Slovenský potravinový reťazec Milk-Agro prechádza obdobím výrazného útlmu. Spoločnosť, ktorá ešte nedávno patrila k najväčším hráčom na trhu podľa počtu predajní, v krátkom čase zrušila časť svojej siete vrátane jedinej prevádzky v Bratislave. Od septembra 2025 ubudlo z mapy Slovenska spolu 13 predajní, pričom finančné výsledky naznačujú zhoršujúcu sa kondíciu firmy.
Milk-Agro vzniklo v roku 1992 v Prešove a vybudovalo si silné meno najmä vďaka mliečnym výrobkom značky SABI. Popri výrobe firma systematicky rozširovala aj vlastnú maloobchodnú sieť. Ešte v septembri 2025 prevádzkovala 196 predajní, čím sa dostala na čelo rebríčka na slovenskom trhu a počtom pobočiek predbehla aj veľké zahraničné značky. Napríklad Tesco v tom čase evidovalo 181 prevádzok.
Tiché zatváranie predajní
Situácia sa však v posledných mesiacoch výrazne zmenila. Podľa informácií portálu Index vedenie reťazca pristúpilo k rozsiahlym škrtom v sieti, pričom oproti septembru má Milk-Agro o trinásť predajní menej. Oficiálne dôvody spoločnosť nezverejnila a s médiami dlhodobo nekomunikuje, čo potvrdzujú aj regionálne portály sledujúce dianie v maloobchode.

Zrušené prevádzky sa dotkli predovšetkým slabších lokalít, no symbolický význam má najmä odchod z hlavného mesta. Milk-Agro sa historicky orientovalo na východné Slovensko, kde si vybudovalo stabilnú zákaznícku základňu, zatiaľ čo pôsobenie na západe krajiny zostalo len epizódou.
Neúspešná Bratislava
Pokus o expanziu do Bratislavy prišiel v roku 2021 otvorením predajne v Ružinove. Dnes je táto prevádzka minulosťou a na mieste zostali len reklamné prvky pripomínajúce jej existenciu. Predajňa ukončila činnosť ešte pred koncom novembra 2025, konkrétne 28. novembra, pričom oficiálne poďakovanie zákazníkom zverejnila spoločnosť na sociálnej sieti až 9. decembra.
V emotívnom odkaze sa tím bratislavskej predajne rozlúčil so zákazníkmi a poďakoval za priazeň počas fungovania prevádzky. Uzavretie sa odohralo bez širšej komunikácie a bez vysvetlenia dôvodov, čo zapadá do celkového informačného ticha firmy v poslednom období.
Zisk takmer zmizol
Kroky v maloobchodnej sieti sprevádza aj zhoršenie hospodárskych výsledkov. Údaje portálu FinStat ukazujú, že zisk spoločnosti sa v roku 2024 prepadol takmer na nulu. Kým v roku 2023 dosiahol viac ako 750-tisíc eur, vlani predstavoval už len 17 600 eur. Tržby pritom zostali približne na úrovni 115 miliónov eur, podobne ako rok predtým.
Budúci vývoj Milk-Agro je zatiaľ otvorený. Napriek ústupu z niektorých regiónov si spoločnosť na východnom Slovensku naďalej udržiava silnú pozíciu najmä v segmente mliečnych výrobkov. To, či sa jej podarí stabilizovať sieť aj finančné výsledky, ukážu až nasledujúce mesiace.