NEWSBYTE.sk
piatok, 24. okt 2025
  • Titulka
  • Slovensko
  • Ekonomika
  • Zahraničie
  • Politika
  • Technológie
  • Slovensko
  • EK
  • Vláda
  • Vodiči
  • auto
  • Daň
  • Slováci
  • peniaze
NEWSBYTE.skNEWSBYTE.sk
  • Titulka
  • Ekonomika
  • Politika
  • Bezpečnosť
  • Zahraničie
  • Technológie
Hľadať
  • Novinky
  • Ekonomika
  • Technológie
  • Bezpečnosť
  • Mobilita
  • Slovensko
  • Zahraničie
  • Politika
  • Kontakt
Follow US
© 2025 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.
NEWSBYTE.sk > Blog > Novinky > Markíza v problémoch: Nová šou prepadla, diváci dali prednosť konkurencii aj reprízam
NovinkySlovensko

Markíza v problémoch: Nová šou prepadla, diváci dali prednosť konkurencii aj reprízam

Markíza má za sebou katastrofu. Sledovanosť klesla na 9 percent, predbehli ju Joj aj RTVS. Televízii tak nepomôžu ani povinné reklamy. Nikto ich nepozerá.

1. septembra 2025

Televízna jeseň odštartovala s veľkým očakávaním, no prvý víkend priniesol viacero sklamaní. Divácky záujem o najväčší filmový hit minulého roka Barbie ani o pokračovanie rodinnej snímky Gump nenaplnil očakávania. Podiel na sledovanosti Barbie klesol pod 13 percent, kým snímka Gump sa tiež zaradila medzi menej úspešné televízne premiéry tejto sezóny. Publikum tak potvrdilo, že úspech na striebornom plátne automaticky nezaručuje úspech na televíznych obrazovkách.

Neúspešné novinky a zlá stávka Markízy

Televízia Markíza pristúpila k jeseni so zmenou stratégie a rozhodla sa do podvečerného nedeľného času nasadiť licencovaný formát Hell’s Kitchen. Do relácie bolo strategicky zaradené známe meno – finalista súťaže Pečie celé Slovensko Patrik Kolár. Ani veľká marketingová kampaň však nedokázala zabrániť tomu, aby relácia dosiahla katastrofálny výkon. V komerčnej cieľovej skupine získala kuchárska šou podiel sledovanosti len približne 9 percent, čo pre Markízu predstavuje jeden z najslabších výsledkov tohto časového slotu.

Naopak, televízia Joj si aj v reprízach dokázala udržať svoju divácku základňu vďaka osvedčenému formátu Nové bývanie. Relácia, ktorá ponúka nápady a inšpiráciu do domácností, sa stala istotou nedeľných popoludní a v sledovanosti získala podiel približne 18 percent. Tento rozdiel vo výkonnosti zvýrazňuje preferenciu divákov pre stabilné a overené značky, ktoré dlhodobo dominujú televíznemu trhu.

TECHBYTE
Vodiči, POZOR: Pôjdu vám po krku. Ak u vás TOTO nenájdu, zoberú vám auto (+ dátum)

Vodiči, POZOR: Pôjdu vám po krku. Ak u vás TOTO nenájdu, zoberú vám auto (+ dátum)

EÚ odklepla niečo, čo nikto nečakal. Slovensku to náramne pomôže (čo sa deje)

EÚ odklepla niečo, čo nikto nečakal. Slovensku to náramne pomôže (čo sa deje)

Odborníci z EÚ sa pozreli na Slovensko: Sú zhrození, vraj nemáme budúcnosť

Odborníci z EÚ sa pozreli na Slovensko: Sú zhrození, vraj nemáme budúcnosť

Vodiči, POZOR: Pôjdu vám po krku. Ak u vás TOTO nenájdu, zoberú vám auto (+ dátum)
Vodiči, POZOR: Pôjdu vám po krku. Ak u vás TOTO nenájdu, zoberú vám auto (+ dátum)
EÚ odklepla niečo, čo nikto nečakal. Slovensku to náramne pomôže (čo sa deje)
EÚ odklepla niečo, čo nikto nečakal. Slovensku to náramne pomôže (čo sa deje)
Odborníci z EÚ sa pozreli na Slovensko: Sú zhrození, vraj nemáme budúcnosť
Odborníci z EÚ sa pozreli na Slovensko: Sú zhrození, vraj nemáme budúcnosť

RTVS bodovala historickou minisériou

V kontraste so stratégiami komerčných staníc zaznamenala verejnoprávna Jednotka úspech so svojou novou historickou minisériou Strážcovia koruny. Prvá epizóda prilákala k obrazovkám 266-tisíc divákov a v univerzálnej cieľovej skupine dosiahla podiel sledovanosti takmer 16 percent. Nasledujúci diel si dokázal udržať stabilné publikum, s viac ako 240-tisíc divákmi.

RTVS tým dokazuje, že domáca tvorba s jasnou identitou vie osloviť široké spektrum publika a konkurovať zahraničným formátom. Výsledky tejto minisérie sú povzbudením pre verejnoprávnu službu, ktorá ukázala, že kvalitné príbehy so slovenským kontextom majú na trhu svoje miesto.

Televízny súboj jesene tak zatiaľ prináša nečakané zvraty. Zatiaľ čo overené formáty si udržiavajú dôveru divákov, novinky čelia výzvam, ktoré ukazujú, že úspech na obrazovkách si vyžaduje viac než len veľké mená a marketingové kampane.

ŠTÍTKY:bývanieMarkízaSlovensko
Zdieľať tento článok
Facebook Skopírovať odkaz
Predchádzajúci článok AKTUÁLNE: Biedronka pokračuje v expanzii na Slovensku. Nová predajňa sa otvára už TENTO týždeň v Revúcej
Ďalší článok Slovenská obchodná inšpekcia varuje: Na trhu sa objavila nebezpečná hračka pre deti, hrozí vážne riziko
Najčítanejšie
Končí sa éra: Messenger a WhatsApp na počítačoch definitívne zmiznú. Čo ďalej?
Novinky Technológie
Slováci sa búria proti zmene: 17. november už nie je voľným dňom, VIACERO firiem ide proti vláde!
Novinky Slovensko
WhatsApp zásadne mení pravidlá: Prísne LIMITY na správy a OBMEDZENIA pre odosielateľov, ktoré pocíti každý
Novinky Technológie
Pozor: Lidl varuje zákazníkov, tento výrobok môže byť NEBEZPEČNÝ. Ihneď ho prestaňte jesť!
Bezpečnosť Novinky
Na účet pribudne až 200 €: Štát pomôže osamelým rodičom, týka sa to tisícov rodín
Ekonomika Novinky
Ostatní tiež čítajú

Orange spúšťa Vianoce: Prémiové Disney+ a nový TV box na pol roka bez poplatkov!

Ekonomická TRAGÉDIA na obzore: Vlna bankrotov zasiahne svet, Slovensko nie je výnimkou

POZOR: Nočné vlaky na Slovensku čaká VEĽKÁ zmena. Komfort aj ceny budú iné!

Prelomová reforma vo vzdelávaní: Slovensko čakajú ZÁSADNÉ zmeny, ktoré ovplyvnia každú školu aj rodinu

POZOR: Jazdíte bez nálepky? Policajti žiadajú nový doklad, ak ho nemáte, pripravte si peňaženku

NEWSBYTE.sk
Správy, ktorým môžete dôverovať: Majte neustály prehľad o najnovších udalostiach a živých aktualizáciách zo Slovenska aj zo sveta. Od politiky a ekonomiky cez technológie až po kultúru a zábavu – prinášame vám spoľahlivé a overené informácie v reálnom čase. Sme váš dôveryhodný zdroj správ dostupný nonstop, vždy keď to potrebujete.
Užitočné odkazy
  • Ekonomika
  • Politika
  • Bezpečnosť
  • Zahraničie
  • Technológie
O nás
  • Kontakt
  • Reklama
  • Podmienky používania
  • Cookies

© BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.