Milan Nedeljkovic, člen predstavenstva BMW zodpovedný za výrobu, predstavil nekonvenčný návrh, ako podporiť dopyt po elektromobiloch. Ako alternatívu k plošným zákazom spaľovacích motorov a dočasným štátnym dotáciám navrhuje zavedenie výhod pre používateľov elektrických áut v cestnej premávke. Medzi hlavné opatrenia by mohli patriť vyhradené jazdné pruhy na diaľniciach, bezplatné parkovanie alebo výnimočný prístup do centier miest.
Preferenčné pruhy pre elektromobily
Zavedenie vyhradeného pruhu pre elektromobily na diaľniciach by podľa Nedeljkovica mohlo motivovať vodičov spaľovacích áut k zmene na elektrický pohon. Takéto opatrenie by pre motoristov so spaľovacími motormi znamenalo nutnosť presunu do zostávajúcich pruhov, čo by nevyhnutne spôsobilo väčšie zápchy a spomalilo dopravu. Tento nepriamy tlak by bol silným behaviorálnym nástrojom, ktorý by zvýraznil výhody vlastníctva elektromobilu.
Vodiči by častejšie zažívali situácie, kedy ich elektromobily plynule predbiehajú v takmer prázdnom pruhu, čo by prispelo k psychologickej frustrácii. Pocit nespravodlivosti spolu s praktickými komplikáciami by mohol mnohým zmeniť postoj k alternatívnym pohonom.

Kritické podnikateľské prostredie a emisie
Nedeljkovic upozornil aj na narastajúce problémy pre podnikateľské prostredie v Nemecku. Vysoká byrokracia, drahá energia a rastúce výrobné náklady podľa neho zhoršujú konkurencieschopnosť na domácom trhu. Napriek tomu BMW plánuje v Nemecku tento rok vyprodukovať viac ako milión vozidiel a skupina v posledných piatich rokoch investovala do tamojších závodov päť miliárd eur.
Ďalej kritizoval spôsob, akým Európska únia plánuje počítať uhlíkovú stopu pri výrobe batérií. Návrh, aby sa stopa stanovovala na základe celonárodného energetického mixu, by mohol niesť nespravodlivé dôsledky pre automobilky, ktoré investujú do zelenej elektriny. Tento prístup by znížil motiváciu firiem usilovať sa o environmentálne udržateľnú výrobu.
Dlhodobá zmena správania
Vyhradené jazdné pruhy pre elektromobily by priniesli radikálne zmeny v doprave s výrazným dopadom na vodičov, ktorí stále využívajú spaľovacie motory. Krátkodobo by to znamenalo zhoršenie kvality dopravy pre týchto motoristov, no dlhodobo by mohlo ísť o efektívny nástroj zameraný na ich správanie. Zvyšovanie frustrácie z pomalšej premávky či dlhšie čakanie v zápchach by mohlo značnú časť vodičov motivovať k obstarávaniu ekologickejších vozidiel.
Nedeljkovicovým cieľom je dosiahnuť rovnováhu medzi ekologickými záujmami a praktickými opatreniami bez striktných zákazov, ktoré by mohli mať negatívny sociálny aj ekonomický dopad. Preferenčné opatrenia by podľa neho poskytli viditeľný a motivujúci dôvod na prechod k čistejšej mobilite.