Obavy z nedostatočného dojazdu elektromobilov sú medzi vodičmi bežné, avšak štúdie ukazujú, že tento problém je v praxi zanedbateľný. Podľa prieskumu nezávislej organizácie Plug In America sa len 23 percent vodičov považuje dojazd za zásadný problém a tieto obavy väčšinou pominú po kúpe vozidla. Mnohí vodiči totiž zistia, že ich každodenné jazdenie nevyžaduje taký veľký dojazd, ako si spočiatku mysleli.
Dojazd elektromobilov a reálne využitie
Hoci technológie už dnes umožňujú vývoj elektromobilov s dojazdom 400 až 600 kilometrov, v praxi vodiči využívajú len malú časť tejto kapacity. Analýza spoločnosti Recurrent poukázala na to, že priemerný vodič v USA denne najazdí približne 65 kilometrov, čo predstavuje iba 12,6 percenta z priemerného papierového dojazdu elektromobilov. Aj vozidlá s dojazdom až 600 kilometrov sú denne využívané len na približných 11 percent kapacity batérie.
Z analýzy ďalej vyplynulo, že vodiči efektívnejšie využívajú elektromobily s menším dojazdom. Vozidlá s dojazdom 120 až 160 kilometrov denne využívajú na 22,8 percenta kapacity batérie, zatiaľ čo pri autách s dojazdom 600 až 640 kilometrov je tento podiel len 7,9 percenta. Mnoho vodičov pritom zvažuje väčšie batérie len pre pocit istoty na dlhších trasách, ktoré však absolvujú len výnimočne.

Menšie batérie ako cesta k nižším cenám
Výroba elektromobilov s menšími batériami by mohla významne znížiť ich cenu, čím by sa stali dostupnejšie pre širšie spektrum kupujúcich. Batérie sú dnes jednou z najdrahších súčastí elektrických vozidiel, pričom menšie batérie by nielen znížili náklady, ale tiež zlepšili celkovú efektivitu a váhu vozidiel. Podľa odborníkov by elektromobil s dojazdom okolo 320 kilometrov postačoval na 99 percent každodenných jázd vodičov.
Niektoré automobilky už tento trend zachytávajú. Napríklad startup Slate plánuje lacný pick-up s dojazdom 240 kilometrov, zatiaľ čo Ford oznámil elektrický pick-up s batériou o kapacite 51 kWh. Tieto vozidlá majú slúžiť najmä na mestskej a medzimestské jazdenie, pričom očakávaná nižšia cena by mohla prilákať väčší počet záujemcov.
Problémom je infraštruktúra, nie dojazd
Okrem ekonomických výhod menších batérií by mohla dostupnosť elektromobilov pozitívne ovplyvniť aj ich nabíjacia infraštruktúra. Podľa Plug In America sa totiž dojazd elektromobilov prestáva považovať za problém. Oveľa väčší vplyv na kúpu elektrických áut má dostupnosť nabíjacích staníc a ich rozmiestnenie. Rozvoj infraštruktúry by preto mohol byť kľúčom k ďalšiemu rozšíreniu elektromobility.