NEWSBYTE.sk
štvrtok, 30. okt 2025
  • Titulka
  • Slovensko
  • Ekonomika
  • Zahraničie
  • Politika
  • Technológie
  • Slovensko
  • Vláda
  • EK
  • Vodiči
  • auto
  • Daň
  • Slováci
  • peniaze
NEWSBYTE.skNEWSBYTE.sk
  • Titulka
  • Ekonomika
  • Politika
  • Bezpečnosť
  • Zahraničie
  • Technológie
Hľadať
  • Novinky
  • Ekonomika
  • Technológie
  • Bezpečnosť
  • Mobilita
  • Slovensko
  • Zahraničie
  • Politika
  • Kontakt
Follow US
© 2025 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.
NEWSBYTE.sk > Blog > Ekonomika > Volkswagen pred krachom? HISTORICKÝ prepad ziskov a masové prepúšťanie otriasajú celým Nemeckom
EkonomikaNovinky

Volkswagen pred krachom? HISTORICKÝ prepad ziskov a masové prepúšťanie otriasajú celým Nemeckom

Volkswagen oznamuje masívne prepúšťanie v Nemecku, tisíce miest zaniknú. Plány počítajú so znížením výroby o 700‑tisíc áut a stratou 35‑tisíc pozícií.

30. októbra 2025

Nemecký automobilový gigant Volkswagen sa ocitol na križovatke, ktorá by mohla ovplyvniť jeho budúcnosť ako lídra svetového priemyslu. S ohľadom na ekonomické výzvy a globálnu konkurenciu je spoločnosť nútená upraviť svoje smerovanie, čo prináša riziká aj možnosti. Generálny riaditeľ Oliver Blume vedie firmu cez neľahké obdobie, keď sa Volkswagen snaží nielen zachovať svoju pozíciu, ale aj nájsť nové cesty k stabilite.

Hromadné prepúšťanie v nemeckých závodoch

Volkswagen plánuje výrazné zníženie výroby, ktoré má zasiahnuť až 700-tisíc áut ročne. Tento krok má vážne dopady na pracovné miesta – iba v Nemecku zanikne viac ako 35-tisíc pozícií. Významnú redukciu zamestnancov pocíti aj Audi, ktoré sa chystá prepustiť 7 500 ľudí, zatiaľ čo Porsche počíta s úbytkom ďalších tisícov pracovníkov. Napriek týmto krokom vedenie tvrdí, že ide o nutnú súčasť ozdravného procesu. Hoci tržby ostali na úrovniach predchádzajúceho roka, zisky sa v prvej polovici roka prepadli o 38 percent.

Analytici porovnávajú túto situáciu s transformáciou nemeckého oceliarskeho priemyslu v minulosti, keď fabriky postupne presúvali svoju výrobu do zahraničia. Kľúčovými problémami sú drahá energia, rastúce náklady na mzdy a zložitosť administratívy, ktorá brzdí flexibilitu a inováciu. Na rozdiel od minulosti, keď Volkswagen určoval trendy, dnes sa pokúša udržať krok s konkurenciou, ktorá vykazuje dynamickú expanziu.

TECHBYTE
POZOR: Štát začal posielať mimoriadne zlé listy. Takmer 80-tisíc ľudí zistí, že za TOTO bude platiť viac

POZOR: Štát začal posielať mimoriadne zlé listy. Takmer 80-tisíc ľudí zistí, že za TOTO bude platiť viac

Záhadný požiar v maďarskej rafinérii: Orbán pripúšťa, že možno nešlo o obyčajnú nehodu

Záhadný požiar v maďarskej rafinérii: Orbán pripúšťa, že možno nešlo o obyčajnú nehodu

Lidl preberie 19 predajní konkurencie. Zamestnanci zmenia zamestnávateľa

Lidl preberie 19 predajní konkurencie. Zamestnanci zmenia zamestnávateľa

POZOR: Štát začal posielať mimoriadne zlé listy. Takmer 80-tisíc ľudí zistí, že za TOTO bude platiť viac
POZOR: Štát začal posielať mimoriadne zlé listy. Takmer 80-tisíc ľudí zistí, že za TOTO bude platiť viac
Záhadný požiar v maďarskej rafinérii: Orbán pripúšťa, že možno nešlo o obyčajnú nehodu
Záhadný požiar v maďarskej rafinérii: Orbán pripúšťa, že možno nešlo o obyčajnú nehodu
Lidl preberie 19 predajní konkurencie. Zamestnanci zmenia zamestnávateľa
Lidl preberie 19 predajní konkurencie. Zamestnanci zmenia zamestnávateľa

Presun výroby na juh Európy

Medzi najväčších rivalov Volkswagenu patrí súčasne Čína, kde domáci výrobcovia elektromobilov rýchlo dobývajú trhy. Tieto autá sú cenovo dostupnejšie a technologicky pokročilejšie, čo vytvára tlak na nemeckú automobilku. Neochota zákazníkov v Európe masívne prechádzať na elektrické modely VW tento problém len zhoršuje. Výsledkom je presun časti výroby do krajín južnej Európy, ako je Španielsko a Portugalsko, kde sú prevádzkové náklady nižšie a lokálne vlády podporujú zelené investície.

Modely ako ID. Polo v hodnote 25-tisíc eur a pripravovaný ID. Every1, ktorého cena by sa mala pohybovať okolo 20-tisíc eur, predstavujú pokus o získanie novej klientely v nižšej cenovej kategórii. Náročnou úlohou však zostáva splniť vysoké štandardy kvality a súčasne udržať efektivitu logistiky. Južanské prevádzky by podľa manažmentu mohli konkurovať aj niektorým čínskym hráčom, čím by sa posilnila globálna pozícia Volkswagenu.

Napätie vo vedení a budúcnosť automobilky

Oliver Blume, ktorý súčasne šéfuje aj Porsche, čelí kritike za nesmierne náročnú pozíciu vedenia dvoch veľkých značiek. Porsche zároveň zápasí s poklesom predaja na čínskom trhu, kde záujem o luxusné modely medziročne klesol o štvrtinu. Budovanie plánovaných batériových centier bolo pozastavené, čo vedie k návratu niektorých produktov k spaľovacím motorom. Táto stratégia vyvoláva pochybnosti o dlhodobých cieľoch značky.

Blume obhajuje svoju dvojitú funkciu tvrdením, že umožňuje efektívnejšie prepojenie inovácií a pružnejšie rozhodovanie. Investori však s napätím sledujú, dokedy bude mať na realizáciu svojich plánov priestor. Celá situácia má charakter šachovej partie, kde každý krok môže rozhodnúť, či sa Volkswagen zachová ako symbol nemeckej precíznosti, alebo prepadne do zabudnutia v globalizovanom automobilovom svete.

Zdieľať tento článok
Facebook Skopírovať odkaz
Predchádzajúci článok Slovensko čaká revolúcia v podnikaní: Povinnosť pre všetkých podnikateľov, ktorá zmení pravidlá hry
Ďalší článok Žandári s novými autami: Rezort investoval tisíce do dizajnu polepov, verejnosť ostáva rozdelená
Najčítanejšie
Od januára 2026 príde ZÁSADNÁ zmena: Chodníky dostanú „rýchlostné obmedzenie“, čo to znamená pre nás všetkých?
Mobilita Novinky
Prichádza šokujúca daň: Za každú samoobslužnú pokladňu zaplatíte stovky eur ročne!
Ekonomika Novinky
Slováci, pripravte sa: Od roku 2026 vás čakajú zmeny, ktoré vám znížia výplaty – toto sú konkrétne sumy a dôvody
Ekonomika Novinky
Vodiči v ohrození: Na Slovensku pribudnú radary, pokuta až 800 eur vás môže zaskočiť
Mobilita Novinky
POZOR: Živnostníci na Slovensku čakajú RADIKÁLNE zmeny. Odvodové prázdniny sa skrátia, výnimky končia (platné od 2026)
Ekonomika Novinky
Ostatní tiež čítajú

Žandári s novými autami: Rezort investoval tisíce do dizajnu polepov, verejnosť ostáva rozdelená

Slovensko čaká revolúcia v podnikaní: Povinnosť pre všetkých podnikateľov, ktorá zmení pravidlá hry

Zmätok okolo sviatkov: Kto získa príplatky a kto zostane bez eura? Nový zákon vyvoláva chaos!

CENA každodennej potreby stúpa raketovým tempom: Prečo si za zubnú pastu priplatíte viac a čo nás ešte čaká?

Od roku 2026 peniaze priamo na účet: Kto môže dostať až 1 010 € mesačne?

NEWSBYTE.sk
Správy, ktorým môžete dôverovať: Majte neustály prehľad o najnovších udalostiach a živých aktualizáciách zo Slovenska aj zo sveta. Od politiky a ekonomiky cez technológie až po kultúru a zábavu – prinášame vám spoľahlivé a overené informácie v reálnom čase. Sme váš dôveryhodný zdroj správ dostupný nonstop, vždy keď to potrebujete.
Užitočné odkazy
  • Ekonomika
  • Politika
  • Bezpečnosť
  • Zahraničie
  • Technológie
O nás
  • Kontakt
  • Reklama
  • Podmienky používania
  • Cookies

© BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.