Jeden z najväčších reťazcov drogérií na Slovensku, DM, oznámil stiahnutie obľúbenej potraviny zo všetkých svojich predajní. Ide o bezpečnostné opatrenie s cieľom ochrániť vybranú skupinu zákazníkov so špecifickou potravinovou intoleranciou. Potravina je inak pre zdravých spotrebiteľov bezpečná, no u alergikov môže vyvolať zdravotné ťažkosti.
Preventívny krok v záujme bezpečnosti
DM aktuálne sťahuje z predaja dmBio chrumkavé müsli s bobuľovým ovocím v balení 500 gramov, pričom dotknuté produkty majú minimálnu trvanlivosť do 11. decembra 2025. Dôvodom tohto kroku je možné nesprávne označenie alergénov na balení – konkrétne ide o potenciálny výskyt stôp lupiny (vlčí bôb). Tento alergén môže predstavovať problém pre ľudí, ktorí trpia alergiou alebo neznášanlivosťou na túto rastlinu. Ostatným zákazníkom však konzumácia tohto müsli podľa reťazca žiadne riziko nepredstavuje.
Podľa dostupných údajov podnik prijal opatrenie ako formu preventívnej ochrany spotrebiteľa. Spätné vrátenie produktu je odporúčané výhradne zákazníkom, ktorí si uvedomujú svoju alergiu alebo neznášanlivosť na vlčí bôb. Títo spotrebitelia môžu výrobok priniesť do ktorejkoľvek predajne DM, kde dostanú ďalšie informácie o možnostiach vrátenia alebo náhrady produktu.

Müsli patrí medzi obľúbené raňajkové voľby
Müsli všeobecne patrí medzi veľmi obľúbené produkty slovenských domácností najmä ako súčasť zdravých raňajok. Obsahuje zmes obilných vločiek, orechov, semienok, sušeného ovocia a často aj kúskov čokolády. Výrobok je ceněný pre svoju výživnú hodnotu, rýchlu prípravu a energetický prínos na začiatku dňa. Variant dmBio chrumkavé müsli s bobuľovým ovocím patrí k stálym položkám v sortimente DM, a zasiahnutý bol výlučne produkt s konkrétnym dátumom minimálnej trvanlivosti.
Postup pre zákazníkov a kontaktné informácie
V prípade akýchkoľvek otázok alebo nejasností môžu zákazníci kontaktovať DM prostredníctvom online formulára na webe alebo bezplatnej zákazníckej linky 0800 111 881, ktorá je k dispozícii každý pracovný deň v čase od 08:00 do 17:00. DM deklaruje, že kvalita a bezpečnosť tovaru patria medzi jej najvyššie priority, a preto neváhala pristúpiť k stiahnutiu dotknutého produktu z predaja. K vráteniu müsli sú vyzvaní zákazníci trpiaci príslušnou alergiou či intoleranciou, zatiaľ čo ostatní spotrebitelia môžu výrobok bez obáv konzumovať.