V lete sa slovenská verejnosť dozvedela o krachu cestovnej kancelárie HappyTravel.sk, za ktorou stál známy podnikateľ Roman Berkes. Okrem toho, že bol majiteľom krachujúcej firmy, zastával aj pozíciu prezidenta Slovenskej asociácie cestovných agentúr a kancelárií (SACKA). Po vypuknutí tejto udalosti sa vzdal svojej funkcie v asociácii. Kancelária však pokračovala v predaji zájazdov až do posledného dňa, čo u klientov vyvolalo pocity rozhorčenia a sklamania. Obyčajní ľudia, ktorí si zakúpili exotické dovolenky, ostali zaskočení a mnohí sa cítili podvedení.
Nový projekt po troch mesiacoch
Len tri mesiace po krachu HappyTravel.sk sa na trhu objavuje nová cestovná kancelária, ktorú opäť vedie Roman Berkes. Tentoraz ide o projekt s názvom „Je čas na dovolenku“. Televízna stanica Markíza upozornila na spustenie novej aktivity podnikateľa prostredníctvom upravenej facebookovej stránky. Tá pôvodne patrila skrachovanej cestovnej kancelárii.
Berkes vysvetlil, že cestovnú kanceláriu s novým názvom mal založenú už skôr a zmena názvu facebookovej stránky bola súčasťou štandardnej praxe. Projekt plánuje zameriavať nielen na zahraničné zájazdy, ale má ambíciu otvoriť aj segment incoming turizmu, teda organizovanie pobytov pre zahraničných turistov na Slovensku. Tento plán však podľa jeho slov musel odložiť kvôli udalostiam, ktoré sa udiali počas leta.

Záujem o exotické destinácie a vyšetrovanie
Nový projekt „Je čas na dovolenku“ prináša ponuky na pobyty v destináciách ako Egypt, Turecko alebo Bahrajn. Podľa informácií z portálu Index však nejde o priame organizovanie zájazdov. Cestovná kancelária údajne funguje ako sprostredkovateľ zájazdov iných subjektov.
Medzitým je skrachovaná spoločnosť HappyTravel.sk stále predmetom intenzívneho vyšetrovania. Polícia do dnešného dňa eviduje viac ako 500 trestných oznámení zo strany poškodených klientov, pričom ich počet naďalej narastá. Celková evidovaná škoda dosahuje výšku 1,5 milióna eur. Poisťovňa Generali potvrdila, že vyplácanie poistných plnení sa začne až po uzavretí všetkých hlásení poistných udalostí.
Reakcie verejnosti a budúcnosť
V reakcii na nové aktivity Romana Berkesa sa na sociálnych sieťach objavili kritické hlasy, ktoré klientov varujú pred opakovaním situácie z minulosti. Facebooková skupina „Podvedení klienti CK 2025“ upozorňuje na riziko nákupu služieb od novozaloženej kancelárie. Verejnosť preto prirodzene sleduje ďalší vývoj spojený s podnikateľom, ktorý po krátkej pauze opäť vstupuje na cestovateľský trh.
Hoci Roman Berkes pokračuje v spolupráci s orgánmi činnými v trestnom konaní a poisťovňou, jeho nové podnikanie vyvoláva otázky o dôvere klientov. Ako a či dokáže obnoviť meno v oblasti cestovného ruchu, zostáva zatiaľ otvorenou otázkou.