Klienti VÚB banky, ktorým sa v uplynulých dňoch nepodarilo prihlásiť do mobilného bankovníctva, nezažívajú technický výpadok. Ide o zámerný krok banky v rámci finálnej etapy dlhodobo plánovanej migrácie, ktorá postupne odstavuje pôvodnú mobilnú aplikáciu pre bežných retailových zákazníkov a núti ich prejsť na novú platformu.
VÚB banka týmto krokom uskutočňuje stratégiu, ktorú komunikovala celé mesiace. Do konca roka 2025 definitívne zruší možnosť prístupu do starej aplikácie pre individuálnych klientov. Ako upozornil portál Živé.sk, banka na chystané zmeny opakovane upozorňovala prostredníctvom SMS správ, e-mailov aj push notifikácií priamo v aplikácii.
Stará aplikácia sa už neotvorí
Používatelia, ktorí prechod na nové riešenie odkladali, teraz narážajú na jasné obmedzenie. Pôvodná aplikácia im už po prihlásení nezobrazí účet ani základné funkcie. Jediný spôsob, ako spravovať financie cez smartfón, predstavuje stiahnutie a následná aktivácia novej aplikácie VÚB Banking dostupnej v oficiálnych obchodoch s aplikáciami.

Zmena sa pritom netýka iba mobilného bankovníctva. Dopad pocítia aj klienti, ktorí využívajú internet banking cez počítač. Pri prihlasovaní je po novom nevyhnutné zadať digitálny kód, ktorý si klient vygeneruje výhradne v novej mobilnej aplikácii. Kód je dostupný v jej pravom dolnom rohu ešte pred samotným prihlásením.
Aplikácia zostáva, mení však účel
Zaujímavým aspektom celej transformácie je skutočnosť, že pôvodná aplikácia z obchodov Google Play a App Store nezmizne. Jej funkcia sa však zásadne mení. Po novom bude určená výhradne pre podnikateľov, živnostníkov a firemných klientov, zatiaľ čo bežní používatelia sa musia presunúť na nové rozhranie.
Práve tento presun zatiaľ sprevádza výrazná nespokojnosť. Hodnotenia používateľov v digitálnych obchodoch ukazujú výrazný kontrast. Kým stará aplikácia si dlhodobo udržiavala skóre približne 4,6 až 4,7 hviezdičky z piatich, nová verzia klesla na 2,2 hviezdičky v systéme Android a 2,6 hviezdičky na zariadeniach s iOS.
Banka sľubuje nové funkcie
VÚB banka si podľa vlastných vyjadrení uvedomuje potrebu ďalších úprav a vývoja. V priebehu budúceho roka plánuje do novej aplikácie doplniť chýbajúce a často požadované funkcie. Medzi nimi má byť napríklad možnosť online vybavenia hypotéky alebo podpora virtuálnych platobných kariet.