Klienti bánk ČSOB a mBank by mali byť počas nadchádzajúceho víkendu pripravení na výrazné obmedzenia digitálnych služieb. Obe finančné inštitúcie avizovali plánované technologické odstávky s cieľom posilniť stabilitu, bezpečnosť a komfort elektronického bankovníctva. Obmedzenia zasiahnu mobilné aplikácie, internetové bankovníctvo a online transakcie. Banky však avizovali, že platby fyzickými kartami v kamenných obchodoch ani výbery z bankomatov nebudú nijak obmedzené.
ČSOB odstrihne online služby na sedem hodín
Prvá z plánovaných odstávok postihne klientov ČSOB v sobotu 12. júla od polnoci až do nedele 13. júla, približne do 7:00 rána. Počas týchto siedmich hodín budú úplne nedostupné digitálne kanály ako internet banking Moja ČSOB a aplikácia ČSOB SmartBanking. Nedostupná bude tiež oficiálna webová stránka banky. Obmedzenia zasiahnu aj API rozhranie, cez ktoré sú napojené služby tretích strán.
Banka svojim klientom odporučila, aby si všetky potrebné elektronické operácie pripravili a realizovali v predstihu ešte pred plánovanou odstávkou služieb. Zároveň zdôraznila, že táto technologická odstávka je súčasťou pravidelnej aktualizácie, ktorá v konečnom dôsledku prispeje k vyššej bezpečnosti, stabilite a celkovému zlepšeniu používateľského komfortu elektronických platforiem.

mBank stopne aj internetové platby kartou
Ešte výraznejšie obmedzenia môžu očakávať klienti mBank. Tá svoju plánovanú technologickú údržbu uskutoční v nedeľu 13. júla od skorého rána 2:30 až do 11:00. V tomto čase bude kompletne odstavené internetové bankovníctvo aj populárna mobilná aplikácia mBank. Banka mBank navyše dočasne zablokuje možnosť realizácie internetových platieb platobnými kartami svojich klientov.
Ďalším obmedzením bude nemožnosť uskutočniť odchádzajúce aj prichádzajúce SEPA transakcie, vrátane okamžitých platieb. Počas tejto doby nebude k dispozícii ani zákaznícka podpora prostredníctvom telefónu či SMS notifikácie o realizovaných transakciách. Takisto nebude možné podať nové online žiadosti o bankové produkty alebo služby, ako napríklad úverové produkty či založenie nového účtu. Po ukončení technologickej odstávky banka klientom odporúča manuálne obnoviť stránku internetového bankovníctva pomocou klávesovej skratky Ctrl+F5.
Banky sľubujú rýchle obnovenie služieb a vyššiu stabilitu
Obe banky zdôraznili, že plánované odstávky nie sú výsledkom bezpečnostného problému, ale predstavujú nevyhnutnú súčasť pravidelnej aktualizácie digitálnych systémov. Cieľom technologických zásahov je zabezpečiť zvýšenie stability, spoľahlivosti a bezpečnosti online služieb, čím by sa mali v budúcnosti výrazne zredukovať prípadné výpadky či technické problémy.
Technické tímy oboch bánk budú počas odstávky intenzívne pracovať na čo najrýchlejšom znovuspustení elektronických platforiem v plánovaných časoch. Banky zároveň doporučujú svojim zákazníkom sledovať aktuálne oznámenia, uverejňované na ich webových stránkach alebo prostredníctvom emailu. Týmto môžu klienti efektívne predchádzať nečakaným problémom, ktoré by ich mohli počas plánovanej technologickej odstávky nemilo prekvapiť.
Aj napriek dočasným komplikáciám, ktoré môžu klienti v priebehu víkendu zažiť, sú ČSOB a mBank presvedčené, že uvedené opatrenia povedú k dlhodobému skvalitneniu a väčšej spokojnosti klientov so svojimi digitálnymi službami.