Majitelia smartfónov Xiaomi, Redmi a POCO čelia vážnym problémom spôsobeným softvérom HyperOS. Náhodné reštarty zariadení, samovoľné spúšťanie do režimu obnovy a dokonca nevyžiadané obnovenie továrenského nastavenia trápia používateľov už tri týždne. Podľa dostupných informácií tento problém nie je ojedinelý a zasahuje veľké množstvo zariadení na celom svete, čo vyvoláva rastúcu frustráciu a nespokojnosť medzi spotrebiteľmi.
Najviac postihnuté sú zariadenia Redmi
Softvérová chyba sa podľa všetkého najviac dotýka zariadení značky Redmi, ktoré používajú verzie operačného systému HyperOS OS1.0.4.0.VGRMIXM a OS1.0.6.0.VGRMIXM. Napriek tomu používatelia zdieľajú podobné skúsenosti aj na iných modeloch z portfólia Xiaomi a POCO, čo naznačuje, že problém presahuje jednu produktovú líniu. Tieto problémy spôsobujú náhodné reštartovania telefónov či dokonca ich návrat do továrenských nastavení, pričom strata osobných údajov a časová náročnosť obnovenia zariadenia predstavujú pre používateľov výraznú komplikáciu.
Vývojári Xiaomi aktívne pracujú na identifikácii príčiny tejto chyby, ale ani po týždňoch skúmania neposkytli presné vysvetlenie. Problém zrejme komplikuje aj vývoj novej verzie HyperOS, ktorá má byť implementovaná na systém Android 16. Najnovšia verzia HyperOS 2.3 bola už dokončená a distribuovaná pre modely Xiaomi 15 a Xiaomi 14T Pro, pričom otázky spoľahlivosti starších verzií softvéru zostávajú nezodpovedané.

Frustrácia zákazníkov sa prenáša na reputáciu značky
Na sociálnych sieťach a technologických fórach slovenskí užívatelia opisujú nepríjemné skúsenosti so stratou dát alebo nepredvídaným správaním zariadení. Problém najviac kritizujú v súvislosti so zásadným zásahom do každodennej používateľskej skúsenosti a celkovou nespoľahlivosťou zariadení. Situácia nielen poškodzuje dôveru používateľov, ale môže mať aj negatívny dopad na reputáciu Xiaomi ako spoločnosti, známej doteraz kvalitnými a cenovo prístupnými smartfónmi.
Od spoločnosti Xiaomi sa očakáva, že urýchlene vyrieši tento problém a vydá aktualizáciu softvéru, ktorá zabezpečí stabilnú prevádzku všetkých dotknutých zariadení. Tieto incidenty znovu poukazujú na dôležitosť riadnych testov a kontroly pred distribúciou softvérových inovácií na globálnej úrovni. Komunita používateľov dúfa, že Xiaomi najbližšie kroky zameria na obnovu ich dôvery a na prevenciu podobných problémov v budúcnosti.