Slovenský virtuálny operátor Okay fón sa opäť ocitol v ťažkostiach. Po nedávnom výpadku, kedy museli byť všetkým zákazníkom vymenené eSIM karty, prišiel ďalší zásah, ktorý úplne ochromil služby. Pre klientov, ktorých je aktuálne takmer 2 200, to znamená vážne komplikácie. Zakladateľ spoločnosti hľadá vinníkov a riešenia situácie stále nie sú jasné.
Opakovaná výmena eSIM kariet
Rovnako ako počas predchádzajúceho výpadku, všetky eSIM karty predané zákazníkom prestali fungovať. Operátor oznámil, že pôvodcom problému je jeho nový poskytovateľ infraštruktúry z Veľkej Británie, ktorý náhle pozastavil spoluprácu. Z tohto dôvodu je firma nútená znovu distribuovať nové eSIM karty pre všetkých svojich slovenských klientov.
Zakladateľ Okay fónu zároveň uviedol, že situáciu skomplikovali slovenskí mobilní operátori, ktorí údajne ovplyvnili zahraničného partnera. Firma teraz hľadá nového poskytovateľa infraštruktúry a nie je jasné, kedy sa služby obnovia. V hre je aj možnosť opätovného zhoršenia ponuky, čo už raz nasledovalo po prvom výpadku.

Nedorozumenia so sieťovými partnermi
Podľa vyjadrení operátora mohlo byť dôvodom ukončenia zmluvy zo strany britského partnera zasahovanie zo strany niektorého zo slovenských operátorov, konkrétne O2 alebo Orange, ktorých siete cez poskytovateľa využíval. Slovak Telekom, s ktorým sa podľa zakladateľa firmy rokuje o možnom priamom prístupe do ich siete, akúkoľvek spoluprácu poprel. Orange oznámil, že je ochotný rokovať s každým záujemcom, no O2 sa k situácii nevyjadrilo.
Okay fón tvrdí, že podobné problémy v zahraničí nezaznamenal. V Maďarsku a Poľsku, kde taktiež pôsobí, infraštruktúra funguje bez výpadkov. Zakladateľ avizoval plán podať podnet na slovenský telekomunikačný úrad, pričom situáciu označil za významný zásah do hodnovernosti značky.
Frustrácia klientov a horšia ponuka
Súčasná situácia intenzívne zasiahla klientov, ktorí prišli o možnosť volať, posielať správy a využívať mobilné dáta. Tento výpadok, spolu s potrebou opätovnej výmeny eSIM kariet, vnímajú zákazníci veľmi negatívne. Navyše už po prvom výpadku operátor výrazne zhoršil svoju ponuku služieb, čo sa odzrkadlilo na strate najatraktívnejších programov.
Pôvodný program Premium s 300 GB dát za 18 eur mesačne bol nahradený balíkom s objemom iba 50 GB, za ktorý si spoločnosť účtuje vyšších 20 eur. I keď sa technické parametre ako rýchlosť siete zlepšili, nové podmienky sú menej priaznivé. Dokonca po minutí predplatených dát internet úplne prestáva fungovať, ak nie sú zakúpené dodatočné balíky.
Zlepšenia prišli iba v prípade základného programu Mini, ktorý namiesto pôvodných 2 GB teraz ponúka 3 GB za nezmenenú cenu 2 eurá. Stredné balíky však nezaznamenali žiadnu zásadnú výhodu a zostali prakticky bez výrazného posunu.
Neistá budúcnosť operátora
Budúcnosť virtuálneho operátora Okay fón je aktuálne v ohrození. Bez spoľahlivého infraštruktúrneho partnera môže dôjsť k ďalším meškaniam a spoločnosť riskuje ďalší pokles kredibility. Pre súčasných zákazníkov zostáva kľúčová otázka, či sa podarí služby stabilizovať a ako budú vyzerať nové podmienky. Operátor, ktorý si získal pozornosť ambicióznymi programami, teraz čelí výzvam, ktoré môžu rozhodnúť o jeho ďalšom fungovaní na slovenskom trhu.