Poľský maloobchodný reťazec Biedronka otvoril prvé predajne na Slovensku, čím úspešne zahájil expanziu na nový trh. Po marcovom debute v obci Miloslavov, neďaleko Bratislavy, otvoril dvere ďalším zákazníkom v rôznych kútoch krajiny.
Nová predajňa v Leviciach láka zákazníkov
Biedronka pokračuje v expanzii a svoju ďalšiu predajňu otvorí vo štvrtok 9. októbra 2025 v Leviciach na ulici Andreja Sládkoviča 24. Predajňa bude poskytovať svoje služby sedem dní v týždni. Počas pracovných dní a v sobotu bude otvorená od 07:00 do 21:00 hodiny, v nedeľu v čase od 08:00 do 20:00 hodiny. Slávnostné otvorenie bude sprevádzať bohatý program – návštevníci sa môžu tešiť na ochutnávky, maskota značky, program pre rodiny aj food influencerov. Týmto krokom chce reťazec prilákať zákazníkov na čerstvé produkty a výhodné ceny.
Expanzia pokračuje po celom Slovensku
Pri expanzii sa zatiaľ Biedronka zameriava na menšie mestá a obce. K lokalitám, kde už reťazec prevádzkuje predajne, patrí Považská Bystrica, Senica, Liptovský Mikuláš, Nové Zámky, Revúca a Zvolen, kde otvorili rovno dve predajne. Práve vďaka tomuto regionálnemu pokrytiu je Biedronka schopná konkurovať etablovaným hráčom na slovenskom trhu, ako sú Lidl, Kaufland, Tesco, COOP Jednota či Billa. Aktuálne plány zahŕňajú otvorenie obchodov v lokalitách ako Chorvátsky Grob, Tomášov, Malinovo či Myjava.

Logistické zázemie pre slovenský trh poskytuje sklad vo Voderadoch, ktorý dokáže obslúžiť až 180 predajní. Zberné úsilie sa momentálne sústreďuje na západné Slovensko, no do budúcnosti nevylučujú rozšírenie logistickej kapacity aj smerom na východ. Celkovým cieľom je otvoriť 50 prevádzok do konca roka 2026, pričom ďalšia fáza expanzie by mala smerovať aj do krajských miest, ako sú Nitra a Žilina.
Konkurenčný boj a očakávania
Nováčik na slovenskom trhu stojí pred výzvou etablovania sa medzi silnou konkurenciou. Reťazec stavia na nízkych cenách a širokom sortimente, pričom v aktuálnej fáze nepodmieňuje výhodné nákupy vlastnením vernostnej karty. Tento jednoduchý prístup by mal osloviť široké spektrum zákazníkov, najmä v časoch, keď sú ceny kľúčovým faktorom. Navyše, s rozširovaním siete predajní má ambíciu postupne osloviť aj mestské zákazníky, čím si zabezpečí pevné miesto na slovenskom maloobchodnom trhu.