Klienti spoločnosti ZSE, ktorí majú aktívne nastavené bankové inkaso, mohli v posledných dňoch zaznamenať neobvyklú situáciu. Z dôvodu technických úprav systému prestala spoločnosť od 1. júla dočasne sťahovať pravidelné platby z bankových účtov zákazníkov. Napriek možným obavám klienti nemajú dôvod na paniku ani nepotrebujú vykonávať žiadne manuálne platby.
Technické úpravy prerušili inkaso platieb ZSE
Podľa oficiálnych informácií od spoločnosti ZSE bolo inkasovanie pravidelných platieb za dodávku elektriny, plynu a ďalších poskytovaných služieb pozastavené na obdobie od utorka 1. júla do nedele 6. júla 2025. Dôvodom prerušenia sú technologické aktualizácie interného informačného systému spoločnosti. Zákazníci si tak všimli, že v tomto období nedošlo k odrátaniu zvyčajne automaticky realizovaných mesačných poplatkov z ich bankových účtov.
Zástupcovia spoločnosti ubezpečili zákazníkov, že inkasovanie platieb sa automaticky obnoví v pondelok, 7. júla. Všetky plánované platby budú stiahnuté v náhradnom termíne a klienti nepotrebujú robiť nič nad rámec obvyklej kontroly účtu. Dodávky energie sú zabezpečené bez prerušenia či obmedzení.

Zákazníkom sa neodporúča manuálne zasielanie úhrad
ZSE dôrazne odporúča, aby klienti v súvislosti s týmto dočasným prerušením inkasa neuhrádzali faktúry manuálne bankovým prevodom. Ak zákazníci uskutočnia manuálnu platbu, môže dôjsť k situácii, že následné automaticky obnovené inkaso danú sumu opakovane odráta z účtu klienta. V prípade manuálne realizovanej platby tak dochádza k zbytočným komplikáciám spojeným s dvojitou úhradou a zdĺhavejším procesom pri vybavovaní spätnej refundácie.
Zároveň ZSE uviedla, že nebudú zákazníkom zasielané žiadne upomienky, sankcie či úroky z omeškania v súvislosti s týmto technickým pozastavením. Spoločnosť je podľa vlastných vyjadrení plne oboznámená s dôvodmi tohto krátkeho výpadku a zákazníci nebudú musieť vysvetľovať prípadné neopodstatnené upozornenia.
Čo robiť po 7. júli a na čo si dať ešte pozor?
Po obnovení normálneho fungovania automatického inkasa, teda od pondelka 7. júla 2025, spoločnosť odporúča klientom skontrolovať si vykonanie platby cez internet banking alebo priamo na výpise zo svojho bankového účtu. Ak by sa náhodou ani niekoľko dní po tomto dátume inkaso neuskutočnilo, mali by sa zákazníci obrátiť telefonicky na zákaznícku linku alebo svojho poskytovateľa služieb pre vykonanie overenia a vyriešenie situácie.
ZSE pri tejto príležitosti navyše upozorňuje na rastúce množstvo podvodných aktivít, v rámci ktorých útočníci zneužívajú značku a meno spoločnosti na získanie citlivých prihlasovacích údajov zákazníkov. Zákazníci by preto v nadchádzajúcom období mali byť obzvlášť obozretní a vyhýbať sa otváraniu podozrivých e-mailov či webstránok odkazujúcich na ZSE, ktoré nepôsobia oficiálne a môžu byť súčasťou phishingového útoku.
Klienti teda nemusia mať v tomto čase žiadne obavy z úplného zrušenia inkasa či dodávky energií – stačí len vyčkať na normálne obnovenie procesu od pondelka 7. júla 2025.