NEWSBYTE.sk
utorok, 8. júl 2025
  • Titulka
  • Slovensko
  • Ekonomika
  • Zahraničie
  • Politika
  • Technológie
  • EK
  • Slovensko
  • auto
  • Vláda
  • AI
  • Daň
  • Slováci
  • peniaze
NEWSBYTE.skNEWSBYTE.sk
Hľadať
Follow US
© 2025 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.
NEWSBYTE.sk > Blog > Novinky > Diváci zaplačú: YouTube začne vkladať reklamy do najlepších momentov videí
Novinky

Diváci zaplačú: YouTube začne vkladať reklamy do najlepších momentov videí

YouTube zavádza agresívny typ reklám. Pomocou umelej inteligencie nájde vo videu najzaujímavejší moment a práve ten preruší reklamou.

19. mája 2025

Platforma YouTube prichádza s inováciou, ktorá vyvoláva medzi používateľmi rozporuplné reakcie. Najväčšia svetová služba na zdieľanie a sledovanie videí nasadzuje novú reklamnú stratégiu, ktorá zásadne mení spôsob zobrazovania reklám počas prehrávania. YouTube využíva umelú inteligenciu na to, aby reklamy zobrazoval práve v najnapínavejších a najzaujímavejších momentoch videa, čo môže výrazne ovplyvniť zážitok zo sledovania pre milióny divákov.

Reklamy v najemocionálnejších momentoch videí

Nový formát, pomenovaný ako „Peak Points“, analyzuje obsah videa pomocou umelej inteligencie. Systém dokáže automaticky určiť, kedy sa vo videu odohráva najvzrušujúcejší alebo dramaticky najvyhrotenejší okamih, a práve v tej chvíli prestrihne video reklamou. Tento prístup je známy aj z tradičných televízií, ktoré často prerušujú program vtedy, keď dianie dosiahne vrchol napätia. YouTube sa tak rozhodlo adaptovať osvedčené postupy zo sveta klasického vysielania na digitálnu platformu, aby maximalizovalo príjmy z reklám.

Pre používateľov bez predplatného YouTube Premium to znamená, že počas sledovania môžu nastať situácie, keď bude video prerušované práve v najzaujímavejších alebo najsilnejších emocionálnych chvíľach. Umelá inteligencia tak nielenže umožňuje cielenejšie vkladanie reklám, ale aj účinnejšie zvyšuje potenciál výnosov z najviac sledovaných a zdieľaných videí.

TECHBYTE
Veľká skupina Slovákov sa cíti oklamaná. Štát im sľúbil TOTO a doteraz to nie je realitou

Veľká skupina Slovákov sa cíti oklamaná. Štát im sľúbil TOTO a doteraz to nie je realitou

AKTUÁLNE: Potvrdili ďalší HROMADNÝ útok. Ľudia majú byť pripravení na najhoršie (čo sa stalo)

AKTUÁLNE: Potvrdili ďalší HROMADNÝ útok. Ľudia majú byť pripravení na najhoršie (čo sa stalo)

POZOR: Slovenská pošta je BEZRADNÁ. Ak vám kuriér donesie takýto balíček, volajte 158!

POZOR: Slovenská pošta je BEZRADNÁ. Ak vám kuriér donesie takýto balíček, volajte 158!

Veľká skupina Slovákov sa cíti oklamaná. Štát im sľúbil TOTO a doteraz to nie je realitou
Veľká skupina Slovákov sa cíti oklamaná. Štát im sľúbil TOTO a doteraz to nie je realitou
AKTUÁLNE: Potvrdili ďalší HROMADNÝ útok. Ľudia majú byť pripravení na najhoršie (čo sa stalo)
AKTUÁLNE: Potvrdili ďalší HROMADNÝ útok. Ľudia majú byť pripravení na najhoršie (čo sa stalo)
POZOR: Slovenská pošta je BEZRADNÁ. Ak vám kuriér donesie takýto balíček, volajte 158!
POZOR: Slovenská pošta je BEZRADNÁ. Ak vám kuriér donesie takýto balíček, volajte 158!

Vyššie zisky pre inzerentov, väčšie frustrácie pre divákov

Z pohľadu inzerentov predstavuje nová stratégia príležitosť, ako osloviť divákov presne vtedy, keď ich pozornosť kulminuje. Reklamy, ktoré sa objavia v rozhodujúcich momentoch, majú vyššiu sledovanosť a potenciálne lepšie výsledky. YouTube potvrdzuje, že tento formát plánuje nasadiť predovšetkým pri populárnych videách, kde je očakávaný veľký dosah a vyšší zárobok z reklamy.

Diváci však túto zmenu hodnotia prevažne negatívne, keďže nečakané prerušenia v kľúčových scénach môžu zážitok zo sledovania úplne pokaziť. Ako príklad YouTube uvádza situáciu, kedy je video prerušené reklamou hneď po romantickej žiadosti o ruku – teda v najpútavejšom okamihu. Nie je zatiaľ známe, či budú môcť diváci tieto reklamy preskočiť, alebo ich budú musieť sledovať až do konca.

Nová politika je v súčasnosti vo fáze testovania a globálne nasadenie má nasledovať v budúcich mesiacoch. Ak si používatelia nechcú nechať narušiť sledovanie videí v rozhodujúcich okamihoch, platforma im ponúka platené predplatné YouTube Premium ako jediné riešenie pre zážitok bez prerušení.

ŠTÍTKY:autoEKpríjmyUmelá inteligencia
Zdieľať tento článok
Facebook Skopírovať odkaz
Predchádzajúci článok Prevrat v spravodajstve: Markíza spúšťa NOVÚ online televíziu TN LIVE pre mladých
Ďalší článok Podvodníci spustili HROMADNÝ útok: Ľudia na WhatsAppe prichádzajú o stovky eur
Najčítanejšie
NEKOMPROMISNÉ rozhodnutie: Táto krajina berie vodičáky všetkým seniorom bez výnimky, vek je jediným kritériom
Novinky Zahraničie
SPP varuje: Slovensko čaká veľká plynová kríza, kroky EÚ nás môžu zraziť na kolená
Ekonomika Novinky
Máte ju v peňaženke? Jedna nenápadná minca vám môže zarobiť tisíce eur, mnohí Slováci o nej netušia
Ekonomika Novinky
Slovensko na pokraji kolapsu: domácnosti už nezvládajú rekordné zdražovanie, najhoršie v celej EÚ
Ekonomika Novinky
Koniec súkromia: EÚ schválila tvrdý zákon, vaše správy už nebudú tajomstvom (vieme, odkedy platí)
Bezpečnosť Novinky
Ostatní tiež čítajú

Škandál v eurokomisii: Šéfka lieta za peniaze občanov a káže o ochrane klímy, verejnosť žiada vysvetlenie

Na dovolenku autom či lietadlom? Experti spočítali, čo sa oplatí viac (výsledok vás možno prekvapí)

EÚ práve rozhodla o radikálnej zmene: emisie musíme seknúť o 90 %, dotkne sa to každého Slováka

POZOR: Dôchodkový systém sa rúca, mladým Slovákom hrozí chudoba. Ak nechcete prísť o peniaze, treba konať IHNEĎ

AKTUÁLNE: Slováci majú jedinečnú príležitosť, cena kľúčového nástroja padla zo stoviek eur na 7 €

NEWSBYTE.sk
Správy, ktorým môžete dôverovať: Majte neustály prehľad o najnovších udalostiach a živých aktualizáciách zo Slovenska aj zo sveta. Od politiky a ekonomiky cez technológie až po kultúru a zábavu – prinášame vám spoľahlivé a overené informácie v reálnom čase. Sme váš dôveryhodný zdroj správ dostupný nonstop, vždy keď to potrebujete.
Užitočné odkazy
  • Ekonomika
  • Politika
  • Bezpečnosť
  • Zahraničie
  • Technológie
O nás
  • Kontakt
  • Reklama
  • Podmienky používania
  • Cookies

© BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.