB-Tech. Oficiálne detaily o elektrickej časti pohonu výrobca ešte neposkytol, no avizovaný dojazd viac ako 2 100 km jasne poukazuje na pokročilé energetické manažmentové riešenia a mimoriadne nízku spotrebu paliva.
Pokiaľ ide o maximálnu rýchlosť, Galaxy A7 bude schopný dosiahnuť až 190 km/h, čo je pre hybridný pohon tejto kategórie viac než postačujúce. Geely zároveň ponúka širokú škálu voliteľnej výbavy, vďaka čomu si zákazníci môžu vozidlo upraviť presne podľa vlastných preferencií a potrieb.
Geely na vlne obrovského rastu
Novinka Geely Galaxy A7 prichádza v čase, keď značka Galaxy zaznamenáva nevídaný obchodný úspech. Len v apríli 2025 predala na domácom trhu celkovo 96 632 vozidiel, čo predstavuje medziročný rast až o 281 percent. Tento výsledok zároveň znamená, že Galaxy aktuálne tvorí až 41 % všetkých predajov skupiny Geely Auto Group, ktoré v predmetnom mesiaci dosiahli úroveň 234 112 vozidiel.
Za prvé štyri mesiace tohto roka už značka Galaxy predala viac ako 350 000 áut. Galaxy A7 rozšíri ponuku tejto divízie, ktorá v súčasnosti zahŕňa populárne modely ako Starshine 8, E8 či L6. Zatiaľ však nie je jasné, či a kedy by sa mohli vozidlá značky Galaxy dostať aj na európsky trh. Ak sa tak však stane, možno očakávať podstatne vyššie spotrebiteľské ceny spôsobené vyššími daňami a colnými sadzbami, ktoré v Európe zvyčajne platia na dovoz vozidiel z Číny.
Plug-in hybridy získavajú na Slovensku na popularite
Hoci záujem o čisté elektromobily na Slovensku stále brzdia vyššie ceny a nedostatočná nabíjacia infraštruktúra, plug-in hybridy sa medzi tunajšími motoristami začínajú tešiť čoraz väčšej obľube. Slovenskí spotrebitelia totiž oceňujú možnosť kratšej každodennej jazdy v čisto elektrickom režime, zatiaľ čo počas dlhších jázd bez problémov využijú tradičný spaľovací motor, čím úplne odpadá problém dostupnosti nabíjania.
Plug-in hybridy sú vnímané ako pragmatický kompromis medzi závislosťou na fosílnych palivách a čisto elektrickou mobilitou, ktorej zavedenie do bežného života je pre mnohých ešte stále zložitou výzvou. Pre slovenských motoristov tak hybridné modely ako Galaxy A7 môžu predstavovať atraktívny medzistupeň na ceste ku kompletnej elektrifikácii vozidlového parku, pričom umožnia zachovať súčasný životný štýl bez veľkých kompromisov.