Packeta opäť čelí vlnám kritiky po tom, čo sa na sociálnych sieťach objavilo video zachytávajúce nevhodné zaobchádzanie s balíkmi zo strany kuriéra. Incident sa odohral na brnianskom sídlisku, kde pracovník surovo zaobchádzal so zásielkami, šliapal po nich a snažil sa ich vtlačiť do výdajného boxu. Záznam vyvolal veľkú vlnu diskusií, v ktorých zákazníci spochybňovali bezpečnosť doručovania a spôsob manipulácie s ich objednávkami za zavretými dverami.
Zásadná reakcia firmy
Spoločnosť Packeta na situáciu okamžite reagovala a video bola nútená preveriť. Následne bolo odovzdané zamestnávateľovi kuriéra, pričom spolupráca s ním bola ukončená ešte v deň incidentu. Firmou bol tento čin označený za neprijateľný, pričom uistila zákazníkov, že ak by sa podobné správanie objavilo v budúcnosti, vinníka čakajú rovnaké sankcie. Firma dodala, že jej štandardy nedovoľujú akékoľvek porušenie pri manipulácii so zásielkami.
Prípad nie je ojedinelý
Podobná situácia nastala už v máji v Leviciach, kde si kuriér uľahčil prácu tak, že položil množstvo balíkov priamo na chodník vedľa výdajného boxu. Medzi odloženými zásielkami sa údajne nachádzali aj zaplatené balíky. Na tento čin upozornila verejnosť žena, ktorá si prišla po svoju objednávku, a pohľad na voľne pohodené krabice sa stal predmetom kritiky na sociálnych sieťach. Aj v tomto prípade sa Packeta verejne ospravedlnila a označila situáciu za ojedinelé zlyhanie jednotlivca.

Obnovenie dôvery ako výzva
Opakované pochybenia môžu mať výrazne negatívny dopad na dôveru zákazníkov, najmä v čase, keď online nakupovanie zohráva kľúčovú úlohu v každodennom živote. Spotrebitelia, ktorí platia za doručenie, očakávajú špičkovú kvalitu a zaobchádzanie so zásielkami nad rámec bežných očakávaní. Dve medializované kauzy v priebehu niekoľkých mesiacov však vzbudzujú pochybnosti, či firma dokáže dôsledne udržiavať svoje sľubované štandardy.
Packeta sa snaží opätovne uistiť verejnosť, že ide o izolované incidenty, a opakovane deklaruje prijatie nápravných opatrení. Podrobnosti o týchto krokoch však spoločnosť nezverejnila. Napriek tomu, narušenie povesť spoľahlivého prepravcu môže byť pre firmu výzvou, najmä ak chce zostať konkurencieschopná v oblasti logistiky, kde zákazníci požadujú bezchybnú službu a vysokú mieru profesionality.