Na slovenskú gastro scénu vstupuje nový hráč. Maďarský fastfoodový reťazec Simon’s Burger už v sobotu 29. novembra 2025 o 12.00 otvorí svoju prvú prevádzku u nás, a to v košickom nákupnom centre OC Optima. Otvorenie bude sprevádzať veľká akcia, počas ktorej má návštevníkom rozdávať stovky burgrov zadarmo.
Simon’s Burger stavia na koncepte takzvaných smash burgrov. Mäso sa pritlačí na rozpálený gril, čím vznikne chrumkavá kôrka, zatiaľ čo vnútro zostáva šťavnaté. Reťazec sa tým snaží osloviť zákazníkov, ktorí chcú jednoduchý, ale kvalitný burger bez zbytočne komplikovaných kombinácií surovín.
Tretí najväčší v Maďarsku mieri do Košíc
Sieť Simon’s Burger založil Maďar Simon Tóth, ktorý sa počas ciest po Spojených štátoch inšpiroval najmä známym americkým reťazcom Five Guys. Jeho cieľom je ponúkať čo najpriamočiarejší produkt, čo vystihuje aj motto značky „Simply Great“, teda v preklade „jednoducho skvelé“. V domovskej krajine sa reťazec postupne vypracoval na tretieho najväčšieho hráča v segmente burgrov, hneď za značkami McDonald’s a Burger King.

Vstup na slovenský trh je pre Simon’s Burger prvým krokom v napĺňaní plánovanej expanzie mimo Maďarska. Košice sa tak stávajú prvou zahraničnou pobočkou reťazca. Výber mesta podľa firmy nie je náhodný, keďže Košice majú dobrú dostupnosť k maďarským hraniciam a zároveň predstavujú významné regionálne centrum s veľkým počtom potenciálnych zákazníkov.
Tisíc cheeseburgerov zadarmo a program
Reťazec na svojom profile na sociálnej sieti Facebook avizuje, že otvorenie v OC Optima v Košiciach bude patriť medzi jeho najväčšie akcie vôbec. Návštevníkom plánuje rozdať 1 000 cheeseburgerov úplne zadarmo, pričom súčasťou podujatia má byť aj sprievodný program určený pre širokú verejnosť.
Prevádzka sa pripravuje aj na tých, ktorí chcú byť medzi prvými pri dverách. Ľuďom, ktorí sa rozhodnú čakať už v noci pred otvorením, má personál ponúknuť horúci čaj a deky. Reťazec tým nadväzuje na svoj doterajší spôsob otvárania nových pobočiek, keď sa snaží vytvoriť skôr spoločenské podujatie než len bežné spustenie prevádzky.
Ročné burgre pre troch návštevníkov
Súčasťou otváracieho dňa bude aj súťaž, ktorá má ešte zvýšiť záujem o prvé hodiny fungovania reštaurácie. Simon’s Burger vyžrebuje troch ľudí spomedzi prvých sto návštevníkov. Každý z nich získa možnosť jesť v košickej prevádzke raz týždenne počas jedného roka zadarmo. Reťazec tým motivuje fanúšikov, aby prišli čo najskôr po otvorení.
Organizátori zároveň rátajú s tým, že otvorenie priláka najmä mladších ľudí. Na podujatí sa majú objaviť aj známe influencerské mená @vsakjatomero a @expl0ited_, ktoré dlhodobo oslovujú mladé publikum na sociálnych sieťach. Ich účasť má pomôcť vytvoriť atmosféru veľkej akcie a posilniť viditeľnosť značky pri vstupe na nový trh.
Za Slovenskom má nasledovať Rakúsko
Simon’s Burger je známy tým, že si buduje značku výrazne cez online marketing a sociálne siete, kde pravidelne prezentuje originálne kampane. V Maďarsku sa mu aj vďaka tomu darí pri otváraní nových pobočiek prilákať veľké množstvá ľudí, pričom podobný scenár očakáva aj pri vstupe na Slovensko. Košice sa tak stávajú testom, ako domáci trh prijme koncept smash burgrov v reťazcovej podobe.
Prevádzka v OC Optima je z pohľadu firmy dôležitým míľnikom expanzie. Po rozbehnutí slovenského trhu plánuje reťazec pokračovať ďalej na západ. Podľa zverejnených plánov chce v Rakúsku otvoriť prvú pobočku v Parndorfe. O ďalších slovenských mestách, kde by sa mohol Simon’s Burger objaviť po Košiciach, zatiaľ vedenie mlčí.