Slovenská pošta sa rozhodla rozšíriť svoj existujúci ekosystém digitálnych služieb. Prostredníctvom modernizácie svojej mobilnej aplikácie plánuje zefektívniť komunikáciu a služby pre svojich klientov, čím by mala znížiť nevyhnutnosť návštev na pobočkách. Zákazníkom tak ponúkne pohodlnejší prístup k rôznym úkonom priamo z ich smartfónov.
Zjednodušenie vrátenia zásielok aj nové platobné možnosti
Novinkou, ktorá má byť čoskoro predstavená, bude zjednodušenie procesu na vrátenie zásielok. Táto funkcionalita bude platiť nielen pre veľké e-shopy, ale aj pre menšie predajné portály a dokonca aj pre súkromnú výmenu tovaru medzi občanmi. Týmto krokom chce Slovenská pošta uľahčiť manipuláciu s balíkmi, najmä ak nebude obsahovať očakávaný tovar. Presný termín zavedenia tejto funkcie zatiaľ nebol zverejnený.
Ďalšia pripravovaná aktualizácia aplikácie umožní klientom elektronicky uhradiť širšie spektrum poplatkov. Zvažuje sa tiež pridanie možnosti online rezervácie termínov pre služby, ktoré vyžadujú viac času a osobnú asistenciu zamestnancov pošty. V plánoch je i implementácia funkcie na overenie identity, čo má ešte viac prispieť k uľahčeniu procesov pri využívaní poštových služieb.

Existujúce funkcie zvyšujú využiteľnosť aplikácie
Mobilná aplikácia Slovenskej pošty je na trhu už od roku 2019 a svojimi užitočnými funkciami si získala široké spektrum používateľov. Medzi najpopulárnejšie nástroje patrí sledovanie zásielok, kde zákazníci získavajú detailný prehľad o aktuálnom stave svojich balíkov a zásielok, vrátane informácií o prichádzajúcich aj odchádzajúcich položkách.
Ďalšie praktické funkcie zahŕňajú možnosť zmeniť dátum doručenia, predĺžiť obdobie ukladania zásielky na pošte či presmerovať balík na inú pobočku alebo do Balíkoboxu. Už teraz aplikácia umožňuje podať a zaplatiť zásielky online bez potreby osobného kontaktu. Po príprave zásielky ju klient môže doručiť do zvoleného Balíkoboxu alebo na poštu.
Aplikácia rozširuje používateľskú základňu
Za viac ako štyri roky existencie dosiahla aplikácia Slovenskej pošty približne 650-tisíc stiahnutí. Z nich aktívne aplikáciu používa okolo 150-tisíc ľudí, a to nielen na Slovensku, ale aj vo viac ako 100 ďalších krajinách, vrátane Česka, Nemecka, USA či Nového Zélandu. Dostupná je bezplatne pre zariadenia s operačným systémom Android i iOS prostredníctvom obchodov Google Play a App Store.
Generálny riaditeľ Slovenskej pošty zdôraznil, že cielené inovácie majú za cieľ zlepšiť používateľský zážitok a minimalizovať čas strávený na pobočkách. Aplikácia tak zjednodušuje každodenný život svojim zákazníkom a v budúcnosti by mala ponúkať ešte širší rad užitočných funkcionalít.