Používateľom aplikácie WhatsApp na Slovensku začali prichádzať nové správy, ktoré zasiela priamo prevádzkovateľ platformy – spoločnosť Meta. Niektorí používatelia boli spočiatku zaskočení a opatrní, keďže WhatsAppom v poslednom období kolovalo viacero podvodných správ a nebezpečných útokov hackerov. V tomto prípade však ide o legitímnu novinku. Spoločnosť Meta, ktorá vlastní WhatsApp, totiž oficiálne spustila nový komunikačný kanál vytvorený špeciálne pre používateľov v krajinách Európskej únie vrátane Slovenska, ako aj pre používateľov vo Veľkej Británii.
Jednosmerná komunikácia s užitočnými tipmi
WhatsApp prostredníctvom vlastného webu potvrdil, že používatelia majú odteraz možnosť prijímať správy priamo zo svojho oficiálneho účtu. Tento účet je určený na prezentovanie užitočných informácií o nových funkciách, zmenách v aplikácii, ako aj tipov, ktoré pomôžu používateľom efektívnejšie využívať ponúkané služby. Je dôležité zdôrazniť, že táto komunikácia prebieha výlučne jednosmerne. Používatelia nemôžu na správy odpovedať, ani nie je možné na účet spoločnosti volať alebo mu písať správy.
Ako prevádzkovateľ WhatsApp oboznámil používateľov prostredníctvom svojej webovej stránky, jednotlivé krajiny EÚ budú mať túto novú funkciu sprístupnenú postupne. Platforma už v týchto dňoch začala zasielať správy prvým slovenským používateľom, pričom postupne budú nasledovať aj ostatní.

Používatelia môžu ľahko identifikovať oficiálny účet WhatsAppu podľa špeciálneho modrého odznaku s bielou fajkou, ktorý je umiestnený hneď vedľa názvu účtu. Súčasťou je tiež jasne napísané upozornenie, že ide o oficiálny účet spoločnosti WhatsApp. Ak však dostanete správu z účtu, ktorý takýto odznak nemá, rozhodne ide o podvod, a Meta dôrazne odporúča takýto účet okamžite nahlásiť a zablokovať.
Jednoduchá možnosť zablokovania správ
WhatsApp zároveň deklaruje, že rešpektuje právo používateľov rozhodovať o tom, či si želajú dostávať tieto oficiálne informácie. Z tohto dôvodu majú používatelia možnosť komunikáciu zablokovať alebo archivovať. Po archivácii sa chat s oficiálnymi informáciami presunie zo zoznamu hlavných konverzácií do archívu, kde nebude neustále viditeľný. Rozhodnutie o úplnom zablokovaní znamená, že používateľ už nebude pravidelne dostávať žiadne správy, hoci spoločnosť pripúšťa, že v niektorých výnimočných prípadoch – napríklad pri veľmi dôležitých upozorneniach týkajúcich sa samotného účtu – môže takéto správy aj napriek blokácii zaslať. Ak používateľ zmení názor a rozhodne sa komunikáciu obnoviť, môže ju kedykoľvek ľahko odblokovať.
WhatsApp ponúka viacero oficiálnych kanálov na rôzne účely
Okrem všeobecného komunikačného kanála, ktorý teraz spoločnosť Meta zaviedla v Európskej únii, disponuje WhatsApp aj inými špecializovanými účtami. Patrí k nim napríklad „WhatsApp Support“, ktorý slúži na praktickú pomoc používateľom v prípade ich technických problémov alebo otázok, ďalej účet „WhatsApp Surveys“, pomocou ktorého WhatsApp získava spätnú väzbu na zlepšenie svojich funkcií, či účet „WhatsApp Business“, ktorý slúži špecificky podnikateľom a firmám na získanie informácií a užitočných rád o využití aplikácie WhatsApp Business.
Zavedenie nových komunikačných kanálov prináša používateľom WhatsAppu na Slovensku prehľadné informácie a tipy v rodnom jazyku, avšak zároveň ponecháva dostatočný priestor na individuálne nastavenie príjmu správ. Používateľ sa teda môže rozhodnúť, či chce byť informovaný priamo platformou alebo komunikáciu zaradiť do archívu či úplne zablokovať.