Nové detaily o pripravovanej konzole PlayStation 6 rozprúdili debatu v hernej komunite. Podľa známeho hardvérového leakeru Moore’s Law Is Dead (MLID) by mohol nástupca PS5 priniesť dramatický skok vo výkone a technológii. Informácie, ktoré majú údajne pochádzať z dôveryhodných zdrojov, ukazujú konzolu ako jasného favorita na budúceho lídra herného priemyslu. Ponúka napríklad podrobné technické špecifikácie a prehľad možností, ktoré by mohli nový systém od Sony výrazne odlíšiť od predchádzajúcich generácií.
Pokročilý hardvér a masívne zlepšenia výkonu
Podľa uniknutých špecifikácií by PlayStation 6 mala disponovať novým čipom APU s kódovým označením „Orion“, vyvíjaným spoločnosťou AMD. Tento čip má obsahovať desať procesorových jadier architektúry Zen 6, čím by bol hlavný procesor podstatne silnejší než aktuálne generácie konzol. Grafický výkon zabezpečí architektúra RDNA 5 s 52 až 54 výpočtovými jednotkami (CU) a teoretickým výkonom 34 až 40 TFLOPS, čo predstavuje podstatne vyššiu kapacitu, než ponúka PS5.
Táto kombinácia by umožnila až 2,5-krát rýchlejšiu rasterizáciu a 6- až 12-násobne rýchlejší výkon v ray tracingu. Takéto zlepšenia by priblížili grafické schopnosti PlayStation 6 k najvýkonnejším grafickým kartám pre PC, ako je očakávaná NVIDIA RTX 5090. V oblasti ray tracingu by konzola mohla dosiahnuť úroveň kvality, ktorá hranicu medzi herným a filmovým vizuálom prakticky úplne zmaže.

Okrem hardvérových zlepšení má PS6 ponúknuť PSSR – technológiu na upscalovanie pomocou umelej inteligencie. Tá by mala zabezpečiť grafiku až osemkrát vyššiu než pri PS5 a stabilný výkon pri náročných úlohách. V praxi by to mohlo znamenať elimináciu kompromisov medzi grafickou kvalitou a snímkovou frekvenciou. Cieľom je dosiahnuť 60 až 120 FPS v 4K rozlíšení pri zachovaní maximálnych grafických detailov.
Pripravené na nové herné zážitky
Vylepšený výkon procesora by vývojárom umožnil vytvárať dynamickejšie, komplexnejšie a realistickejšie herné svety. Systém zvládne simuláciu pokročilej umelej inteligencie pre stovky alebo tisíce postáv, čo by mohlo vytvoriť oveľa živšiu a rozmanitejšiu interakciu v hrách. Zároveň by zvládal nové mechaniky ako rozsiahlu deštrukciu prostredí či rozšírené možnosti interaktivity s postavami.
Potenciál PlayStation 6 však nekončí len pri grafickej stránke a výpočtovom výkone. Kombinácia nových možností by mohla umožniť vznik úplne nových žánrov, dnes technicky nemožných. Hry postavené na pokročilých fyzikálnych simuláciách alebo scenároch riadených umelou inteligenciou by posunuli hranicu herného zážitku.
Nádej herného priemyslu do roku 2027
Podľa MLID plánuje Sony uvedenie konzoly PlayStation 6 na jeseň 2027. Hoci obrázky a informácie o novinách konzoly zatiaľ zostávajú neoficiálne, naznačujú, že PS6 prinesie nielen výrazný posun v technologických možnostiach, ale aj nový štandard pre hernú komunitu. Ak sa tieto predpoklady potvrdia, mohli by sme sa dočkať jednej z najvýznamnejších zmien v histórii herného priemyslu, ktorá opäť posunie hranice toho, čo je možné na konzolách dosiahnuť.
PlayStation 6 má byť významným krokom vpred a vzbudzuje očakávania o hernom zážitku, ktorý naplno využije technologický potenciál pokročilých hardvérových komponentov. Fanúšikovia herného sveta však musia byť trpezliví a čakať, kým Sony oficiálne potvrdí tieto špecifikácie a priblíži dátum uvedenia novej konzoly na trh.