Instagram, jedna z najpopulárnejších aplikácií spoločnosti Meta, konečne prichádza na tablety iPad. Po dlhých rokoch čakania a početných žiadostiach zo strany používateľov spoločnosť ustúpila od svojho pôvodného postoja a podľa aktuálnych informácií spustí špecializovanú verziu aplikácie pre iPad ešte tento rok.
Testovanie aplikácie potvrdzuje skoré uvedenie
Podľa informácií Marka Gurmana z agentúry Bloomberg aktuálne prebieha interné testovanie Instagramu pre iPad vo vnútri spoločnosti Meta. Hoci presný dátum uvedenia aplikácie zatiaľ nie je známy, predpokladá sa, že dostupná bude najneskôr do konca aktuálneho kalendárneho roka.
Jedným z hlavných dôvodov, ktorý mal doteraz spoločnosti brániť vo vývoji dedikovanej aplikácie pre iPad, bolo pôvodné zameranie Instagramu na štvorcové fotografie. Spoločnosť Meta sa údajne obávala, že typická štvorcová podoba obsahu nebude na väčších displejoch iPadov pôsobiť atraktívne. V súčasnosti však Instagram od pôvodných formátových obmedzení postupne upúšťa, čo odstránilo hlavnú prekážku pre uvedenie aplikácie na tablety Apple.
Rozhodnutie spoločnosti predstaviť aplikáciu Instagram pre iPad prichádza len krátko po tom, čo Meta minulý týždeň prekvapujúco uviedla aj aplikáciu WhatsApp pre iPad. Používateľom tabletov od Applu, medzi ktorými je veľké množstvo influencerov, kreatívcov a firiem, tento krok umožní lepšiu prezentáciu vlastného obsahu.
Väčšie displeje tabletov ako príležitosť pre influencerov
Už dnes veľkú časť používateľov Instagramu tvoria influenceri, firmy a tvorcovia vizuálne atraktívneho obsahu. Z nového kroku spoločnosti Meta budú títo používatelia pravdepodobne profitovať najviac. Väčší a detailnejší displej iPadov im prinesie možnosť lepšieho zobrazenia fotiek a videí, a tým osloví širšie publikum.
Zároveň sa objavujú informácie, že Instagram by mohol na iPad priniesť aj nové formáty obsahu vhodné práve pre tablety. Portál BGR.com sa vo svojej nedávnej analýze domnieva, že môže ísť napríklad o špeciálne prispôsobené videá na šírku obrazovky, ktoré budú využívať predĺžený časový limit videí. Len nedávno totiž Instagram zvýšil maximálnu dĺžku videí zo súčasných 90 sekúnd až na 3 minúty. Rozšírenie aplikácie pre tablety Applu tak len rozširuje potenciál ich kvalitného prehrávania a následne aj atraktivitu pre divákov.
Strategický krok proti konkurencii
Uvedenie Instagramu na iPad však nemusí byť iba reakciou na dopyt používateľov. Podľa informácií denníka The Information za týmto rozhodnutím môže byť strategický zámer spoločnosti Meta, súvisiaci s konkurenčným bojom o americký trh so sociálnou sieťou TikTok. V prípade, že by TikTok čelil zákazu na trhu USA, Meta by sa pokúsila čo najviac získať jeho používateľov práve vďaka rozšíreniu dostupnosti Instagramu na ďalšie populárne zariadenia.
Vydanie aplikácie Instagram pre iPad teda predstavuje nielen príležitosť pre používateľov lepšie využiť väčšie displeje tabletov od Applu, ale aj výhodu pre konkurenčný boj spoločnosti Meta na poli sociálnych sietí. Novinku by používatelia mali privítať najneskôr koncom aktuálneho roka, presný dátum jej uvedenia však zatiaľ známy nie je.