NEWSBYTE.sk
pondelok, 3. nov 2025
  • Titulka
  • Slovensko
  • Ekonomika
  • Zahraničie
  • Politika
  • Technológie
  • Slovensko
  • Vláda
  • EK
  • Vodiči
  • auto
  • Daň
  • Slováci
  • peniaze
NEWSBYTE.skNEWSBYTE.sk
  • Titulka
  • Ekonomika
  • Politika
  • Bezpečnosť
  • Zahraničie
  • Technológie
Hľadať
  • Novinky
  • Ekonomika
  • Technológie
  • Bezpečnosť
  • Mobilita
  • Slovensko
  • Zahraničie
  • Politika
  • Kontakt
Follow US
© 2025 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.
NEWSBYTE.sk > Blog > Novinky > Diváci v šoku: Ďalší operátor zavádza povinné sledovanie reklám, pohodlie sledovania archívu sa končí
NovinkyTechnológie

Diváci v šoku: Ďalší operátor zavádza povinné sledovanie reklám, pohodlie sledovania archívu sa končí

Orange od 18. júna 2025 obmedzuje pretáčanie reklám pri sledovaní TV archívov kanálov Markíza cez OTT a IPTV kvôli požiadavke vysielateľa.

18. júna 2025

Operátor Orange začal od stredy 18. júna 2025 uplatňovať prísne obmedzenia pretáčania reklamných blokov pre zákazníkov využívajúcich televízne archívy. Novovzniknuté pravidlá platia výhradne pre sledovanie kanálov mediálnej skupiny Markíza prostredníctvom internetovej OTT a IPTV platformy operátora.

Technické úpravy na žiadosť vysielateľa

Podľa oznámenia spoločnosti Orange ide o technickú zmenu, ktorá bola zavedená ako reakcia na požiadavku samotného vysielateľa – skupiny Markíza. Diváci tak počas prvých troch dní od pôvodného vysielacieho termínu nebudú mať možnosť preskočiť reklamné prestávky v archívnych programoch. Po uplynutí tejto trojdňovej lehoty sa obmedzenie automaticky zruší a používatelia budú opäť môcť pretáčať obsah rovnako ako predtým.

Zmena sa dotýka aj využívania funkcie spustenia programu od začiatku („timeshift“) a nahrávania obsahu. Diváci tak budú musieť reklamné prestávky sledovať kompletne, bez možnosti rýchleho preskakovania. Táto situácia predstavuje výrazný zásah do komfortu diváka, pretože sledovanie obsahu sa tak v niektorých prípadoch môže predĺžiť o niekoľko minút.

TECHBYTE
Tisíce Slovákov môžu ÚPLNE prísť o dôchodok. Štát sprísňuje podmienky

Tisíce Slovákov môžu ÚPLNE prísť o dôchodok. Štát sprísňuje podmienky

POZOR: Messenger aj WhatsApp nečakane skončia. Náhrada nepríde (DÁTUM)

POZOR: Messenger aj WhatsApp nečakane skončia. Náhrada nepríde (DÁTUM)

Nikto v to nedúfal. TENTO deň bude znovu považovaný za deň pracovného pokoja

Nikto v to nedúfal. TENTO deň bude znovu považovaný za deň pracovného pokoja

Tisíce Slovákov môžu ÚPLNE prísť o dôchodok. Štát sprísňuje podmienky
Tisíce Slovákov môžu ÚPLNE prísť o dôchodok. Štát sprísňuje podmienky
POZOR: Messenger aj WhatsApp nečakane skončia. Náhrada nepríde (DÁTUM)
POZOR: Messenger aj WhatsApp nečakane skončia. Náhrada nepríde (DÁTUM)
Nikto v to nedúfal. TENTO deň bude znovu považovaný za deň pracovného pokoja
Nikto v to nedúfal. TENTO deň bude znovu považovaný za deň pracovného pokoja

Operátor zároveň uviedol, že napriek týmto prísnym pravidlám zostáva aspoň krátka jednominútová lehota bez obmedzení – počas prvých 60 sekúnd od spustenia nahrávky môžu zákazníci ľubovoľne pretáčať obsah vpred aj vzad. Táto možnosť umožní pokračovať v sledovaní na mieste, kde divák posledne prerušil sledovanie vybraného programu.

Trend na slovenskom trhu sa rozširuje

Zavedenie opatrení zo strany operátora Orange nie je samostatným javom, ale súčasťou širšieho trendu obmedzovania preskakovania reklamných blokov na slovenskom televíznom trhu. Podobné technické úpravy už predtým aplikovali aj ďalší významní poskytovatelia ako Telekom, Skylink, Digi Slovakia, O2 alebo internetová platforma SledovanieTV. V najbližších dňoch má rovnaké pravidlá zaviesť aj telekomunikačná spoločnosť Slovanet.

Analytici upozorňujú, že za touto zmenou stojí rastúci tlak mediálnych skupín na zvýšenie efektivity a príjmov z reklamných kampaní, ktoré sú čoraz viac využívané práve pri tzv. oneskorenom sledovaní alebo sledovaní z archívov. Markíza, ktorá prevádzkuje nielen hlavnú televíznu stanicu, ale aj kanály Doma, Dajto, Markíza Krimi a Markíza Klasik, týmto krokom sleduje jednoznačný cieľ – zlepšiť monetizáciu reklamného priestoru.

Zmena diváckych návykov v prospech inzercie

Televízny trh na Slovensku aktuálne prechádza významnými zmenami, ktoré ovplyvňujú zaužívané divácke návyky. Zvýšené využívanie televíznych archívov a služieb typu „timeshift“ zásadne mení správanie spotrebiteľov, čo vyvoláva logické dôsledky aj v ekonomických stratégiách jednotlivých vysielateľov a operátorov.

Úpravy obmedzujúce pretáčanie reklám a zvyšujúce expozíciu diváka voči inzertnému obsahu sa preto budú podľa odborníkov ďalej prehlbovať. Aktuálnym rozhodnutím sa Orange pripojil k ostatným významným hráčom na slovenskom trhu, čo dokazuje jasnú tendenciu k dlhodobému upevňovaniu podobných opatrení. To znamená, že sledovanie reklám v rámci archívu sa už v blízkej dobe stane bežnou súčasťou diváckej skúsenosti pre veľkú väčšinu zákazníkov.

Neprehliadnite

Koniec bezplatnej televízie: TV JOJ vypína anténne vysielanie, pripravte sa platiť 7,99 € mesačne
Slováci prišli o ČT :D a ČT art: Obľúbené programy zmizli z ponuky, má to právne aj obchodné dôvody
Poškodení klienti bijú na poplach: Skrachovaná cestovná kancelária sa tajne vracia, láka na nové exotické zájazdy
Markíza a JOJ pod paľbou: Musia ZRUŠIŤ zákaz, ktorý nahneval celé Slovensko (čo sa deje)
ŠTÍTKY:MarkízaMarkíza Krimi
Zdieľať tento článok
Facebook Skopírovať odkaz
Predchádzajúci článok WhatsApp dostal geniálnu novinku od ChatGPT, táto funkcia mení všetko, musíte ju skúsiť okamžite
Ďalší článok Slovensku hrozí pád do priepasti, varovanie zvonku odhaľuje vážne nedostatky štátu
Najčítanejšie
Sestry a pôrodné asistentky sa dočkali: Štát im bude každý mesiac prispievať 250 €. Čo to znamená?
Novinky Slovensko
Poliaci zaviedli PRÍSNE obmedzenie: Pokuty až 1 150 € a zabavené mobily. Turisti v panike, čo sa deje?
Bezpečnosť Novinky
ENERGOPOMOC odhalená: Štát má plán, ako zmierniť vaše účty za energie (čakajte oznámenie)
Ekonomika Novinky
Šetrenie, o ktorom ste nevedeli: Francúzsko odporúča vypínať Wi-Fi. Tieto čísla vás prekvapia
Novinky Zahraničie
Vianočné PREKVAPENIE: Na Slovensko prichádza nový kanál plný filmov a rozprávok – bez reklám a zadarmo!
Novinky Slovensko
Ostatní tiež čítajú

PMÚ zasahuje: Markíza a JOJ čelia VÁŽNYM obvineniam, diváci môžu byť na strane porazených

Markíza v problémoch: Nová šou prepadla, diváci dali prednosť konkurencii aj reprízam

Revolúcia v televíziách: Od dnes môžu Slováci sledovať exkluzívne športové prenosy na nových kanáloch

Daňový experiment sa rúca: Štát zaviedol novinku, teraz mu hrozí blamáž

Krach známej cestovky preverí Žilinka: Išlo o vopred premyslený podvod na klientoch?

NEWSBYTE.sk
Správy, ktorým môžete dôverovať: Majte neustály prehľad o najnovších udalostiach a živých aktualizáciách zo Slovenska aj zo sveta. Od politiky a ekonomiky cez technológie až po kultúru a zábavu – prinášame vám spoľahlivé a overené informácie v reálnom čase. Sme váš dôveryhodný zdroj správ dostupný nonstop, vždy keď to potrebujete.
Užitočné odkazy
  • Ekonomika
  • Politika
  • Bezpečnosť
  • Zahraničie
  • Technológie
O nás
  • Kontakt
  • Reklama
  • Podmienky používania
  • Cookies

© BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.