Pred pár mesiacmi vyvolalo nadšenie divákov oznámenie návratu úspešnej speváckej šou SuperStar na televízne obrazovky Markízy a Novy. Po historicky najdlhšej pauze medzi sériami bola nová česko-slovenská edícia plánovaná na jeseň 2025. Aktuálne informácie však naznačujú nečakanú zmenu plánov.
Jeseň bez SuperStar, príde nový koncept
Podľa informácií, ktoré publikoval portál Mediálne, sa obľúbená spevácka súťaž SuperStar túto jeseň neobjaví na obrazovkách Markízy a českej Novy. Zmena v plánoch prichádza napriek tomu, že uvedenie novej série bolo pôvodne zahrnuté aj v oficiálnych tohtoročných vysielacích schémach oboch televízií. Oficiálny dôvod avizovaného odkladu na neskoršie obdobie zatiaľ nebol zo strany televíznych spoločností zverejnený.
Zatiaľ čo presný termín premiéry ostáva otvorený, televízie momentálne údajne aktívne pracujú na so zásadnou inováciou populárneho formátu. Pripravované zmeny majú byť podľa vyjadrení PR manažéra Markízy Tadeáša Kurku mimoriadne ambiciózne. Diváci sa môžu tešiť na koncept, v ktorom budú oveľa početnejšie živé prenosy priamo z rôznych regiónov Slovenska a Česka – hlavný dôraz sa kladie na prepojenie televíznych prenosov s lokálnymi komunitami. Cieľom je vytvoriť nové divácky atraktívne regionálne podujatia, ktoré by šou preniesli aj mimo televíznych štúdií a zároveň podporili spoločenský záujem vo viacerých slovenských a českých mestách. Predpokladaná komplexnosť realizácie tohto nového konceptu by mohla byť dôvodom pozdržania projektu na neskoršie obdobie.

SuperStar zmenila pred dvoma dekádami slovenskú televíznu scénu
SuperStar má v slovenskom prostredí status fenoménu a je súčasťou kultúrnej histórie televízie. Od prvej série s názvom Slovensko hľadá SuperStar, ktorú pred dvadsiatimi rokmi odvysielala Slovenská televízia, si táto šou získala výraznú popularitu. V sezóne 2004 zaznamenávala rekordy sledovanosti, keď finálové kolá pravidelne sledovali milióny divákov – finálový večer vtedy pritiahol takmer dva milióny Slovákov. Nešlo len o televíznu udalosť: formát vytvoril v krajine skutočné spoločenské šialenstvo sprevádzané prudkým zvýšením záujmu o finalistov, ich piesne a merchandising.
Víťazkou historicky prvého slovenského ročníka sa stala speváčka Katarína Koščová z Prešova. Okrem nej sa výraznejšie presadila najmä jej finálová súperka Martina Šindlerová, aj keď tá sa neskôr od médií stiahla. Komerčne najúspešnejším finalisom, ktorý vzišiel z prvej série, je však spevák Miro Jaroš. Ten pôvodne skúšal zaujať prevažne dospelú poslucháčsku základňu, no jeho kariéra sa výrazne uchytila až v detskej tvorbe, ktorej sa intenzívne a úspešne venuje dodnes.
Hoci sa fanúšikovia šou túto jeseň nedočkajú, televízie si od nového regionálne zameraného konceptu očividne veľa sľubujú. SuperStar sa tak do vysielania vráti pravdepodobne neskôr, s novým impulzom a ambíciou zopakovať celospoločenský úspech prvej legendárnej edície.