Slovenská sporiteľňa a mBank avizovali rozsiahle technologické odstávky, ktoré počas druhého júnového víkendu výrazne ovplyvnia dostupnosť ich služieb. Banky zhodne informovali, že cieľom týchto opatrení je modernizácia digitálnych systémov a zlepšenie zákazníckej spokojnosti s poskytovanými finančnými službami. Klienti by sa preto mali pripraviť na plánované obmedzenia používania elektronických služieb a platobných kariet, prípadne si zabezpečiť dostatok hotovosti na nevyhnutné výdavky.
Slovenská sporiteľňa vypne digitálne služby na celý deň
Rozsiahla odstávka digitálnych systémov Slovenskej sporiteľne prebehne v sobotu 14. júna od skorých ranných hodín. Už od 4:00 ráno budú pre klientov úplne nedostupné vybrané digitálne kanály banky vrátane internetového bankovníctva George, mobilných aplikácií, ako aj firemného internetového riešenia Business24. Táto kompletná odstávka služieb bude trvať až do neskorých večerných hodín, pričom opätovná aktivácia systémov je plánovaná po 23:00.
Významný vplyv na klientov bude mať predĺžená odstávka vkladových bankomatov, ktoré budú mimo prevádzky od 4:00 ráno do približne 21:30 večer. Okrem toho používatelia nebudú mať možnosť zrealizovať bežné bankové operácie ako sú platobné prevody, zakladanie či úprava trvalých príkazov alebo kontrola zostatku na účte. Pozastavené budú aj notifikačné služby vrátane push oznámení, SMS upozornení a e-mailových správ týkajúcich sa finančných transakcií. Prípadné elektronické výpisy budú tiež doručené so značným oneskorením.

Slovenská sporiteľňa zdôrazňuje, že po dokončení plánovanej aktualizácie systémov bude banka schopná poskytovať stabilnejšie, modernejšie a na klientov viac orientované služby, vďaka ktorým bude ich budúca práca s financiami jednoduchšia a bezpečnejšia.
mBank pripravuje odstávku online služieb a kartových operácií
V podobnom rozsahu, hoci s kratším trvaním, dôjde k zneprístupneniu elektronických služieb v nedeľu 15. júna v mBank. Banka svoje digitálne platformy vypne o 2:30 ráno a ich opätovné uvedenie do prevádzky je plánované už o 11:00 dopoludnia. Počas tohto obdobia nebudú fungovať online bankovníctvo, mobilné aplikácie a ani online platby kartami.
Klienti mBank budú tiež nútení odložiť realizáciu plánovaných finančných transakcií. Nedostupné budú SEPA prevody, okamžité platby, ale aj všetky nové žiadosti o ďalšie bankové produkty, služby či akékoľvek zmeny v rámci existujúcich finančných produktov.
Podľa vyjadrení banky je táto odstávka neodkladná na zabezpečenie vyššej stability a zlepšenie používateľského zážitku v digitálnom prostredí. Po jej dokončení budú klienti profitovať zo zvýšenej spoľahlivosti systémov a zjednodušenia jednotlivých úkonov pri správe financií.
Banky vyzývajú klientov, aby sa na víkend dobre pripravili
Vzhľadom na plánované technologické odstávky banky upozorňujú svojich klientov, že je nevyhnutná starostlivá príprava na tieto obmedzenia. Odporúčajú zabezpečiť si s dostatočným predstihom potrebnú hotovosť na pokrytie víkendových výdavkov a zrealizovať kritické platby ešte pred začiatkom odstávok.
Hoci technologické odstávky znepríjemnia víkend veľkej časti bankových klientov po celom Slovensku, predstavujú podľa bánk nevyhnutnú investíciu do budúcnosti. Digitálne bankovníctvo sa postupne stáva hlavným spôsobom, akým zákazníci komunikujú so svojimi financiami a banky sa tomuto vývoju prispôsobujú modernizáciou svojich technológií.
Uvedené odstávky patria medzi najrozsiahlejšie technologické operácie v slovenskom bankovníctve v tomto roku. Trend modernizácie a zvyšovania digitálnej výbavy bánk naznačuje čoraz výraznejšie zmeny v používaní a očakávaniach klientov. Bankové inštitúcie preto deklarujú snahu čo najlepšie naplniť digitálne požiadavky zákazníkov, aby im v budúcnosti zabezpečili rýchlejšie, jednoduchšie a pohodlnejšie bankovanie.
Okrem Slovenskej sporiteľne a mBank ohlásila plánovanú technologickú prestávku aj ďalšia významná banka na slovenskom trhu. Podrobnosti nájdete v našom samostatnom článku na túto tému.