NEWSBYTE.sk
utorok, 7. okt 2025
  • Titulka
  • Slovensko
  • Ekonomika
  • Zahraničie
  • Politika
  • Technológie
  • Slovensko
  • EK
  • Vláda
  • auto
  • Vodiči
  • Slováci
  • Daň
  • AI
NEWSBYTE.skNEWSBYTE.sk
  • Titulka
  • Ekonomika
  • Politika
  • Bezpečnosť
  • Zahraničie
  • Technológie
Hľadať
  • Novinky
  • Ekonomika
  • Technológie
  • Bezpečnosť
  • Mobilita
  • Slovensko
  • Zahraničie
  • Politika
  • Kontakt
Follow US
© 2025 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.
NEWSBYTE.sk > Blog > Mobilita > Na jednu nádrž cez 2 200 km? Nový hybrid z Číny láme rekordy a mení pravidlá hry
MobilitaNovinky

Na jednu nádrž cez 2 200 km? Nový hybrid z Číny láme rekordy a mení pravidlá hry

Čínsky hybrid s dojazdom 2 245 km sa nabije za 18 minút a má spotrebu len 2,4 litra. Automobilka plánuje expanziu.

18. augusta 2025

Čínska automobilka Dongfeng oznámila revolúciu na trhu plug-in hybridov predstavením nového modelu Aeolus L8. Toto vozidlo sa pýši výnimočnými parametrami v oblasti dojazdu, spotreby a nabíjania. S reálnymi testami úspešne za sebou má Dongfeng ambíciu priniesť tento model aj na vybrané medzinárodné trhy, čím by sa mohol stať významným hráčom vo svojom segmente.

Rekordné hodnoty dojazdu

Dongfeng Aeolus L8 PHEV sa môže pochváliť hybridným systémom Mach, ktorý kombinuje 1,5-litrový preplňovaný benzínový motor, elektromotor a batériu s kapacitou 30,3 kWh. Celkový výkon pohonu dosahuje 355 koní, čo zaručuje nielen silnú dynamiku, ale aj nadštandardný dojazd. Podľa čínskych noriem (CLTC) je dojazd len na elektrický pohon 125 alebo 185 kilometrov, v závislosti od verzie. Reálne testy však preukázali ešte lepšie výsledky, keď vozidlo dosiahlo elektrický dojazd až 248 kilometrov.

Kombinovaný dojazd, ktorý zahŕňa aj benzínový pohon, dosiahol neuveriteľných 2 245 kilometrov. Táto hodnota sa v segmentoch plug-in hybridov považuje za takmer bezprecedentnú a dvakrát prevyšuje možnosti konkurenčných modelov na európskom trhu, ktoré sa pohybujú len okolo hranice 1 000 kilometrov.

TECHBYTE
EÚ predraží účty za dopravu aj chod domácností. Štát mu to NEDOVOLÍ, radšej bude platiť pokuty (čo sa deje)

EÚ predraží účty za dopravu aj chod domácností. Štát mu to NEDOVOLÍ, radšej bude platiť pokuty (čo sa deje)

Slovensko sa bezhlavo rúti k nebezpečnému rekordu: Oveľa horšie to nemôže byť

Slovensko sa bezhlavo rúti k nebezpečnému rekordu: Oveľa horšie to nemôže byť

Aj optimistický scenár vyzerá HROZIVO: To, čo čaká Slovensko nemá obdoby

Aj optimistický scenár vyzerá HROZIVO: To, čo čaká Slovensko nemá obdoby

EÚ predraží účty za dopravu aj chod domácností. Štát mu to NEDOVOLÍ, radšej bude platiť pokuty (čo sa deje)
EÚ predraží účty za dopravu aj chod domácností. Štát mu to NEDOVOLÍ, radšej bude platiť pokuty (čo sa deje)
Slovensko sa bezhlavo rúti k nebezpečnému rekordu: Oveľa horšie to nemôže byť
Slovensko sa bezhlavo rúti k nebezpečnému rekordu: Oveľa horšie to nemôže byť
Aj optimistický scenár vyzerá HROZIVO: To, čo čaká Slovensko nemá obdoby
Aj optimistický scenár vyzerá HROZIVO: To, čo čaká Slovensko nemá obdoby

Efektivita a technologické inovácie

Dongfeng Aeolus L8 prináša okrem dlhého dojazdu aj výnimočne nízku spotrebu. V prepočte na benzín vozidlo dosahuje efektivitu približne 2,4 litra na 100 km (98 mpg-e). Batéria typu LFP (lítium-železo-fosfátová) podporuje extrémne rýchle nabíjanie s technológiou 3C, čo umožňuje nabiť ju z 20 % na 80 % už za 18 minút. Táto technológia eliminuje dlhé časy nabíjania, ktoré často odrádzajú potenciálnych záujemcov o hybridné a elektrické vozidlá.

Interiér ponúka moderný kokpit vybavený najnovšími technológiami, napríklad hlasovým asistentom, ktorý poháňajú pokročilé modely umelej inteligencie od spoločností DeepSeek a ByteDance. Vozidlo je vybavené 28 asistenčnými funkciami na úrovni ADAS 2, vrátane adaptívneho tempomatu a systému udržiavania jazdného pruhu, čím sa zvyšuje komfort aj bezpečnosť jazdy.

Plány na medzinárodnú expanziu

Značka Aeolus, dostupná na trhu od roku 2009, získava novú identitu v spolupráci s nedávno vytvorenou divíziou Dongfeng eπ Technology, ktorá sa zameriava na vývoj elektrifikovaných vozidiel. Táto platforma ohlásila príchod elektromobilov s batériami s pevným elektrolytom do roku 2026, ktoré by mali priniesť dojazd presahujúci 1 000 kilometrov.

Model Aeolus L8 sa plánuje exportovať primárne na trhy Blízkeho východu a Južnej Ameriky. Tieto regióny ponúkajú priaznivejšie legislatívne a technické podmienky pre hybridy. Naproti tomu, uvedenie modelu na európsky trh je menej pravdepodobné kvôli prísnym emisným normám a vysokej konkurencii, ktoré by zvýšili náklady na prispôsobenie vozidla. Európa sa navyše čoraz viac presúva k čisto elektrickým modelom a postupne obmedzuje dotácie na plug-in hybridy, čím znižuje ich atraktivitu.

Jedinečná pozícia medzi hybridmi

Dongfeng Aeolus L8 predstavuje zlom vo vnímaní možností plug-in hybridných vozidiel. Kombinovaný dojazd viac než 2 200 kilometrov dramaticky prevyšuje súčasné európske štandardy. Pre porovnanie, najvýkonnejšie európske hybridy či naftové modely dosahujú dojazd okolo 1 000 až 1 200 kilometrov, čo je stále výrazne nižšie oproti tomuto čínskemu modelu.

Neprehliadnite

Packeta šokuje: Nové pravidlá a vyššie ceny už čoskoro zmenia doručovanie zásielok
Markíza a JOJ pod paľbou: Musia ZRUŠIŤ zákaz, ktorý nahneval celé Slovensko (čo sa deje)
Česko v napätí: Poľsko chce späť stovky hektárov, rokovania môžu prekresliť hranice po desaťročiach
Európa mení pravidlá hry: Prichádza MASÍVNY zbrojný boom, aký tu nebol celé desaťročia

Ako priekopník na domácom aj zahraničnom trhu môže Aeolus L8 slúžiť ako ukážka toho, ako sa čínski výrobcovia čoraz viac usilujú narušiť trh automobilov s hybridným pohonom. Pre fanúšikov technológie a ultraefektívneho pohonu však ostáva otázkou, kedy a či vôbec uvidíme podobnú technológiu aj na európskych cestách. Dongfeng zatiaľ vsádza na iné trhy, pričom európskym zákazníkom plánuje ponúknuť plne elektrické modely, ktoré lepšie zodpovedajú budúcim regulačným požiadavkám.

ŠTÍTKY:BenzínEurópahranice
Zdieľať tento článok
Facebook Skopírovať odkaz
Predchádzajúci článok Slováci si pod sebou rúbu konár: Na toto sa prestáva myslieť, dôsledky môžu byť katastrofálne
Ďalší článok Veľké zmeny pre vodičov: EÚ ruší doživotné vodičáky a zavádza pravidlá, ktoré mnohým skomplikujú život
Najčítanejšie
Revolúcia v očkovaní: Na Slovensko dorazili prvé NOSOVÉ vakcíny proti chrípke, záujem prevyšuje zásoby
Novinky Slovensko
ŠOKUJÚCA zmena: Slovenská pošta stopla výhodné triky, podnikatelia prídu o tisíce
Ekonomika Novinky
Šokujúca realita: Štát berie hotovosť z pokladní priamo na prevádzkach. Ste na rade vy?
Ekonomika Novinky
Diaľničné známky v roku 2026: Slovákov čaká zásadná ZMENA, ktorú málokto predpokladal
Mobilita Novinky
Od januára príde veľká zmena: Vyššia mzda, ale nižšie výplaty. Tisíce Slovákov pocítia stratu na peňaženke
Ekonomika Novinky
Ostatní tiež čítajú

České voľby 2025 odhaľujú novú realitu: Politický boj sa presunul na sociálne siete, kde sa emócie stretávajú s manipuláciou

Shein mení pravidlá hry: Prichádza do ulíc a otvára svoje PRVÉ obchody vo svete módy

Neuveriteľné bohatstvo: Slovák by na hodnotu Elona Muska musel robiť 25 miliónov rokov!

Ceny energií v roku 2026: Štát mení pravidlá hry, domácnosti čakajú zásadné prekvapenia

Policajti v slepej uličke: Autá bez vodiča robia chaos na cestách, vinníka niet koho potrestať

NEWSBYTE.sk
Správy, ktorým môžete dôverovať: Majte neustály prehľad o najnovších udalostiach a živých aktualizáciách zo Slovenska aj zo sveta. Od politiky a ekonomiky cez technológie až po kultúru a zábavu – prinášame vám spoľahlivé a overené informácie v reálnom čase. Sme váš dôveryhodný zdroj správ dostupný nonstop, vždy keď to potrebujete.
Užitočné odkazy
  • Ekonomika
  • Politika
  • Bezpečnosť
  • Zahraničie
  • Technológie
O nás
  • Kontakt
  • Reklama
  • Podmienky používania
  • Cookies

© BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.