ČSOB banka informovala svojich klientov o plánovanej odstávke elektronických služieb, ktorá ich čaká už tento víkend. Klienti by mali počítať s obmedzeniami na viac ako deň, keďže od soboty 18. októbra od 00:01 hodiny budú viaceré bankové služby nedostupné. K obnove služieb dôjde až v nedeľu ráno 19. októbra o 08:00 hodine.
Čo bude počas odstávky nedostupné?
Odstávka potrvá celkovo 32 hodín a ovplyvní široké spektrum elektronických služieb banky. Nedostupné budú systémy ako Moja ČSOB, mobilná aplikácia ČSOB SmartBanking a aj samotná webová stránka banky. Rovnako nebudú počas tohto obdobia funkčné služby ČSOB API (PSD2), ktoré sa využívajú na prepojenie s ďalšími aplikáciami a platformami. Obmedzenie sa dotkne aj funkcie vkladu prostredníctvom recyklačných bankomatov. Banka avizuje, že odstávka je technologicky nevyhnutná a uskutočňuje sa za účelom ďalšieho skvalitňovania služieb.
Aké služby zostanú funkčné?
Napriek výrazným obmedzeniam zostanú niektoré služby pre klientov dostupné. Možnosť platenia kartou v kamenných obchodoch a na internete bude aj naďalej plne funkčná. Klienti budú môcť zároveň bez problémov vyberať hotovosť z bankomatov ČSOB. Vďaka tomuto opatreniu sa zabezpečí, že klienti nebudú úplne odrezaní od svojich financií, ani počas výpadku ostatných bankových systémov.

ČSOB banka sa svojim klientom ospravedlňuje za prípadné komplikácie spôsobené touto odstávkou a ďakuje za porozumenie. Cieľom plánovaných prác je zvýšenie kvality a efektivity ponúkaných služieb, čo by malo priniesť dlhodobé výhody pre všetkých zákazníkov.