NEWSBYTE.sk
streda, 17. sep 2025
  • Titulka
  • Slovensko
  • Ekonomika
  • Zahraničie
  • Politika
  • Technológie
  • Slovensko
  • EK
  • Vláda
  • auto
  • Vodiči
  • AI
  • Slováci
  • Daň
NEWSBYTE.skNEWSBYTE.sk
  • Titulka
  • Ekonomika
  • Politika
  • Bezpečnosť
  • Zahraničie
  • Technológie
Hľadať
  • Novinky
  • Ekonomika
  • Technológie
  • Bezpečnosť
  • Mobilita
  • Slovensko
  • Zahraničie
  • Politika
  • Kontakt
Follow US
© 2025 BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.
NEWSBYTE.sk > Blog > Novinky > Diváci v šoku: Ďalší operátor zavádza povinné sledovanie reklám, pohodlie sledovania archívu sa končí
NovinkyTechnológie

Diváci v šoku: Ďalší operátor zavádza povinné sledovanie reklám, pohodlie sledovania archívu sa končí

Orange od 18. júna 2025 obmedzuje pretáčanie reklám pri sledovaní TV archívov kanálov Markíza cez OTT a IPTV kvôli požiadavke vysielateľa.

18. júna 2025

Operátor Orange začal od stredy 18. júna 2025 uplatňovať prísne obmedzenia pretáčania reklamných blokov pre zákazníkov využívajúcich televízne archívy. Novovzniknuté pravidlá platia výhradne pre sledovanie kanálov mediálnej skupiny Markíza prostredníctvom internetovej OTT a IPTV platformy operátora.

Technické úpravy na žiadosť vysielateľa

Podľa oznámenia spoločnosti Orange ide o technickú zmenu, ktorá bola zavedená ako reakcia na požiadavku samotného vysielateľa – skupiny Markíza. Diváci tak počas prvých troch dní od pôvodného vysielacieho termínu nebudú mať možnosť preskočiť reklamné prestávky v archívnych programoch. Po uplynutí tejto trojdňovej lehoty sa obmedzenie automaticky zruší a používatelia budú opäť môcť pretáčať obsah rovnako ako predtým.

Zmena sa dotýka aj využívania funkcie spustenia programu od začiatku („timeshift“) a nahrávania obsahu. Diváci tak budú musieť reklamné prestávky sledovať kompletne, bez možnosti rýchleho preskakovania. Táto situácia predstavuje výrazný zásah do komfortu diváka, pretože sledovanie obsahu sa tak v niektorých prípadoch môže predĺžiť o niekoľko minút.

TECHBYTE
Potvrdili MASÍVNY útok na kľúčového zamestnávateľa. Tisíce Slovákov nemôžu ísť do práce (čo sa deje)

Potvrdili MASÍVNY útok na kľúčového zamestnávateľa. Tisíce Slovákov nemôžu ísť do práce (čo sa deje)

AKTUÁLNE: Štát RADIKÁLNE zmenil dôležitý príspevok, ovplyvní to veľkú časť Slovákov

AKTUÁLNE: Štát RADIKÁLNE zmenil dôležitý príspevok, ovplyvní to veľkú časť Slovákov

KONIEC zákazu spaľovákov od roku 2035: EÚ má zmeniť najobávanejší zákon (čo sa deje)

KONIEC zákazu spaľovákov od roku 2035: EÚ má zmeniť najobávanejší zákon (čo sa deje)

Potvrdili MASÍVNY útok na kľúčového zamestnávateľa. Tisíce Slovákov nemôžu ísť do práce (čo sa deje)
Potvrdili MASÍVNY útok na kľúčového zamestnávateľa. Tisíce Slovákov nemôžu ísť do práce (čo sa deje)
AKTUÁLNE: Štát RADIKÁLNE zmenil dôležitý príspevok, ovplyvní to veľkú časť Slovákov
AKTUÁLNE: Štát RADIKÁLNE zmenil dôležitý príspevok, ovplyvní to veľkú časť Slovákov
KONIEC zákazu spaľovákov od roku 2035: EÚ má zmeniť najobávanejší zákon (čo sa deje)
KONIEC zákazu spaľovákov od roku 2035: EÚ má zmeniť najobávanejší zákon (čo sa deje)

Operátor zároveň uviedol, že napriek týmto prísnym pravidlám zostáva aspoň krátka jednominútová lehota bez obmedzení – počas prvých 60 sekúnd od spustenia nahrávky môžu zákazníci ľubovoľne pretáčať obsah vpred aj vzad. Táto možnosť umožní pokračovať v sledovaní na mieste, kde divák posledne prerušil sledovanie vybraného programu.

Trend na slovenskom trhu sa rozširuje

Zavedenie opatrení zo strany operátora Orange nie je samostatným javom, ale súčasťou širšieho trendu obmedzovania preskakovania reklamných blokov na slovenskom televíznom trhu. Podobné technické úpravy už predtým aplikovali aj ďalší významní poskytovatelia ako Telekom, Skylink, Digi Slovakia, O2 alebo internetová platforma SledovanieTV. V najbližších dňoch má rovnaké pravidlá zaviesť aj telekomunikačná spoločnosť Slovanet.

Analytici upozorňujú, že za touto zmenou stojí rastúci tlak mediálnych skupín na zvýšenie efektivity a príjmov z reklamných kampaní, ktoré sú čoraz viac využívané práve pri tzv. oneskorenom sledovaní alebo sledovaní z archívov. Markíza, ktorá prevádzkuje nielen hlavnú televíznu stanicu, ale aj kanály Doma, Dajto, Markíza Krimi a Markíza Klasik, týmto krokom sleduje jednoznačný cieľ – zlepšiť monetizáciu reklamného priestoru.

Zmena diváckych návykov v prospech inzercie

Televízny trh na Slovensku aktuálne prechádza významnými zmenami, ktoré ovplyvňujú zaužívané divácke návyky. Zvýšené využívanie televíznych archívov a služieb typu „timeshift“ zásadne mení správanie spotrebiteľov, čo vyvoláva logické dôsledky aj v ekonomických stratégiách jednotlivých vysielateľov a operátorov.

Úpravy obmedzujúce pretáčanie reklám a zvyšujúce expozíciu diváka voči inzertnému obsahu sa preto budú podľa odborníkov ďalej prehlbovať. Aktuálnym rozhodnutím sa Orange pripojil k ostatným významným hráčom na slovenskom trhu, čo dokazuje jasnú tendenciu k dlhodobému upevňovaniu podobných opatrení. To znamená, že sledovanie reklám v rámci archívu sa už v blízkej dobe stane bežnou súčasťou diváckej skúsenosti pre veľkú väčšinu zákazníkov.

Neprehliadnite

Markíza v problémoch: Nová šou prepadla, diváci dali prednosť konkurencii aj reprízam
Revolúcia v televíziách: Od dnes môžu Slováci sledovať exkluzívne športové prenosy na nových kanáloch
Daňový experiment sa rúca: Štát zaviedol novinku, teraz mu hrozí blamáž
Krach známej cestovky preverí Žilinka: Išlo o vopred premyslený podvod na klientoch?
ŠTÍTKY:MarkízaMarkíza Krimi
Zdieľať tento článok
Facebook Skopírovať odkaz
Predchádzajúci článok WhatsApp dostal geniálnu novinku od ChatGPT, táto funkcia mení všetko, musíte ju skúsiť okamžite
Ďalší článok Slovensku hrozí pád do priepasti, varovanie zvonku odhaľuje vážne nedostatky štátu
Najčítanejšie
Slováci, nepremeškajte svoju šancu: Túto dávku od štátu môžete získať len do konca roka!
Ekonomika Novinky
Ceny na Slovensku porastú: Koľko nás bude stáť obľúbený džem, čokoláda či čipsy po zvýšení DPH?
Ekonomika Novinky
AKTUÁLNE: Kybernetický útok šokoval Jaguar Land Rover. Výroba v Nitre paralyzovaná, dopady sú vážnejšie, než sa čakalo
Bezpečnosť Novinky
Xiaomi prekvapuje: Preskakuje číslo a mieri rovno na iPhone 17. Dokáže poraziť Apple?
Novinky Technológie
Slováci sú v šoku: Na obrazovky prišla novinka, ktorá zmení sledovanie televízie navždy
Novinky Technológie
Ostatní tiež čítajú

Diváci v šoku: Po Markíze prichádza tvrdý zákaz aj na JOJ, reklamy už nepreskočíte (čo nás čaká)

Slováci majú nárok na dávku od štátu, ktorú nikto nežiadal už 20 rokov. Dôvod vás prekvapí

Slováci v pasci: Ďalší operátor spustil zákaz pretáčania reklám, no niektorí klienti majú tajnú výnimku

Otočka o 180 stupňov v zdravotníctve: Poisťovne môžu začať platiť vám, Slováci si prilepšia za zdravý život

Televízia Markíza čelí vážnym problémom: Za TOTO jej štát hrozí rekordnou pokutou, diváci sú znepokojení

NEWSBYTE.sk
Správy, ktorým môžete dôverovať: Majte neustály prehľad o najnovších udalostiach a živých aktualizáciách zo Slovenska aj zo sveta. Od politiky a ekonomiky cez technológie až po kultúru a zábavu – prinášame vám spoľahlivé a overené informácie v reálnom čase. Sme váš dôveryhodný zdroj správ dostupný nonstop, vždy keď to potrebujete.
Užitočné odkazy
  • Ekonomika
  • Politika
  • Bezpečnosť
  • Zahraničie
  • Technológie
O nás
  • Kontakt
  • Reklama
  • Podmienky používania
  • Cookies

© BYTE Media s.r.o. Všetky práva vyhradené.