Lacné reťazce so zmiešaným tovarom sú mimoriadne populárne po celom svete a inak tomu nie je ani na Slovensku. Obchody ako Pepco, TEDi, Kik či Action čoskoro získajú ďalšieho konkurenta, ktorým je nemecká spoločnosť Woolworth. Tá plánuje tento rok významnú expanziu do Česka a následne aj na slovenský trh.
Termín a stratégia príchodu Woolworth na Slovensko
Podľa dostupných informácií Woolworth otvorí prvé predajne v Českej republike už v júni, slovenský trh by mal prísť na rad na jeseň tohto roka, konkrétne v priebehu októbra. Presné lokality zatiaľ neboli oficiálne predstavené, vo forme špekulácií sa však spomínajú mestá ako Trnava či Prešov. Dá sa predpokladať, že Woolworth na Slovensku zvolí podobný model expanzie ako v susednom Česku, kde prvé prevádzky zamieri do menších miest. Reťazec preferuje lokality s minimálne 20-tisíc obyvateľmi a zameriava sa najmä na nákupné centrá a retail parky. V Českej republike nemecký obchod otvorí predajne napríklad v Jihlave, Liberci, Opave, Třebíči či Třinci; podobnú stratégiu možno očakávať aj na slovenskom trhu.
Počet plánovaných prevádzok, ktoré Woolworth uvedie na slovenský trh v prvej fáze, zatiaľ reťazec nezverejnil. Pre ilustráciu, v Česku v tomto roku počíta so spustením 10 až 15 predajní a na ďalší rok pridá ďalších zhruba 20. Aj keď dynamika rastu na Slovensku môže byť pomalšia, podobný rozsah expanzie nemožno vylúčiť. Prichádzajúca expanzia Woolworth na Slovensku prinesie okrem dostupného tovaru aj nové pracovné príležitosti.
Čo ponúkne Woolworth slovenským zákazníkom?
Sortiment spoločnosti Woolworth tvorí široká škála cenovo dostupných produktov pre každodennú potrebu. V štandardnej ponuke nájdete približne 10-tisíc tovarových položiek. Spotrebitelia budú môcť nakúpiť domáce potreby, dekorácie, oblečenie, obuv, drogériu či kozmetiku. Nechýbajú ani kancelárske potreby, hračky, bytový textil, sladkosti a nealkoholické nápoje. Charakteristikou reťazca je atraktívna cenová politika, keďže mnoho výrobkov je dostupných za cenu nižšiu ako 3 eurá. Z celkovej ponuky tvoria približne deväťdesiat percent produkty vlastných značiek, čo umožňuje spoločnosti držať nízke ceny a konkurovať iným diskontným obchodom pôsobiacim na slovenskom trhu.
Nemecký predajca s viac ako storočnou tradíciou
Svoju históriu začala spoločnosť Woolworth písať už v roku 1879 otvorením prvých diskontných predajní v Nemecku. Odvtedy sa reťazec značne rozrástol a v súčasnosti prevádzkuje v Európe viac ako 750 predajní, hlavne v Nemecku, Rakúsku a Poľsku. Ambíciou Woolworthu je v rámci súčasnej celoeurópskej expanzie otvoriť spolu viac ako 5-tisíc predajní naprieč kontinentom. Svoj príchod na Slovensko v rámci tejto stratégie spoločnosť vníma ako významný krok na stredoeurópsku scénu a možnosť osloviť ďalších zákazníkov hľadajúcich výhodnú kombináciu kvality a ceny.