Obchodný reťazec Albert pokračuje vo výraznej modernizácii svojich prevádzok. Po takmer ročnom úspešnom pilotnom projekte zavádza reťazec pokrokovú technológiu inteligentných kamier s umelou inteligenciou (AI) do celkovo 350 svojich obchodov v Českej republike. Novinka dokáže rýchlo rozpoznať nebalené potraviny, ako pečivo, ovocie a zeleninu, a tým urýchli proces nákupu a zároveň zjednoduší prácu zamestnancom.
Inteligentné kamery urýchlia obsluhu zákazníkov na pokladniach
Zavádzaniu nového systému predchádzal dôkladný pilotný projekt v dvoch vybraných pražských predajniach. Počas takmer rok trvajúceho testovania sa AI technológia ukázala ako spoľahlivá, rýchla a presná. Následne Albert rozšíril nový systém do ďalších cca 50 obchodov. Do konca roka 2024 plánuje spoločnosť nasadiť inteligentné kamery do všetkých svojich obchodov v Česku.
Na každej modernizovanej pokladni je umiestnená speciálna kamera umiestnená nad váhou, ktorá pomocou pokročilého softvéru založeného na strojovom učení v priebehu zlomku sekundy automaticky rozpozná druh nebaleného produktu bez čiarového kódu. V reálnom čase tak identifikuje napríklad rôzne druhy ovocia, zeleniny alebo pečiva.
Výsledok identifikácie sa okamžite zobrazí pracovníkovi pokladne, ktorý jednoducho skontroluje a, v prípade správnosti, potvrdí výslednú položku. Ak umelá inteligencia urobí chybu, pokladník môže tovar rýchlo opraviť ručne. Skúsenosti z pilotnej fázy dokazujú významnú časovú úsporu v porovnaní s manuálnym hľadaním a výberom jednotlivých položiek v pokladničnom systéme.
Rozširovanie AI v rámci širšej digitalizačnej stratégie
Implementácia inteligentných kamier je súčasťou komplexnej stratégie reťazca Albert, zameranej na digitalizáciu a automatizáciu firemných procesov. Albert využíva umelú inteligenciu nielen priamo na predajniach, ale významne ju začleňuje aj v ďalších oblastiach svojich aktivít.
Automatizácia a AI technológie pomáhajú reťazcu efektívnejšie riadiť dodávateľské a zásobovacie procesy, spracovávať faktúry a administratívnu agendu. Umelá inteligencia zohráva významnú úlohu aj v personalistike, kde pomáha riešiť a optimalizovať procesy zamestnaneckej agendy na oddelení ľudských zdrojov.
Robotické systémy zlepšujú komfort zamestnancov i zákazníkov
Albert súčasne niekoľko rokov aktívne využíva aj autonómne robotické zariadenia určené na upratovanie v predajniach a skladovacích priestoroch. Ich nasadenie umožňuje zamestnancom menej sa zaoberať rutinnými činnosťami a viac sa sústrediť na zákaznícky servis a dôležité obchodné úlohy.
Rozšírenie inteligentných kamier, podľa vedenia reťazca, prinesie dôležitý krok smerom k zvýšeniu komfortu a zrýchleniu procesu nákupov na predajniach. Albert očakáva, že táto technologická inovácia prinesie významnú pozitívnu zmenu, ktorá v konečnom dôsledku zlepší komfort pre zákazníkov a zároveň umožní zamestnancom zamerať sa viac na kvalitnejšiu obsluhu a vyššiu úroveň zákazníckeho servisu.