Slovenský elektronický obchod čelí závažnému problému súvisiaceho s aktivitami estónskej firmy HQ Group Ou. Spotrebitelia vo veľkom nahlasujú prípady doručovania nesprávneho a nevyhovujúceho tovaru, čo vedie k značným finančným stratám. Každý incident zahŕňa sumy od päťdesiat do šesťdesiat eur a zákazníci často narážajú na nemožnosť navrátenia svojich prostriedkov či riešenia svojich problémov.
Systémové nedostatky a distribučné praktiky
Očividným problémom čelí distribučný model spoločnosti, ktorý využíva služby Slovenskej pošty ako významného logistického partnera. Fakt, že spoločnosť spolupracuje so Slovenskou poštou, v mnohých zákazníkoch vyvoláva dôveru, ktorá im však bráni v skoršom odhalení možných nezrovnalostí. Balíky bývajú doručované prostredníctvom štandardných kanálov, čím sa znižuje pozornosť príjemcov voči možným hrozbám.
Kompromitujúcim aspektom pre identifikáciu firmy je aj jej využívanie P.O. BOX adresy na komunikáciu so zákazníkmi, čo je síce častou praxou v medzinárodnom obchode, no súčasne to zamedzuje priamej identifikácii firmy a jej fyzickej lokácie. Na adrese uvedenej ako sídlo spoločnosti sa nachádza iba pobočka Slovenskej pošty, bez akejkoľvek zmienky o reálnej prítomnosti prevádzky HQ Group Ou.

Podozrenia na zneužívanie osobných údajov
Okrem doručovania nevyhovujúceho tovaru sa začali objavovať prípady zasielania neželaných produktov, čím vzniká podozrenie na potenciálne zneužívanie osobných údajov slovenských občanov. Táto situácia ešte zvyšuje obavy verejnosti, pričom niektorí doručovatelia už sami upozorňujú zákazníkov na podozrivý obsah zásielok. Rozsah tohto javu sa javí byť značne rozšírený, čo vyvíja tlak na okamžité riešenie ochrany spotrebiteľských práv.
Možnosti riešenia problému
Slovenská pošta vo svojich vyjadreniach uznala existenciu dvoch reklamácií voči zásielkam od HQ Group Ou, avšak súčasne zdôraznila doterajšie pozitívne skúsenosti s touto firmou. Tento rozpor medzi oficiálnym postojom a narastajúcim počtom sťažností podčiarkuje potrebu dôkladného prešetrenia situácie.
Postihnutým zákazníkom sa odporúča okamžite kontaktovať políciu na tiesňovej linke 158 alebo osobne na najbližšom oddelení. Alternatívou je podanie podnetu Slovenskej obchodnej inšpekcii, ktorá je oprávnená zasahovať do podozrivých praktík v obchodných oblastiach. Tieto kroky sú považované za kľúčové v riešení situácie, ktorá má už teraz významný dopad na spotrebiteľov na Slovensku.