Televízna jeseň odštartovala s veľkým očakávaním, no prvý víkend priniesol viacero sklamaní. Divácky záujem o najväčší filmový hit minulého roka Barbie ani o pokračovanie rodinnej snímky Gump nenaplnil očakávania. Podiel na sledovanosti Barbie klesol pod 13 percent, kým snímka Gump sa tiež zaradila medzi menej úspešné televízne premiéry tejto sezóny. Publikum tak potvrdilo, že úspech na striebornom plátne automaticky nezaručuje úspech na televíznych obrazovkách.
Neúspešné novinky a zlá stávka Markízy
Televízia Markíza pristúpila k jeseni so zmenou stratégie a rozhodla sa do podvečerného nedeľného času nasadiť licencovaný formát Hell’s Kitchen. Do relácie bolo strategicky zaradené známe meno – finalista súťaže Pečie celé Slovensko Patrik Kolár. Ani veľká marketingová kampaň však nedokázala zabrániť tomu, aby relácia dosiahla katastrofálny výkon. V komerčnej cieľovej skupine získala kuchárska šou podiel sledovanosti len približne 9 percent, čo pre Markízu predstavuje jeden z najslabších výsledkov tohto časového slotu.
Naopak, televízia Joj si aj v reprízach dokázala udržať svoju divácku základňu vďaka osvedčenému formátu Nové bývanie. Relácia, ktorá ponúka nápady a inšpiráciu do domácností, sa stala istotou nedeľných popoludní a v sledovanosti získala podiel približne 18 percent. Tento rozdiel vo výkonnosti zvýrazňuje preferenciu divákov pre stabilné a overené značky, ktoré dlhodobo dominujú televíznemu trhu.

RTVS bodovala historickou minisériou
V kontraste so stratégiami komerčných staníc zaznamenala verejnoprávna Jednotka úspech so svojou novou historickou minisériou Strážcovia koruny. Prvá epizóda prilákala k obrazovkám 266-tisíc divákov a v univerzálnej cieľovej skupine dosiahla podiel sledovanosti takmer 16 percent. Nasledujúci diel si dokázal udržať stabilné publikum, s viac ako 240-tisíc divákmi.
RTVS tým dokazuje, že domáca tvorba s jasnou identitou vie osloviť široké spektrum publika a konkurovať zahraničným formátom. Výsledky tejto minisérie sú povzbudením pre verejnoprávnu službu, ktorá ukázala, že kvalitné príbehy so slovenským kontextom majú na trhu svoje miesto.
Televízny súboj jesene tak zatiaľ prináša nečakané zvraty. Zatiaľ čo overené formáty si udržiavajú dôveru divákov, novinky čelia výzvam, ktoré ukazujú, že úspech na obrazovkách si vyžaduje viac než len veľké mená a marketingové kampane.