Slovenskom sa šíri nový podvod so zásielkami
V posledných mesiacoch sa na Slovensku objavil nový druh podvodu súvisiaceho so zásielkovou službou, ktorý zasahuje čoraz väčšie množstvo spotrebiteľov. Ľudia dostávajú balíčky, ktoré si nikdy neobjednali, alebo v nich po rozbalení nájdu úplne iný či poškodený tovar. Mnohé prípady sa dotýkajú aj známych eshopových platforiem, pričom reklamácia býva veľmi zložitá. Aj preto zostávajú poškodení Slováci vo väčšine prípadov bez svojich peňazí a s nevyžiadaným, často nefunkčným tovarom. Na problém upozornila aj spravodajská televízia STVR.
Rastúci počet podvodných balíkov
Podvodné balíčky, ktoré prichádzajú od zahraničnej firmy HQ Group Ou, sú doručované prostredníctvom Slovenskej pošty. Mnohí príjemcovia tvrdia, že zásielka nebola vôbec objednaná, alebo v nej našli úplne iný predmet, než aký pôvodne očakávali. Typickým príkladom je prípad pani Viery, ktorá namiesto objednaných legín obdržala rozbité slúchadlá a prišla tak o 55 eur. Podvodná firma údajne sídli na adrese, kde sa však nachádza iba pobočka Slovenskej pošty a spracovanie prebieha prostredníctvom P.O. Boxov, čo je pri zahraničných odosielateľoch bežná prax.

Nielen samotní spotrebitelia, ale už aj kuriéri začali považovať niektoré zásielky za podozrivé. Niektorým zákazníkom sa vďaka upozorneniu kuriéra podarilo balík neprevziať a vyhli sa tak strate peňazí. Z informácií, ktoré pribúdajú v online diskusiách a na sociálnych sieťach, je zrejmé, že objem sťažností narastá a prípadov pribúda každý týždeň. Napriek tomu spoločnosť HQ Group Ou tvrdí, že žiadne zásielky bez objednávky neodosiela.
Stanovisko Slovenskej pošty a odporúčania polície
Slovenská pošta sa k situácii postavila s vyjadrením, že k dnešnému dňu eviduje dve oficiálne reklamácie týkajúce sa práve zásielok od spoločnosti HQ Group Ou. Pošta zároveň tvrdí, že s touto zahraničnou firmou má v minulosti dobré skúsenosti. Príjemcov však upozorňuje, aby pri preberaní balíkov dôkladne overovali ich pôvod i obsah, najmä ak si žiadnu zásielku neobjednali.
Polícia Slovenskej republiky odporúča každému, kto nadobudne podozrenie, že sa stal obeťou podobného podvodu, aby bezodkladne kontaktoval najbližší policajný útvar alebo využil bezplatnú linku 158. V prípade, že v balíku chýba objednaný tovar alebo je zásielka nevyžiadaná, majú spotrebitelia možnosť obrátiť sa aj na Slovenskú obchodnú inšpekciu (SOI) s požiadavkou o preverenie prípadu.
Prevencia a ďalšie kroky pre spotrebiteľov
Odborníci odporúčajú, aby si ľudia vždy dôkladne skontrolovali odosielateľa a adresu, z ktorej balík prichádza, najmä ak nečakajú žiadnu dodávku. Pokiaľ balík vyzerá podozrivo, zákazníci by ho nemali preberať a mali by informovať kuriéra o svojich pochybnostiach. Zároveň je dôležité informovať príslušné orgány, aby sa predišlo ďalšiemu šíreniu podobných podvodov. Situácia upozorňuje na potrebu väčšej opatrnosti pri nakupovaní v online prostredí a doručovaní tovaru zo zahraničia.