Niektoré autá sa opravujú ľahšie, iné zaberajú viac času a financií. Skúsení mechanici, ktorí denne pracujú na nespočetnom množstve vozidiel, dokázali zistiť, ktoré značky sú priateľskejšie k peňaženke ich majiteľov. Rebríček zostavený na základe skúseností 160 mechanikov priniesol zaujímavé výsledky. Prekvapivo, jednoduchá opraviteľnosť vozidiel často nekopíruje štatistiky spoľahlivosti, ktoré preferujú vodiči.
Najľahšie opraviteľné značky: Premiantmi sú Volkswagen a Toyota
Prvé miesto v rebríčku patrí značkám Volkswagen, Audi, Škoda a Seat, ktoré získali 37 %. Tieto vozidlá majú spoločný základ v rámci jedného koncernu, čo mechanikom uľahčuje opravy. Dostupnosť náhradných dielov a relatívne nízka náročnosť prístupových konštrukcií ich radí medzi najpriaznivejšie pre rozpočty majiteľov.
Druhé miesto obsadila Toyota s podielom 17 %. Japonský výrobca, ktorý pri spoľahlivosti dlhodobo vedie rebríčky, si získal priazeň mechanikov dostupnosťou dielov a jednoduchým prístupom k poruchám. Mechanici oceňujú praktickosť japonského dizajnu, ktorá minimalizuje čas potrebný na opravy.

Prekvapivé tretie miesto patrí talianskemu Fiatu s 10,3 %. Aj keď táto značka nevyniká vždy vo vysokých štatistikách spoľahlivosti, mechanici ju hodnotia pozitívne pre jednoduchosť opráv a nízke náklady na údržbu. Pre majiteľov predstavuje Fiat ekonomickú voľbu, aj keď sa poruchy vyskytujú častejšie.
Stredná trieda: Hyundai, Kia a nemecké značky
Na štvrté miesto sa dostali kórejské značky Hyundai a Kia s podielom 8,3 %. Ich spoločná technológia a široká dostupnosť dielov značne zjednodušujú opravy. Kórejské automobilky si na trhu ojazdených vozidiel budujú stále silnejšiu pozíciu.
BMW a Mini obsadili piate miesto so 4,8 %. Napriek ich prémiovému postaveniu mechanici konštatovali, že opravy týchto vozidiel sú stále v rámci možností zvládnuteľné, aj keď obsahujú zložitejšie technológie ako vyššie umiestnené značky. Opel sa umiestnil na šiestom mieste so 4,1 %. Mechanici však rozdielne hodnotia staršie a novšie modely značky – staršie modely sú ľahšie opraviteľné, zatiaľ čo novšie často vyžadujú zložitejšie postupy.
Mercedes-Benz obsadil siedmu priečku s podielom 3,4 %. Tradične známy svojou spoľahlivosťou, značke podľa mechanikov komplikujú šance moderné technológie a drahé diely. Staršie modely pritom svojou jednoduchosťou stále vyčnievajú.
Francúzske a americké značky na nižších priečkach
Na spodnej časti rebríčka sa ocitli francúzske značky Peugeot a Citroën s podielom 2,7 %. Mechanici poukazujú na komplikovanú konštrukciu týchto vozidiel, kde sa častokrát model z rovnakého ročníka líši v použitých dieloch, čo výrazne predlžuje čas opráv. Ford získal 2,4 %. Problémy spôsobujú najmä nekvalitné spoje a hrdzavé skrutky, ktoré mechanikov častokrát trápia.
Desiate miesto patrí značkám Honda a Suzuki s 2,1 %. Aj keď japonské autá bývajú synonymom spoľahlivosti, menej porúch znamená, že mechanici s nimi majú menej skúseností. Preto ich hodnotili ako náročnejšie na opravy. Napriek tomu tieto vozidlá dokážu svojim majiteľom ponúknuť dlhoročnú službu s minimálnymi problémami.
Dlhodobá investícia: Opravy nie vždy rozhodujú
Rebríček upozornil na to, že spojenie spoľahlivosti a cenovej dostupnosti servisu nie je vždy pravidlom. Vozidlá, ktoré sa kazia zriedkavo, môžu vyžadovať drahé opravy, zatiaľ čo častejšie poruchy na lacno opraviteľných autách nemusia dlhodobo zaťažiť peňaženku až tak výrazne. Pri výbere vozidla by preto mali vodiči zohľadniť nielen štatistiky spoľahlivosti, ale aj náklady na údržbu a dostupnosť dielov.